[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

Reputatie 1
@Sander ik heb nog steeds geen track&tracecode / mail / statusupdate in mytmobile. Morgen komt guidion om 12:00. Guidion maar afbellen? Is er zicht op wanneer ik het pakket wél krijg? Stel in het meest gunstige geval dat ze een dag later kunnen weet ik nog niet of het pakket op tijd is.
Reputatie 3
@Sander Inderdaad, de communicatie omtrent dit zou wel een stuk verbeterd mogen worden. Ik zit ook in de situatie van: krijg ik m'n installatiepakket nog op tijd (ik moet 'm ook morgen binnen hebben).

Ik zit zelf met vragen als: Moet ik zelf mijn afspraak aanpassen met Guidion, ondanks ik gebruik van de overstapservice? En zo ja, hoe lang zit ik dan zonder diensten thuis? Even gebruik maken van een hotspot is aardig voor 1 computer, maar niet als je domotica, alarm, camerasystemen thuis erop aangesloten zijn. 🤐

Het is zo onduidelijk allemaal.
Reputatie 1
Ok, ik begrijp dus dat meerdere mensen last hebben dat hun pakket niet op tijd geleverd wordt. Wat ik wel raar vind dat het niet mijn fout is dat een pakket niet geleverd wordt, maar ik moet maar gewoon een nieuwe afspraak maken met de monteur, eerst volgende mogelijkheid....een maand later!!!

Wat is hier de service? Ik heb een pakket besteld op 18 mei. eerst zou dit de 29e mei geïnstalleerd worden. toen werd het ineens 11 juni. Status: nog steeds geen pakket ontvangen. Nu zou de monteur vandaag komen (nog steeds geen pakket) dus moet ik ineens een nieuwe afspraak inplannen. Waarom moet ik weer compleet achter in de rij aansluiten en een maand wachten totdat shit gefixed wordt?

Als het pakket de 28e niet geïnstalleerd wordt/kan worden, dan ben ik weg. Annuleren moet wettelijk dan gewoon mogelijk zijn.
Reputatie 7
Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.
Reputatie 2
Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.


Jij hebt het over alle pakketten, terwijl hier in de startpost staat dat de pakketten die opname bevatten wel nog vertraging hebben. Ik heb dus een opnamepakket. Ik kan dus donderdag aanhouden voor de installatie of..?
Reputatie 3
Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.

@Sander : Je hebt het over een strakke planning (de tijd tussen levering en monteursafspraak / lijn activatie is minimaal).
Ik heb net bericht gekregen dat morgen tussen 13 en 15:30 mijn pakket binnenkomt, echter komt de monteur tussen 13 en 13:45 uur.
Is dit té strak en raadt je me aan een andere afspraak te maken of kan ik het erop aan laten komen?
Ik hoor graag van je!
Reputatie 2

Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.
@Sander : Je hebt het over een strakke planning (de tijd tussen levering en monteursafspraak / lijn activatie is minimaal).
Ik heb net bericht gekregen dat morgen tussen 13 en 15:30 mijn pakket binnenkomt, echter komt de monteur tussen 13 en 13:45 uur.
Is dit té strak en raadt je me aan een andere afspraak te maken of kan ik het erop aan laten komen?
Ik hoor graag van je!


@Ecnirp Even een stomme vraag: heb jij ook een tv opnamepakket of niet?
Reputatie 3
Klopt, ik heb een opname pakket @Kku
(1 gewone ontvanger en 1 met opname mogelijkheid)
Reputatie 7
Jij hebt het over alle pakketten, terwijl hier in de startpost staat dat de pakketten die opname bevatten wel nog vertraging hebben. Ik heb dus een opnamepakket. Ik kan dus donderdag aanhouden voor de installatie of..?

Hoi @Kku,

Voor zover ik het begreep krijgt iedereen de TV Box die je besteld hebt. Op dit moment kunnen nieuwe klanten niet de opnamebox bestellen. Voor hen hebben we het tijdelijk uitgezet. Wellicht dat er een kleine groep klanten is die wel de opnamebox heeft besteld en die we nu niet kunnen uitleveren. Je zal dan een TV Box zonder opnamefunctie ontvangen. Je kunt deze dan ter zijner tijd omwisselen voor eentje met opnameschijf.
Reputatie 3
@Sander Bedankt voor je antwoord. Zie nog geen track & trace, maar als ik het zo lees zou ik er dus gewoon vertrouwen in moeten hebben en niet gaan beginnen met het verplaatsen van de Guidion monteur. Enig idee wanneer de track & traces worden uitgegeven of is dat totaal willekeurig in de loop van de dag?
Reputatie 3
Afgelopen zaterdag heb ik een TV Box met opname ontvangen. Ik was ook even bang dat het later ging worden. Vandaag alles geïnstalleerd en door monteur netjes opgeleverd. Ik zit nu op T-Mobile internet 750Mbits. Een testen hoe die performed.
Reputatie 2
@Sander Bedankt voor je antwoord. Zie nog geen track & trace, maar als ik het zo lees zou ik er dus gewoon vertrouwen in moeten hebben en niet gaan beginnen met het verplaatsen van de Guidion monteur. Enig idee wanneer de track & traces worden uitgegeven of is dat totaal willekeurig in de loop van de dag?

@knakko Zou je even willen melden wanneer je je T&T ontvangen hebt?
Reputatie 3

@Sander Bedankt voor je antwoord. Zie nog geen track & trace, maar als ik het zo lees zou ik er dus gewoon vertrouwen in moeten hebben en niet gaan beginnen met het verplaatsen van de Guidion monteur. Enig idee wanneer de track & traces worden uitgegeven of is dat totaal willekeurig in de loop van de dag?@knakko Zou je even willen melden wanneer je je T&T ontvangen hebt?


Zeker, maar ik kan bij deze wel zeggen dat ik nog steeds niks heb ontvangen. Zag bij bol.com dat postnl het druk zou hebben en dat bestellingen vertraagd verzonden worden, dus ik begin me enigszins zorgen te maken.
Reputatie 7
Hoi @Ecnirp,

Dat is inderdaad wel erg scherp! Ik zou de afspraak laten staan in de hoop dat het allemaal goed loopt. Mocht het nou net spaak lopen, wellicht dat er met de monteur iets te regelen valt als hij met een vervolgafspraak in de buurt kan switchen. Dit is uiteraard geen garantie, maar het is improviseren op het moment. Het doel is zoveel mogelijk opleveringen doorgang te laten vinden.
Mijn dsl abonnement is al sinds de 6de actief... Tot op heden geen installatie pakket.
Wanneer kan ik deze verwachten?

Mvg
S
Reputatie 1
Hoi @Ecnirp,

Dat is inderdaad wel erg scherp! Ik zou de afspraak laten staan in de hoop dat het allemaal goed loopt. Mocht het nou net spaak lopen, wellicht dat er met de monteur iets te regelen valt als hij met een vervolgafspraak in de buurt kan switchen. Dit is uiteraard geen garantie, maar het is improviseren op het moment. Het doel is zoveel mogelijk opleveringen doorgang te laten vinden.

Waarom communiceert T-Mobile dat alle problemen opgelost zijn, terwijl duidelijk is dat het nog niet onder controle is? De pakketten worden nog steeds niet 4-7 dagen voor installatie bij de klanten bezorgd en het is nu geluk hebben in de distributieketen om het te laten slagen. Is deze communicatie gedaan om potentiële klanten niet af te schrikken? Dat betekent dat u zich meer zorgen maakt over de naam van het bedrijf dan om het daadwerkelijk aansluiten van uw nieuwe klanten.

Intussen wordt het bij mij ook spannend. Vrijdag komt de monteur voor de installatie, maar ik heb nog geen pakket en geen track&trace code ontvangen. Mocht deze strakke timing mis lopen, betekent dit een tijdje geen internet, waarmee er direct impact is op internetgebonden systemen in mijn huis. Waarom neemt de monteur de installatiepakketten niet mee, zodat ze er altijd zijn als hij/zij komt? Ofwel, waarom nemen jullie dit risico met afhankelijkheid van zowel Guidion en PostNL en moet de klant 2 maal thuis zijn?
Reputatie 3
Helemaal wat Griphin1 zegt. Dat zou veel logischer zijn geweest. Daarnaast is inderdaad 'opgelost' inderdaad ook wat overdreven als ik de berichten hier en op andere fora's lees.
Wat een aanfluiting!
Jullie zetten groot op de site dat de problemen zijn opgelost maar daar klopt niets van!!!! OVERMORGEN gaat mijn abbonement in maar nog steeds geen pakket ontvangen. Bij mij status staat :Natuurlijk heb je je pakket al ontvangen!
EVEN! gebeld en na 15 minuten wachten krijg je iemand aan de lijn die doodleuk verteld dat de problemen niet zijn opgelost en dat ze niet kan vertellen wanneer we het pakket krijgen.. GEWOON LIEGEN TEGEN JE NIEUWE EN POTENTIËLE NIEUWE Klanten!
En dan word je afgescheept dat je een voucher kan krijgen voor 1 telefoon om toch te kunnen internetten en tv kijken.. Wij zijn met meerdere in ons gezin met abbo bij 't mobile dus dan verwacht je toch voor elk nummer een voucher. Want ik ben niet altijd thuis en mijn vriendin ook niet. Geen wifi dus dan extra kosten voor ons waar geen oplossing voor is. Oftewel je mag lekker betalen en zal ons een zorg zijn!
HOE GAAN JULLIE DIT OPLOSSEN?????
Reputatie 1
Overmogen middag komt de installateur om Tmobile te installeren, maar nog geen pakket. Ik zie dat jullie leveringsproblemen hebben, maar dat is helaas niet actief gecommuniceerd.
Kunt u aan me aangeven wanneer ik het pakket kan ontvangen?
Hier hetzelfde helaas. Morgen staat de monteur gepland, echter nog steeds geen installatiepakket en geen track en trace code 😞 Al vorige week contact gehad met klantenservice, toen werd me verteld dat het pakket dinsdag zou arriveren. Helaas niks ontvangen en geen enkele update vanuit T-mobile, voor een update (gisteren) moest ik zelf 40 minuten in de wachtrij staan bij de klantenservice!

Vandaag weer contact gehad met T-mobile , 13 minuten in de wachtrij bij T-mobile, daarna word ik doorverwezen naar Guidion om de afspraak te annuleren, zodat ik daar weer 15 minuten in de wachtrij mag staan (om de problemen van T-mobile op te lossen).

Waarom geven jullie aan dat het opgelost is? Aan de reacties hier en mijn eigen ervaring te zien is dat niet het geval! En niemand kan mij vertellen wanneer het pakket wel bezorgd gaat worden, hoe moet ik dan een nieuwe afspraak plannen met Guidion? Ik ben er wel aardig klaar mee zo......
Reputatie 3
Hoi @Ecnirp,

Dat is inderdaad wel erg scherp! Ik zou de afspraak laten staan in de hoop dat het allemaal goed loopt. Mocht het nou net spaak lopen, wellicht dat er met de monteur iets te regelen valt als hij met een vervolgafspraak in de buurt kan switchen. Dit is uiteraard geen garantie, maar het is improviseren op het moment. Het doel is zoveel mogelijk opleveringen doorgang te laten vinden.

Het was kennelijk iets té scherp @Sander :
Monteur was er net om 12 uur en vlak daarvoor keek ik nog even voor de zekerheid hoe laat het pakket bezorgd zou worden. Dit bleek verschoven te zijn naar 14:35......
Monteur had geen tijd om later terug te komen want te druk en hij wist ook niet of zijn collega's tijd hadden.
Nu in de wacht bij Guidion....
Reputatie 3
Inmiddels contact gehad met Guidion, aan de telefoon een bijzonder gehaast sprekende vrouw die aangaf dat vanwege de enorme drukte ze alleen mijn postcode en huisnummer kon noteren en dat ik later terug gebeld zou worden.
Ik kon nog net aangeven wat er aan de hand was (pakketje wat vertraagd, monteur net weg én dat ik vandaag aangesloten wil worden), zij vertelde dat er vanavond misschien nog iemand langs zou komen (tenminste dat schreef ze op in haar notities).
Afwachten dan maar....
Reputatie 1
Ik zag zojuist in mijn Postnl account dat het pakket is aangemeld bij Postnl en de bezorging voor morgen staat gepland. Vrijdag komt de monteur, dus als dat klopt is het gelukkig op tijd.

Maak een account aan bij Postnl of login als je al een account hebt.
Reputatie 3
Ik zag zojuist in mijn Postnl account dat het pakket is aangemeld bij Postnl en de bezorging voor morgen staat gepland. Vrijdag komt de monteur, dus als dat klopt is het gelukkig op tijd.

Maak een account aan bij Postnl of login als je al een account hebt.


Goeie tip. Ik heb al een postnl account en verhip daar staat mijn pakket ook aangemeld. Ik had namelijk geen track and trace ontvangen. Het gaat waarschijnlijk wel overlappen met de monteur, maar khoop dat die daar rekening mee kan houden :s.

@Kku Misschien geldt dat ook voor jou
Reputatie 2

Ik zag zojuist in mijn Postnl account dat het pakket is aangemeld bij Postnl en de bezorging voor morgen staat gepland. Vrijdag komt de monteur, dus als dat klopt is het gelukkig op tijd.

Maak een account aan bij Postnl of login als je al een account hebt.
Goeie tip. Ik heb al een postnl account en verhip daar staat mijn pakket ook aangemeld. Ik had namelijk geen track and trace ontvangen. Het gaat waarschijnlijk wel overlappen met de monteur, maar khoop dat die daar rekening mee kan houden :s.

@Kku Misschien geldt dat ook voor jou


@knakko Ik heb zojuist een SMS en e-mail van T-mobile gehad mbt T&T. Morgen zou ook de bezorger moeten komen. Ben echter niet thuis in de middag. Volgens alles kan je dit aanpassen in de PostNL app, zodat hij bij afhaallocatie wordt bezorgd. Echter kan dit blijkbaar nu (nog) niet.