[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

Reputatie 2
Hoera! De lijn is actief! (postbode kwam rond 16 uur) Ik heb (weer) internet via glasvezel! Als ik had geweten dat zelf installeren ook mogelijk was dan had ik mij niet zo druk hoeven maken....Vandaag ook weer zoveel tijd mee kwijt...

Het enige moeilijke was dat rare modemkastje (Genexis) met beleid openmaken. Kunst zat er in om het een beetje open te wijken (buigen) en dan blauwe en groene connector naar beneden te drukken (loskoppelen dus). Daarna met meegeleverde connector (blauw op blauw) de Media Converter aansluiten, en modem. En voila.

P.S.: Mij is overigens wel aangeraden (Guidion en/of TMT) om toch een monteur langs te laten komen ivm garantie.
Reputatie 2
Ik heb net gehoord dat het niet om een paar klanten gaat maar om ca. 5000 klanten. Ik heb het gevoel dat er gewoon niet genoeg modems/kastjes voorradig zijn, want als je iets met post.nl opstuurt is het er gewoon binnen 2 dagen.
Wees eerlijk en transparant naar je klanten. Dit bericht hadden jullie al veel eerder moeten plaatsen en hadden ook de betreffende klanten persoonlijk op de hoogte moeten brengen van de vertraging. Als ik dit eerder had geweten, had ik namelijk mijn overstap geannuleerd.
Maar hoe gaan jullie klanten compenseren voor gemaakte kosten die ontstaan, doordat jullie de afspraak niet nakomen?
Reputatie 1
Vandaag is de installatiedatum van T-Mobile Thuis internet/TV en dat installatiepakket is dus nog niet binnen zoals zou moeten. Hoe kan het gebeuren dat ik daar geen persoonlijk bericht van krijg dat het langer duurt en hoelang het nog duurt? Nu zit ik thuis zonder internet wat ik hard nodig heb voor mijn werk. En aan de telefoon, na 30 minuten in de wacht te hebben gehangen, kan niemand me vertellen hoe het zit. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat jullie dit nieuws alleen via een forum even melden en klanten het verder maar uit kunnen zoeken wanneer ze hun installatiepakket krijgen.

Die status op My T-Mobile thuis werkt trouwens niet. Want daar staat dat ik het pakket al in huis moet hebben, wat dus niet zo is.
Reputatie 3
Hier voorlopig goed nieuw. Kreeg vanochtend bericht dat pakket naar Postnl sorteercentrum gaat. Zou morgen bezorgd worden. Net op tijd voor a.s. dinsdag.
Fingers crossed.
Reputatie 1
Het is goed met ze. Ik wil geen codes, of wachten. Ik wil dat ze zich aan hun afspraken houden. Leuk voor ze dat ze meer mensen aangemeld krijgen dan ze verwachten. Maar dat is hun bedrijfsrisico, niet van ons als klanten.

Ze hebben dit gewoon te regelen. Hoe denk je dat T-Mobile zou reageren als wij onze kant van de overeenkomst, het betalen, opeens niet na gaan komen of naar eigen inzicht 10 of 20 dagen later gaan doen. Of zeggen dat we betaald hebben of gaan betalen, maar dan gewoon dat niet doen.

“Kan Niet ligt op het kerkhof en Wil Niet ligt ernaast!”, T-Mobile kan dit best oplossen, maar dan moeten ze extra geld uit gaan geven aan meer monteurs en logistiek, wellicht aan koerierdiensten om die te late pakketjes alsnog langs te brengen.
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem ook vrijdag een afspraak met de monteur maar ook nog geen pakket ontvangen. En helaas zelf mijn huidige provider beëindigd dus geen tv en internet een aantal dagen met 4 kinderen
Reputatie 1
De site zegt:

Binnenkort kun je zelf je T-Mobile Thuis installeren. Je hebt het pakket natuurlijk al ontvangen


en

Het Installatiepakket wordt tussen 4 en 7 dagen voor de installatiedatum door PostNL bij je thuis bezorgd


Ik heb geen pakket ontvangen. Installatiedatum is vrijdag. Zou wel fijn zijn als T-mobile:

  1. Kan aangeven wanneer het pakket dan wel komt.
  2. Kan zorgen dat de site klopt, zodat die niet zegt dat je het pakket al hebt.
  3. Niet je huidige abonnement opzegt als ze simpelweg niet op tijd het modem kunnen leveren.
Graag duidelijkheid hierover.
Reputatie 3
@mister-e Ik kreeg rond vrijdag 11:00 bericht dat het pakket bij TPG was aangemeld. Hij wordt zodadelijk door bezorger afgeleverd.
Dus in jou geval zou je verwachten dat hij vandaag aangemeld moet worden om dinsdag afgeleverd te worden. Hopelijk krijg je komende uren nog bericht. Succes iig.
Reputatie 1
Hoi @Ecnirp,

Dat is inderdaad wel erg scherp! Ik zou de afspraak laten staan in de hoop dat het allemaal goed loopt. Mocht het nou net spaak lopen, wellicht dat er met de monteur iets te regelen valt als hij met een vervolgafspraak in de buurt kan switchen. Dit is uiteraard geen garantie, maar het is improviseren op het moment. Het doel is zoveel mogelijk opleveringen doorgang te laten vinden.

Waarom communiceert T-Mobile dat alle problemen opgelost zijn, terwijl duidelijk is dat het nog niet onder controle is? De pakketten worden nog steeds niet 4-7 dagen voor installatie bij de klanten bezorgd en het is nu geluk hebben in de distributieketen om het te laten slagen. Is deze communicatie gedaan om potentiële klanten niet af te schrikken? Dat betekent dat u zich meer zorgen maakt over de naam van het bedrijf dan om het daadwerkelijk aansluiten van uw nieuwe klanten.

Intussen wordt het bij mij ook spannend. Vrijdag komt de monteur voor de installatie, maar ik heb nog geen pakket en geen track&trace code ontvangen. Mocht deze strakke timing mis lopen, betekent dit een tijdje geen internet, waarmee er direct impact is op internetgebonden systemen in mijn huis. Waarom neemt de monteur de installatiepakketten niet mee, zodat ze er altijd zijn als hij/zij komt? Ofwel, waarom nemen jullie dit risico met afhankelijkheid van zowel Guidion en PostNL en moet de klant 2 maal thuis zijn?
Wat een aanfluiting!
Jullie zetten groot op de site dat de problemen zijn opgelost maar daar klopt niets van!!!! OVERMORGEN gaat mijn abbonement in maar nog steeds geen pakket ontvangen. Bij mij status staat :Natuurlijk heb je je pakket al ontvangen!
EVEN! gebeld en na 15 minuten wachten krijg je iemand aan de lijn die doodleuk verteld dat de problemen niet zijn opgelost en dat ze niet kan vertellen wanneer we het pakket krijgen.. GEWOON LIEGEN TEGEN JE NIEUWE EN POTENTIËLE NIEUWE Klanten!
En dan word je afgescheept dat je een voucher kan krijgen voor 1 telefoon om toch te kunnen internetten en tv kijken.. Wij zijn met meerdere in ons gezin met abbo bij 't mobile dus dan verwacht je toch voor elk nummer een voucher. Want ik ben niet altijd thuis en mijn vriendin ook niet. Geen wifi dus dan extra kosten voor ons waar geen oplossing voor is. Oftewel je mag lekker betalen en zal ons een zorg zijn!
HOE GAAN JULLIE DIT OPLOSSEN?????
kan wel een nieuw topic aanmaken, maar ik heb heb liever dat het doosje nu eens bezorgd wordt - als ik vandaag wat op de post doe is het er morgen; en een bedrijf als t-mobile krijgt het niet voor elkaar om dit in 2 weken te regelen? Snap dit werkelijk waar niet. De weekpas die jullie me gegeven hebben is over twee dagen op, maar heb geen enkel vertrouwen dat er een doosje met modem is voor het weekend...
verdorie vertraging! ik vind t niet tof dat jullie me daar niet over geinformeerd hebben. jlie regelen mijn overstap, regelen jullie ook dat mn opzegging bij Telfort versxhoven wordt???
en geef inzicht over de termijn waar we over praten; krijg ik volgende week mn modem, of gaat t langer duren. informatie mensen, geef inzage!
Reputatie 7
Update 17:30 uur - We hebben het topic aangevuld met meer specifiek informatie over wat jullie kunnen verwachten. Vragen? Stel ze hier dan gerust dan doen we ons best om ze zo goed mogelijk te beantwoorden!
Reputatie 3
@Brian : Leuk deze toevoeging van topic:
"Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!"

Die nieuwe afspraak maken..., gaat toch niet betekenen dat ik weer achteraan in de rij mag aansluiten? Ik heb namelijk 5 weken geleden een afspraak kunnen inplannen voor dinsdag 11 juni. Ik ga niet nog eens 5 weken wachten. En waarschijnlijk ook nog eens zonder internet.
Ik kan als ZZP-er niet zonder internet. Ik voorzie inkomsten derving. Ik hoor graag wat voor alternatieven T-Mobile heeft!
Zorg in ieder geval dat de mensen het internet op kunnen, TV boeit mij niet zo veel.

Ik lees ook "met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld." Ik heb deze besteld, maar lever tijdelijk dan maar een TV box zonder opname functie.

Ik hoop dat T-Mobile Thuis het probleem snel aanpakt en ons via de mail (niet iedereen volgt dit forum) op de hoogte houdt. Ik weet dat dat extra inspanning kost, maar wordt wel zeer gewaardeerd.
Anders zal dit "grote succes van de Beter-stap-je-over weken" uitdraaien op een grote blunder en dat zou zonde zijn.
Reputatie 3
Maar ook daar wordt met man en macht gewerkt om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Van 1 monteur weet ik dat hij morgen 16 afspraken voor installaties heeft in 10 uur. Puur om achterstanden in te halen en klanten sneller aan te sluiten. Er gebeurt soms meer dan er lijkt en we helpen graag verder.

Bedankt voor jullie reactie. Goed om te lezen hoe ver medewerkers gaan, zoals de monteur, om het voor me kaar te krijgen. Dit soort concrete informatie geeft direct meer transparantie over de problemen en de oplossingen.
Reputatie 2
Hi @Anoeska1969,

Dan zit er inderdaad al schot in de zaak. Zodra PostNL meer informatie heeft, zal de status aangepast worden. Fingers crossed voor een snelle levering!


Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.
Wel toch een kleine teleurstelling. De harddiskrecorder is duidelijk tweedehands, maar vooruit hij werkt, alleen het is wel een achteruitgang t.o.v. Telfort/KPN dat ik nu nog maar 2 opnames tegelijk kan doen i.p.v. 6 opnames tegelijk. Kwam meteen het probleem tegen omdat ik vanavond 4 programma's wilde opnemen die elkaar overlappen.
Ik ben wel dankbaar dat alles toch op tijd in orde is gekomen en ik in ieder geval online ben.
Reputatie 2



Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.
Aha, kan dat, zelf installeren? Glasvezel? Ik ben handig zat met dat soort dingen.


Hier geen glasvezel maar dsl, glasvezel zou ik niet zelf hebben gedaan
Hier ook ellende met niet geleverd pakket.

Ik heb op 24 april aangegeven over te willen stappen van Telfort glas naar T-Mobile glas. Incl. overstapservice, dat leek me handig om downtime te voorkomen. Afspraak gemaakt met Guidion voor 7 juni.

Ik had geen pakket binnen, dus ik ben maandag maar eens begonnen met bellen, en ik vreesde al dat er iets mis aan het gaan was. Via een supportmedewerkster vernomen dat de firma BNS de logistiek verzorgd voor T-Mobile, dus ik heb even heel assertief BNS gebeld en situatie uitgelegd. Kreeg een correct antwoord, waaruit voor mij bleek dat BNS zijn zaakjes wel in orde heeft. BNS had niet de juiste apparatuur om de bestelling uit te kunnen voeren, die moest van T-Mobile zelf af komen. Ze konden mij dan ook niet garanderen dat ik deze week mijn bestelling zou krijgen.

Ik in overleg met T-Mobile Guidion gebeld en de afspraak van 7 juni proberen te verzetten. De eerstvolgende gelegenheid was 28 juni!! Omdat ik dan op vakantie ben, is de afspraak op 12 juli uitgekomen. Enfin, een maandje wachten was het probleem niet. Immers, zowel T-Mobile als Guidion wisten mij te vertellen dat het signaal van Telfort pas eraf gehaald zou worden als T-Mobile daar opdracht toe zou geven.

Vanmorgen om 9:45 viel mijn signaal weg, en vermoedde ik al het ergste. Zowel Telfort als T-Mobile wijzen naar elkaar, lekker professioneel een klant helpen...NOT.

Gelukkig kreeg ik in in de postnl app een melding dat mijn T-Mobile pakket morgen gepland staat om te bezorgen. Helaas morgen niet thuis, dus maar even kijken of ik hem ergens anders kan laten bezorgen.

Maar ik vraag me af: ik kom van een glasvezelprovider af, dus zo heel veel zal er niet aangepast moeten worden in mijn meterkast. Ik maak gebruik van een eigen router (Netgear R7000/OpenTomato) dus volgens mij heb ik Guidion niet echt nodig. Kan ik de apparatuur van T-Mobile zelf aansluiten? Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?
Reputatie 2
Beste Meuk,
Ik kan mijn volgende afspraak ook pas 27 juni maken. Dit is NIET MEER TE GELOVEN!
Ik had gehoopt op vanavond of morgenochtend!

Ik krijg ook pakket vanavond binnen en wil dus ook zelf aansluiten. Moet ik zeker anders 20 dagen mijn telefoon als hotspot gaan gebruiken, want ook hier is internet gewoon afgesloten (ik hoor ze nog zeggen, twee weken geleden, toen ik de ellende al voelde aankomen: "nee meneer, dat zal nooit gebeuren").

Ik heb hier een kastje van Genexis met een golfvorm erin. Ik denk OCG-1012
Weet iemand of zelf aansluiten een mogelijkheid is?

Ik ben nu aan het zoeken naar deze mogelijkheid. Ben hier nu al weer vanaf 10 uur vanochtend mee bezig. Bedankt TMT.

Meuk vroeg: "Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?"
Antw: Volgens Guidion is mijn lijn actief na het afsluiten.
Reputatie 7
Badge +4
@KlantMetVraag wellicht is dit een handig topic voor jou en voor anderen die toch overwegen zelf glas aan te sluiten. Zo zijn er meerdere topics op dit forum. 🤐
Reputatie 2
Er is geen enkele duidelijkheid van jullie kant over de levertijd en activatie. Aangezien dit nog wel even kan duren heb ik ik een aanvraag gedaan om de bestelling kosteloos te annuleren. Ik hoop hier zsm een bevestiging van te krijgen. Ik werk nl vanuit thuis en heb hierdoor al schade opgelopen.

MVG Coco
Reputatie 7
Badge +4
Staat dat in de planningapp of heb je gebeld? Bellen wil nog wel eens helpen. Zeker met alle verschuivingen door de uitleveringsproblemen.
Reputatie 3
Ook hier 13 juni zou ik aangesloten worden, 4-7 dagen. Op maandag is er geen post zoals bekend. Nu werk ik vanuit huis... @Brian hoe weet ik nu zeker dat het pakket op tijd geleverd gaat worden, het had er immers al moeten zijn...

Dan moeten ze hem dinsdag 11 juni bij Postnl aanbieden. Kan dus nog goed komen.
Ik heb mijn pakket gister ontvangen. Klaar voor de monteur op dinsdag 11 juni
Reputatie 3
Ha Sander, ik heb het hier niet over 'gebruikssporen' maar over beschadigde apparatuur. De zaak is inmiddels al opgelost. Ik was eerder bij KPN en kreeg, zoals dat hoort, altijd nieuwe apparatuur.. Er staan op twitter al verhalen over problemen met de levering van T-Mobile Thuis installatie pakketten en het lijkt mij dat dit niet de juiste manier is om die op te lossen en met mij totaalTV en T-Mobile Super users
Reputatie 3
Ja idem hier. Zojuist gebeld (die wachttijd wordt ook alleen maar meer bij ze, goh). Moet ook nog pakket ontvangen of een track and trace en dan met het vriendelijke verzoek om zelf contact op te nemen met Guidion voor het herplaatsen van je afpraak. Schijnbaar hebben ze bij de klantenservice geen inzicht wanneer iets verstuurd gaat worden ondanks 'dat het is opgelost'.

Voor de duidelijkheid: ik heb overstapservice afgenomen maar bij de klantservice geven ze doodleuk aan van dat je mag gaan 'hotspotten'. Kom aan, wat een slecht begin van nog een te starten jaarabo. Ze hebben misschien nu veel klanten erbij met de overstapweken maar met zo'n kutservice blijven ze nog geen jaar.