[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

Reputatie 1
Opgelost? Hoe dan?

Eerste afspraak, geen pakketje. Het was nog niet eens verzonden. Gelukkig kwam ik daar op tijd achter en de monteur verzet. Nee meneer, sorry meneer, we beloven en garanderen meneer dat het goed komt de volgende keer.

Morgen afspraak, maar geen pakketje. "Levering uitgesteld", T-Mobile moet wellicht niet er voor kiezen met Post.nl in zee te gaan. Die zijn schijnbaar niet betrouwbaar. De helpdesk heeft zijn best gedaan, maar de monteur kan niet later op de dag of een dag later komen. En T-Mobile legt de problemen die zij hebben met hun onderaannemers, logistiek en monteur, gewoon doodleuk bij mij als klant neer. Ik heb geen invloed op wie jullie kiezen voor verzending of installatie, dus ik wil ook niet lastig gevallen worden met problemen daarom heen. Goed, een keer een fout kan gebeuren. Maar exact dezelfde fout nog een keer maken, dat is storend.

Alle oplossingen die ik heb aangedragen konden tot nu toe niet;

  • Monteur later op dag? Nee, heeft het te druk
  • Monteur een dag later? Nee, past niet in de planning
  • Pakketje opnieuw sturen met een sneldienst? Nee, dat koen we niet.
  • Contact opnemen met Post.nl om te regelen dat ik het op een Post.nl punt kan halen? Nee, dat kunnen we niet.
  • Pakketje bij een winkel of iets dergelijks ophalen? Nee, dat doen we niet.
Maar, klant het maar laten uitzoeken en bekijk het maar. Ja, dat doen ze wel.

T-Mobile, belofte maakt schuld. Hoe gaan jullie je afspraken nakomen?
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem, ook monteur afgezegd omdat ik ook geen installatie pakket ontvangen had ( inmiddels wel hoor) maar ik moet wachten tot 24 juni totdat de monteur pas tijd heeft ook gebeld of het mogelijk was om de afspraak eerder in te plannen maar nee hoor geen tijd eerder. Maar ik heb mijn oude provider dus zelf beëindigd dus heb nu met 4 kinderen geen tv of internet tot die tijd, wel een code ontvangen van 7 dagen om op mijn mobiel ook T-MOBILE om daar tv te kijken maar die loopt helaas vrijdag af dus alsnog zo'n 10 dagen niets hoop eigenlijk via deze weg nog zo'n code te ontvangen zou wel fijn zijn
Reputatie 1
Het is goed met ze. Ik wil geen codes, of wachten. Ik wil dat ze zich aan hun afspraken houden. Leuk voor ze dat ze meer mensen aangemeld krijgen dan ze verwachten. Maar dat is hun bedrijfsrisico, niet van ons als klanten.

Ze hebben dit gewoon te regelen. Hoe denk je dat T-Mobile zou reageren als wij onze kant van de overeenkomst, het betalen, opeens niet na gaan komen of naar eigen inzicht 10 of 20 dagen later gaan doen. Of zeggen dat we betaald hebben of gaan betalen, maar dan gewoon dat niet doen.

“Kan Niet ligt op het kerkhof en Wil Niet ligt ernaast!”, T-Mobile kan dit best oplossen, maar dan moeten ze extra geld uit gaan geven aan meer monteurs en logistiek, wellicht aan koerierdiensten om die te late pakketjes alsnog langs te brengen.

[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.



Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

Veelgestelde vragen

"Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen". Is niet waar! Ik ben een nieuwe klant en zou op 7 juni aangesloten worden door een Guidion monteur. Is dus niet gelukt omdat het installatiepakket nog niet binnen was.

Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen, maar moet wachten tot 26 juni om aangesloten te worden. Hoezo oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen?



Raarmaarwaar11
Reputatie 1
Vandaag mijn installatiepakket gekregen! echter 15 minuten nadat de monteur vertrokken was... ik had gisteren gebeld dat ik de monteur wou afzeggen, maar dat is dus niet doorgekomen want hij stond toch op de stoep!
Achteraf blij mee, de vriendelijke monteur heeft het zo achtergelaten dat ik het installeren zelf heb kunnen doen. (Hij had een geel kabeltje voorbereid zodat ik deze heel makkelijk in de converter kon steken).
Reputatie 2
@knakko @zschuschen Zit bij iemand van jullie al de zending in het Postnl sorteerproces? Hier gebeurd niet veel met de status....
Reputatie 3
Heb inmiddels het pakket ontvangen en nu is het wachten op telefoon van Guidion. Heb de hele dag zo'n beetje aan de telefoon gezeten met T-Mobile en Guidion en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk afgesproken dat ik teruggebeld zou worden om een afspraak te maken om aangesloten te worden.
Als ik kijk op de site waar je een nieuwe afspraak kunt maken wordt ik niet vrolijk, eerstvolgende mogelijkheid is 24 juni!
Ook is het erg lastig om iets van compensatie te krijgen (Al is het maar een voucher), je moet er zelf naar vragen want het wordt niet aangeboden.
Ik vrees dat ik morgen weer de halve dag kwijt zal zijn met telefoneren met Guidion en T-Mobile.

Erg vervelend aangezien ik er niets aan kan doen dat het pakket later werd bezorgd en dat Guidion het te druk heeft met alle aanvragen....
Ondertussen heb ik geen internet en geen tv en houdt T-Mobile zich stil.
Reputatie 1
@knakko @zschuschen Zit bij iemand van jullie al de zending in het Postnl sorteerproces? Hier gebeurd niet veel met de status....
Nee hier nog niks veranderd. Ik verwacht dat dit later vanavond zal zijn of vannacht.
Reputatie 3
@knakko @zschuschen Zit bij iemand van jullie al de zending in het Postnl sorteerproces? Hier gebeurd niet veel met de status....

Zojuist bevestiging gekregen over aflevertijd. Maar dat valt eigenlijk bijna samen met de monteur, dus ik hoop (mocht ik het pakket niet op tijd binnenkrijgen) dat deze 'm net zo aflevert als bij @mister-e zodat ik het zelf kan afronden.
Reputatie 2
Heb inmiddels het pakket ontvangen en nu is het wachten op telefoon van Guidion. Heb de hele dag zo'n beetje aan de telefoon gezeten met T-Mobile en Guidion en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk afgesproken dat ik teruggebeld zou worden om een afspraak te maken om aangesloten te worden.
Als ik kijk op de site waar je een nieuwe afspraak kunt maken wordt ik niet vrolijk, eerstvolgende mogelijkheid is 24 juni!
Ook is het erg lastig om iets van compensatie te krijgen (Al is het maar een voucher), je moet er zelf naar vragen want het wordt niet aangeboden.
Ik vrees dat ik morgen weer de halve dag kwijt zal zijn met telefoneren met Guidion en T-Mobile.

Erg vervelend aangezien ik er niets aan kan doen dat het pakket later werd bezorgd en dat Guidion het te druk heeft met alle aanvragen....
Ondertussen heb ik geen internet en geen tv en houdt T-Mobile zich stil.

Welkom bij de club!
Reputatie 2
@knakko Yes, hier ook. Alleen is de status nog steeds dat deze bij Postnl is. Hij is nog niet gesorteerd in hun sorteercentrum en/of onderweg. Dus heb m'n twijfels of het pakket komt en misschien niet nog 'n nachtje bij Postnl blijft liggen...

Wat is bij jou de status op dit moment?
Reputatie 3
@Kku Ik heb dezelfde status. Laat wel weten als er iets wijzigd en als je niks meer hoort, dan heb ik geen internet meer lol.
Reputatie 2
Een maand geen internet en wat biedt T-mobile aan ter compensatie ? Ja lui schrik niet -> €10 😂😂😂😀😀
Reputatie 1
Inmiddels heb ik mijn pakket ontvangen, de monteur komt morgen. Ik vraag me af of wat ik zei op deze post dat voor elkaar gekregen heeft, want ik poste gisteren dat ik nog geen pakket had, uren later had ik een track en trace.
Reputatie 2
@knakko Pakket hier ontvangen, wel een dikke kras op de tv ontvanger. Maar goed, deze is straks hopelijk toch niet meer te zien. Internet van vorige provider lag er vanochtend rond 07.20 al uit.
Reputatie 3
@kku pakket hier ook ontvangen. Gelukkig had ik een cluevolle monteur die eerst van te voren deed bellen om te vragen of ik m'n pakket al had ontvangen. Uiteindelijk scheelde het 2 minuten met monteur en dat ik het pakket ontving, dus een klein beetje too close for comfort. Monteur had het ook over dat ze nu voor t-mobile echt teveel aansluitingen moeten regelen. Op zich leuk voor ze, maar heckin' zorg dat intern dan ook goed op orde is.

Nu hier even verder configgen, want ik haal nog niet de beloofde snelheid ~150/200mbit tov beloofde 750mbit. Maar goed, het doet het en dat is ook belangrijk.
Reputatie 1
Het leek hier ookmis te gaan met de bezorging van het installatiepakket, maar hij is toch nog aangekomen (ondanks de door PostNL gemelden verplaatsing naar morgen). Uiteindelijk lijkt het (voor mij dus) toch nog goed te komen. Hopelijk geldt dit voor iedereen!
Reputatie 2
Hier idem. Pakket wordt nu hopelijk morgen geleverd. Monteur kan pas 25-6. Compensatie T-Mobile €10 voor prepaid kaartje. Opzeggen tegen €70. Aangegeven dat ik het hele gebeuren begrijp maar de klant onvriendelijk benadering (o.a. uren in de wacht, geen informatie) niet en de compensatie een lachertje als je bedenkt dat ik al vanaf 30 mei zonder internet zit!
Reputatie 2
@kku pakket hier ook ontvangen. Gelukkig had ik een cluevolle monteur die eerst van te voren deed bellen om te vragen of ik m'n pakket al had ontvangen. Uiteindelijk scheelde het 2 minuten met monteur en dat ik het pakket ontving, dus een klein beetje too close for comfort. Monteur had het ook over dat ze nu voor t-mobile echt teveel aansluitingen moeten regelen. Op zich leuk voor ze, maar heckin' zorg dat intern dan ook goed op orde is.

Nu hier even verder configgen, want ik haal nog niet de beloofde snelheid ~150/200mbit tov beloofde 750mbit. Maar goed, het doet het en dat is ook belangrijk.

Monteur zojuist geweest, echter ontbreekt bij mij de voeding voor de converter.

Ik was al de 2de persoon vandaag waar hij niet bij zat.

Enfin, ik had nog een adapter liggen en hij heeft deze erin geprikt. Echter is deze adapter 12v (van t Telfort modem) en ik zie op de converter 5v staan. Kan dit veel kwaad? De nieuwe voeding is besteld door de monteur/heeft gelijk hierover gebeld naar T-mobile.

@knakko Zou je voor mij eens willen kijken welke spanning/ampere aangegeven staat op de voeding van jou mediaconverter?

Tevens op dit moment ook nog geen TV, is een bekende storing in Zuid Limburg blijkbaar. Echter zou dit volgens de monteur morgenvroeg opgelost moeten zijn
Vandaag inderdaad goed gekomen @Brian, was inderdaad op het randje. Om 15.00 de postbode iets daarna de monteur... Guidion bellen is drama, die mensen moeten hoofdpijn krijgen denk ik 😛. Alles ziet er goed uit, enige minpunt tot nu toe mijn netflix app is van het apparaat af, nu moet ik dus weer rommelen met chromecasts of tv apps...
Reputatie 3
@kku De mediaconverter heeft dc 5v. Sommige apparaten hebben wel een overspanningsbeveiliging van enkele voltages, maar ik heb geen idee of deze dat ook heeft. Vaak kunnen ze 1 a 2 volt meer wel aan, maar 12v is eigenlijk wel teveel en kan voor doorbranden of verkorte levensduur zorgen.
Reputatie 3
Net contact gehad met Guidion, eerstvolgende mogelijkheid om mij aan te sluiten is 3 juli. Drie weken ná de oorspronkelijke aansluit datum en dus ook 3 weken nadat het signaal van het modem gehaald is.
Dit betekend 3 weken zonder tv én internet. Ik ben heel benieuwd hoe T-Mobile hier mee omgaat!
Reputatie 1
Even een update op m'n bericht van 5 dagen terug.

Dit bericht is meer voor mensen die het tv+internet pakket al binnen hebben maar nog een maand moeten wachten voordat de monteur het komt installeren.

Ik heb vandaag zelf de glasvezel verbinding aangesloten. Ik heb werkelijk geen idee waarom de monteur moet komen want het is echt niet moeilijk.

Ik heb nog steeds een afspraak staan op 28 juni. Dit nadat m'n pakket veel te laat binnen was gekomen en de monteur dus niks had om te monteren. Kon ik achter in de rij weer aansluiten.

Nou goed, weer even terug op de glasvezel verbinding. Het is redelijk eenvoudig. Ik ben totaal niet technisch en weet niks van internet aansluitingen en verbindingen, maar mij lukte het.

Eerst sluit je de router aan op het stopcontact in de meterkast d.m.v de 12v meegeleverde adapter.

Glasvezel komt in de meterkast via een oranje kabel binnen, en gaat een klein kastje in waar je een glasvezel kabel op moet aansluiten. Bij mij zat er al een kabel (gele kabel met blauw aansluitstuk). Het kan zijn dat er nog een klein blauw koppel stukje tussen de kabel en het kastje moet (dit was bij mij al aangesloten).

Vanuit het glasvezel kastje moet je de glasvezel kabel (gele kabel met blauw aansluitstuk) in de media converter stoppen, dit kan maar op 1 manier. De media converter heeft een 5v (volt) adapter die je moet aansluiten op het stopcontact in de meterkast.

Ook moet je een ethernet kabel in de media converter stoppen. Deze ethernet kabel gaat weer door naar je router/modem. Op je modem zit een poort genaamd: WAN. Hier steek je de ethernet kabel in die van je mediaconverter komt.

Uiteindelijk als je nog een bedrade aansluiting wilt sluit je op 1 van je LAN poorten een ethernet kabel aan die bijvoorbeeld naar je PC gaat.

Kleine tip: mocht je geen internet verbinding krijgen na dit allemaal te hebben aangesloten, check dan je mediaconverter. Op je media converter zit een klein zwart plastic kapje. Dit kun je er voorzichtig afhalen. Achter dit deel zitten hele kleine witte schakelaartjes. Zet schakelaar 1 t-m 6 allemaal aan (in mijn geval omhoog).

Nu zou er internet verbinding moeten zijn.
Achter op je router/modem staat de inlog voor je WIFI, mocht je dit nodig hebben.

Veel succes en ook voorzichtig (glasvezel is snel breekbaar).

Ookal raad t-mobile dit misschien af, er kan bijna niks fout gaan als je het voorzichtig doet en niks forseert. Een maand wachten vond ik een beetje overdreven.

Groetjes
Reputatie 2
Net contact gehad met Guidion, eerstvolgende mogelijkheid om mij aan te sluiten is 3 juli. Drie weken ná de oorspronkelijke aansluit datum en dus ook 3 weken nadat het signaal van het modem gehaald is.
Dit betekend 3 weken zonder tv én internet. Ik ben heel benieuwd hoe T-Mobile hier mee omgaat!

Niet!
Reputatie 3
Even een update op m'n bericht van 5 dagen terug.

Dit bericht is meer voor mensen die het tv+internet pakket al binnen hebben maar nog een maand moeten wachten voordat de monteur het komt installeren.

Ik heb vandaag zelf de glasvezel verbinding aangesloten. Ik heb werkelijk geen idee waarom de monteur moet komen want het is echt niet moeilijk.

Ik heb nog steeds een afspraak staan op 28 juni. Dit nadat m'n pakket veel te laat binnen was gekomen en de monteur dus niks had om te monteren. Kon ik achter in de rij weer aansluiten.

Nou goed, weer even terug op de glasvezel verbinding. Het is redelijk eenvoudig. Ik ben totaal niet technisch en weet niks van internet aansluitingen en verbindingen, maar mij lukte het.

Eerst sluit je de router aan op het stopcontact in de meterkast d.m.v de 12v meegeleverde adapter.

Glasvezel komt in de meterkast via een oranje kabel binnen, en gaat een klein kastje in waar je een glasvezel kabel op moet aansluiten. Bij mij zat er al een kabel (gele kabel met blauw aansluitstuk). Het kan zijn dat er nog een klein blauw koppel stukje tussen de kabel en het kastje moet (dit was bij mij al aangesloten).

Vanuit het glasvezel kastje moet je de glasvezel kabel (gele kabel met blauw aansluitstuk) in de media converter stoppen, dit kan maar op 1 manier. De media converter heeft een 5v (volt) adapter die je moet aansluiten op het stopcontact in de meterkast.

Ook moet je een ethernet kabel in de media converter stoppen. Deze ethernet kabel gaat weer door naar je router/modem. Op je modem zit een poort genaamd: WAN. Hier steek je de ethernet kabel in die van je mediaconverter komt.

Uiteindelijk als je nog een bedrade aansluiting wilt sluit je op 1 van je LAN poorten een ethernet kabel aan die bijvoorbeeld naar je PC gaat.

Kleine tip: mocht je geen internet verbinding krijgen na dit allemaal te hebben aangesloten, check dan je mediaconverter. Op je media converter zit een klein zwart plastic kapje. Dit kun je er voorzichtig afhalen. Achter dit deel zitten hele kleine witte schakelaartjes. Zet schakelaar 1 t-m 6 allemaal aan (in mijn geval omhoog).

Nu zou er internet verbinding moeten zijn.
Achter op je router/modem staat de inlog voor je WIFI, mocht je dit nodig hebben.

Veel succes en ook voorzichtig (glasvezel is snel breekbaar).

Ookal raad t-mobile dit misschien af, er kan bijna niks fout gaan als je het voorzichtig doet en niks forseert. Een maand wachten vond ik een beetje overdreven.

Groetjes

@Fabian_Bosman Van welke provider kom jij af?
Ik kom vanaf Telfort en zit ook te twijfelen om het zelf te doen maar zoals jij het hierboven beschrijft ziet het er bij mij niet uit.
Er hangt bij mij een Genexis, zou ik die zo open kunnen maken dan??