[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

Reputatie 7

[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.

Reputatie 3
Ik heb zojuist mijn installatie pakket ontvangen met daarin een zwaar beschadigde interactieve TV box . Ik ga hier niet mee akkoord en verzoek om een nieuwe Tv box zoals mij belooft is bij mijn bestelling toen ik vroeg of er nieuwe apparatuur geleverd werd.
Reputatie 2
Er is geen enkele duidelijkheid van jullie kant over de levertijd en activatie. Aangezien dit nog wel even kan duren heb ik ik een aanvraag gedaan om de bestelling kosteloos te annuleren. Ik hoop hier zsm een bevestiging van te krijgen. Ik werk nl vanuit thuis en heb hierdoor al schade opgelopen.

MVG Coco
Reputatie 1
Woensdag 12:00 komt de monteur, nog geen pakket helaas, ook geen bericht dat er 1 onderweg is. Dinsdag is de eerstvolgende werkdag dus klinkt alsof het niet gaat lukken en dus zoals ik overal lees weer weken mag wachten op een monteur?
Reputatie 3
@mister-e Ik kreeg rond vrijdag 11:00 bericht dat het pakket bij TPG was aangemeld. Hij wordt zodadelijk door bezorger afgeleverd.
Dus in jou geval zou je verwachten dat hij vandaag aangemeld moet worden om dinsdag afgeleverd te worden. Hopelijk krijg je komende uren nog bericht. Succes iig.
Reputatie 2
Hier hetzelfde probleem ook vrijdag een afspraak met de monteur maar ook nog geen pakket ontvangen. En helaas zelf mijn huidige provider beëindigd dus geen tv en internet een aantal dagen met 4 kinderen
Mijn provider al vanaf 3o mei afgesloten. Ik werk vanuit thuis en T-mobile geeft geen informatie wanneer geleverd gaat worden.
Reputatie 2
Ik ben jammer genoeg een van die klanten. Zou vrijdag 07-06 T-Mobile Thuis starten na overstap van KPN. Krijg nu te horen dat het niet eens zeker is of ik dan het installatiepakket al heb. Leuke start en vooruitzicht hele pinksterweekend zonder internet en tv. Ben benieuwd wat voor een compensatie daartegenover staat!
Gaat nog wel even duren de monteur kan pas vanaf 22-6 aansluiten staat in systeem.
Reputatie 2
Gaat nog wel even duren de monteur kan pas vanaf 22-6 aansluiten staat in systeem.
Reputatie 7
Badge +4
Staat dat in de planningapp of heb je gebeld? Bellen wil nog wel eens helpen. Zeker met alle verschuivingen door de uitleveringsproblemen.
Ook hier 13 juni zou ik aangesloten worden, 4-7 dagen. Op maandag is er geen post zoals bekend. Nu werk ik vanuit huis... @Brian hoe weet ik nu zeker dat het pakket op tijd geleverd gaat worden, het had er immers al moeten zijn...
Reputatie 3
Ook hier 13 juni zou ik aangesloten worden, 4-7 dagen. Op maandag is er geen post zoals bekend. Nu werk ik vanuit huis... @Brian hoe weet ik nu zeker dat het pakket op tijd geleverd gaat worden, het had er immers al moeten zijn...

Dan moeten ze hem dinsdag 11 juni bij Postnl aanbieden. Kan dus nog goed komen.
Ik heb mijn pakket gister ontvangen. Klaar voor de monteur op dinsdag 11 juni
Hoera! De lijn is actief! (postbode kwam rond 16 uur) Ik heb (weer) internet via glasvezel! Als ik had geweten dat zelf installeren ook mogelijk was dan had ik mij niet zo druk hoeven maken....Vandaag ook weer zoveel tijd mee kwijt...

Het enige moeilijke was dat rare modemkastje (Genexis) met beleid openmaken. Kunst zat er in om het een beetje open te wijken (buigen) en dan blauwe en groene connector naar beneden te drukken (loskoppelen dus). Daarna met meegeleverde connector (blauw op blauw) de Media Converter aansluiten, en modem. En voila.

P.S.: Mij is overigens wel aangeraden (Guidion en/of TMT) om toch een monteur langs te laten komen ivm garantie.

Ook in ben de dupe van te late levering installatiepakket, namelijk 8 juni, terwijl aansluiting op 6 juni zou plaatsvinden. Vanwege de overstapservice is de oude glasvezelprovider (Telfort) al afgesloten. Nieuw afspraak Guidion-monteur kan pas over vier weken!!! T-Mobile geeft alleen doekje voor het bloeden: een sim-kaart met tijdelijk onbeperkt internet, waarna ik mijn mobiel als wifi-hotspot kan gebruiken. Maar daar krijg ik mijn telefoonaansluiting en televisiesignaal niet van terug! En er kunnen maar acht wifi-apparaten op worden aangesloten.

Na dit gelezen te hebben heb ik het ook aangedurft om met de nodige voorzichtigheid zelf de meegeleverde mediaconnector aan de sluiten. Het lijkt gelukt: alle juiste controlelampjes branden. Nieuwe modem/router lijkt ook niet meer te klagen.

Toch heb ik nog geen internet-, televisie en telefoonverbinding. Moet T-Mobile misschien toch nog een knop omzetten om levering te starten?
Reputatie 7
Hoi @CocoVo,

Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis.

Installatie
De installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken! Je kunt de afspraak voor Guidion herplannen door te bellen met 088-2000151. Ik hoop dat je snel aangesloten kan worden!
Reputatie 7
Hoi @marzso, we leveren zowel nieuwe als refurbished hardware. Wij testen de hardware voor gebruik om zeker te zijn dat deze nog goed werken. Er kunnen gebruiksporen te zien zijn. Ik kan verzekeren dat het apparaat naar behoren werkt. Als het apparaat niet goed werkt, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam). Dan ga ik voor je aan de slag!

Hoi @mister-e, hou de statuspagina op My T-Mobile Thuis goed in de gaten voor je track and trace code. Deze zal spoedig verschijnen!

Hoi @ReneM, we hebben de hardware uitleveringen weer onder controle, maar het is op het scherpst van de snede! Hou de statuspagina op My T-Mobile Thuis in de gaten voor de komende track and trace code.

Hoi @Jebal, die afspraak moet vroeger kunnen. Je kunt je voorstellen dat er erg veel afspraken verschoven worden op het moment. Maak hier gebruik van, want er is vast een gaatje eerder vrij gekomen. Je kunt Guidion bereiken op 088-2000151. Succes met herplannen!
Reputatie 3
Ha Sander, ik heb het hier niet over 'gebruikssporen' maar over beschadigde apparatuur. De zaak is inmiddels al opgelost. Ik was eerder bij KPN en kreeg, zoals dat hoort, altijd nieuwe apparatuur.. Er staan op twitter al verhalen over problemen met de levering van T-Mobile Thuis installatie pakketten en het lijkt mij dat dit niet de juiste manier is om die op te lossen en met mij totaalTV en T-Mobile Super users
Reputatie 2
Hoi @CocoVo,

Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis.

Installatie
De installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken! Je kunt de afspraak voor Guidion herplannen door te bellen met 088-2000151. Ik hoop dat je snel aangesloten kan worden!

Dit is een standaard antwoord, waar ik niks mee Kan. Bij mijn status staat 7 juni? Dat was vrijdag. Tele 2 heeft me 30 mei afgesloten zonder overleg, maar met de toezegging dat jullie als ketenpartner wel per 1-6 glasvezel konden leveren! Niet dus en wanneer wel is na dit antwoord nog steeds niet duidelijk. Om deze redenen wil ik kosteloos annuleren. Ik zoek wel een provider die wel zijn afspraken nakomt én kan aangeven wanneer ik weer wordt aangesloten. Dit kan toch niet. Ik weet NB vanuit thuis en heb hierdoor dagelijks een probleem!
Reputatie 3
Ja idem hier. Zojuist gebeld (die wachttijd wordt ook alleen maar meer bij ze, goh). Moet ook nog pakket ontvangen of een track and trace en dan met het vriendelijke verzoek om zelf contact op te nemen met Guidion voor het herplaatsen van je afpraak. Schijnbaar hebben ze bij de klantenservice geen inzicht wanneer iets verstuurd gaat worden ondanks 'dat het is opgelost'.

Voor de duidelijkheid: ik heb overstapservice afgenomen maar bij de klantservice geven ze doodleuk aan van dat je mag gaan 'hotspotten'. Kom aan, wat een slecht begin van nog een te starten jaarabo. Ze hebben misschien nu veel klanten erbij met de overstapweken maar met zo'n kutservice blijven ze nog geen jaar.
Reputatie 2
Net gebeld, kosteloos annuleren afgewezen. Op basis van feit dat deze week pakketten geleverd worden. Wanneer konden ze niet zeggen. Als ze niet worden geleverd mag ik alsnog kosteloos annuleren. Eerstvolgend datum dat monteur kan is 24 juni, daar kunnen ze dan wel iets mee regelen? Wat een slechte service, dit is geen goede reclame voor T-mobile.
Als een leverancier u de juiste goederen niet of niet op tijd levert, is dat heel vervelend. Lees in het stappenplan wat u het beste kunt doen.

Stap 1. Gun uw leverancier een redelijke termijn

Stel uw leverancier in gebreke over de afspraken die hij niet is nagekomen. Laat hem weten dat u wilt dat hij de overeenkomst alsnog nakomt en gun hem een redelijke termijn om aan die verplichting te voldoen. Meestal is dit veertien dagen, maar soms langer.

Stap 2. Klaag altijd schriftelijk

Het lijkt een open deur, maar het kan niet vaak genoeg worden gezegd: klaag altijd schriftelijk. Hiermee hebt u bewijs dat u tijdig heeft geklaagd en dit kan in een eventuele latere procedure van pas komen. Een schriftelijke klacht hoeft niet direct een boze brief te zijn. Vaak is een herinneringsbrief voldoende effectief. Hierin omschrijft u de klacht en vraagt u om levering van de juiste producten of diensten, binnen een redelijke termijn. E-mailen mag ook, maar dan moet u wel een mail terug ontvangen. Een leesbevestiging alleen biedt onvoldoende bewijs.

Stap 3. Klaag tijdig

‘Een klacht indienen, dat komt later wel’: een logische gedachte als u het druk hebt met andere zaken. Maar door te laat te klagen, staat u juridisch niet sterk. Mocht het tot een rechtszaak komen, dan kan de andere partij aanvoeren dat u uw klacht te laat hebt gemeld. In dat geval neigen rechters er steeds vaker naar om de wederpartij in het gelijk te stellen. Des te meer reden voor u om tijdig een schriftelijke klacht in te dienen. Een termijn van maximaal twee weken wordt hiervoor als redelijk beoordeeld. De termijn hiervan gaat direct in na het ontdekken van het gebrek in de levering.

Stap 4. Niet (juist) geleverd? Ontbind de overeenkomst

Hebt u na bovenstaande stappen nog altijd niet de juiste producten of diensten ontvangen? Werkt de leverancier niet mee aan een oplossing binnen de door u voorgestelde termijn? Dan kunt u van de koop afzien en uw geld terugeisen. U doet dit door de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden. Hierbij kunt u ook aangeven dat uw eventuele betaling moet worden teruggestort. Accepteert de leverancier de ontbinding niet? Dan kunt u het beste deskundige hulp inschakelen.

Stap 5. Schakel deskundige hulp in

Soms komt u met de leverancier niet tot een oplossing. Natuurlijk kunt u het conflict voorleggen aan de rechter, maar wist u dat er ook andere oplossingen mogelijk zijn? Als u liever niet naar de rechter stapt, kunt u ook proberen met mediation het conflict op te lossen.
@CocoVo , als je al glasvezel hebt gehad van Tele2 dan zit er bij jou toch al een MediaConverter op de glas aansluiting, sluit je daar als jet het pakkt eindelijk krijgt zelf de boel op aan, en als ik me niet vergis gebruikte Tele 2 hetzelfde systeem als T-Mobile, dus kun je de glaskabel uit de MC halen, het kastje waar de UTP kabel naar het modem op komt en de nieuwe MC die in het pakket zit er weer op aansluiten, gewoon met beleid en niet in de kabel kijken ivm mogelijke oogschade of die kabel knikken.
Reputatie 1
Hoi,

Ik heb voor vrijdag 14 juni een afspraak staan met de monteur. Ik heb nog geen track en trace mogen ontvangen. Is het 100% zeker dat het installatie pakket voor de 14e bezorgd wordt?
Niks is zeker, maar volgens de berichten zou die op tijd zijn.
Ik kreeg hem zonder bericht in huis, dus kan zomaar zijn dat die ineens voor de deur staat.
Reputatie 2
@CocoVo , als je al glasvezel hebt gehad van Tele2 dan zit er bij jou toch al een MediaConverter op de glas aansluiting, sluit je daar als jet het pakkt eindelijk krijgt zelf de boel op aan, en als ik me niet vergis gebruikte Tele 2 hetzelfde systeem als T-Mobile, dus kun je de glaskabel uit de MC halen, het kastje waar de UTP kabel naar het modem op komt en de nieuwe MC die in het pakket zit er weer op aansluiten, gewoon met beleid en niet in de kabel kijken ivm mogelijke oogschade of die kabel knikken.
Ben weg gegaan bij Tele2 omdat ze geen glasvezel meer in pakket hebben terwijl ik dit wel besteld had. Dit wordt nu geleverd via hun ketenpartner T-mobile.
Reputatie 3
Niks is zeker, maar volgens de berichten zou die op tijd zijn.
Ik kreeg hem zonder bericht in huis, dus kan zomaar zijn dat die ineens voor de deur staat.


Wacht, dus je had geen track and trace ontvangen? Ging het wel via PostNL?

Enige wat ik had doorgekregen van de klantendesk is dat de installatiepakketten klaar liggen bij de distributeur, maar vanuit daar konden ze dus niet zien wat en wanneer er iets verstuurd zou worden.
Reputatie 2
Hier komt aanstaande donderdag de monteur. Echter ook nog geen pakket (ik heb ook opnamepakket afgesloten in mijn abon.).

Kan ik het pakket nog op tijd verwachten?
@knakko , idd geen t&t en via postnl.