[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Medewerker en Oud-Moderator
  • 6129 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

Het is goed met ze. Ik wil geen codes, of wachten. Ik wil dat ze zich aan hun afspraken houden. Leuk voor ze dat ze meer mensen aangemeld krijgen dan ze verwachten. Maar dat is hun bedrijfsrisico, niet van ons als klanten.

Ze hebben dit gewoon te regelen. Hoe denk je dat T-Mobile zou reageren als wij onze kant van de overeenkomst, het betalen, opeens niet na gaan komen of naar eigen inzicht 10 of 20 dagen later gaan doen. Of zeggen dat we betaald hebben of gaan betalen, maar dan gewoon dat niet doen.

“Kan Niet ligt op het kerkhof en Wil Niet ligt ernaast!”, T-Mobile kan dit best oplossen, maar dan moeten ze extra geld uit gaan geven aan meer monteurs en logistiek, wellicht aan koerierdiensten om die te late pakketjes alsnog langs te brengen.
Hoi @Ecnirp,

Dat is inderdaad wel erg scherp! Ik zou de afspraak laten staan in de hoop dat het allemaal goed loopt. Mocht het nou net spaak lopen, wellicht dat er met de monteur iets te regelen valt als hij met een vervolgafspraak in de buurt kan switchen. Dit is uiteraard geen garantie, maar het is improviseren op het moment. Het doel is zoveel mogelijk opleveringen doorgang te laten vinden.

Waarom communiceert T-Mobile dat alle problemen opgelost zijn, terwijl duidelijk is dat het nog niet onder controle is? De pakketten worden nog steeds niet 4-7 dagen voor installatie bij de klanten bezorgd en het is nu geluk hebben in de distributieketen om het te laten slagen. Is deze communicatie gedaan om potentiële klanten niet af te schrikken? Dat betekent dat u zich meer zorgen maakt over de naam van het bedrijf dan om het daadwerkelijk aansluiten van uw nieuwe klanten.

Intussen wordt het bij mij ook spannend. Vrijdag komt de monteur voor de installatie, maar ik heb nog geen pakket en geen track&trace code ontvangen. Mocht deze strakke timing mis lopen, betekent dit een tijdje geen internet, waarmee er direct impact is op internetgebonden systemen in mijn huis. Waarom neemt de monteur de installatiepakketten niet mee, zodat ze er altijd zijn als hij/zij komt? Ofwel, waarom nemen jullie dit risico met afhankelijkheid van zowel Guidion en PostNL en moet de klant 2 maal thuis zijn?
Wat een aanfluiting!
Jullie zetten groot op de site dat de problemen zijn opgelost maar daar klopt niets van!!!! OVERMORGEN gaat mijn abbonement in maar nog steeds geen pakket ontvangen. Bij mij status staat :Natuurlijk heb je je pakket al ontvangen!
EVEN! gebeld en na 15 minuten wachten krijg je iemand aan de lijn die doodleuk verteld dat de problemen niet zijn opgelost en dat ze niet kan vertellen wanneer we het pakket krijgen.. GEWOON LIEGEN TEGEN JE NIEUWE EN POTENTIËLE NIEUWE Klanten!
En dan word je afgescheept dat je een voucher kan krijgen voor 1 telefoon om toch te kunnen internetten en tv kijken.. Wij zijn met meerdere in ons gezin met abbo bij 't mobile dus dan verwacht je toch voor elk nummer een voucher. Want ik ben niet altijd thuis en mijn vriendin ook niet. Geen wifi dus dan extra kosten voor ons waar geen oplossing voor is. Oftewel je mag lekker betalen en zal ons een zorg zijn!
HOE GAAN JULLIE DIT OPLOSSEN?????
Hier hetzelfde helaas. Morgen staat de monteur gepland, echter nog steeds geen installatiepakket en geen track en trace code 😞 Al vorige week contact gehad met klantenservice, toen werd me verteld dat het pakket dinsdag zou arriveren. Helaas niks ontvangen en geen enkele update vanuit T-mobile, voor een update (gisteren) moest ik zelf 40 minuten in de wachtrij staan bij de klantenservice!

Vandaag weer contact gehad met T-mobile , 13 minuten in de wachtrij bij T-mobile, daarna word ik doorverwezen naar Guidion om de afspraak te annuleren, zodat ik daar weer 15 minuten in de wachtrij mag staan (om de problemen van T-mobile op te lossen).

Waarom geven jullie aan dat het opgelost is? Aan de reacties hier en mijn eigen ervaring te zien is dat niet het geval! En niemand kan mij vertellen wanneer het pakket wel bezorgd gaat worden, hoe moet ik dan een nieuwe afspraak plannen met Guidion? Ik ben er wel aardig klaar mee zo......
Ik zag zojuist in mijn Postnl account dat het pakket is aangemeld bij Postnl en de bezorging voor morgen staat gepland. Vrijdag komt de monteur, dus als dat klopt is het gelukkig op tijd.

Maak een account aan bij Postnl of login als je al een account hebt.
Opgelost? Hoe dan?

Eerste afspraak, geen pakketje. Het was nog niet eens verzonden. Gelukkig kwam ik daar op tijd achter en de monteur verzet. Nee meneer, sorry meneer, we beloven en garanderen meneer dat het goed komt de volgende keer.

Morgen afspraak, maar geen pakketje. "Levering uitgesteld", T-Mobile moet wellicht niet er voor kiezen met Post.nl in zee te gaan. Die zijn schijnbaar niet betrouwbaar. De helpdesk heeft zijn best gedaan, maar de monteur kan niet later op de dag of een dag later komen. En T-Mobile legt de problemen die zij hebben met hun onderaannemers, logistiek en monteur, gewoon doodleuk bij mij als klant neer. Ik heb geen invloed op wie jullie kiezen voor verzending of installatie, dus ik wil ook niet lastig gevallen worden met problemen daarom heen. Goed, een keer een fout kan gebeuren. Maar exact dezelfde fout nog een keer maken, dat is storend.

Alle oplossingen die ik heb aangedragen konden tot nu toe niet;

  • Monteur later op dag? Nee, heeft het te druk
  • Monteur een dag later? Nee, past niet in de planning
  • Pakketje opnieuw sturen met een sneldienst? Nee, dat koen we niet.
  • Contact opnemen met Post.nl om te regelen dat ik het op een Post.nl punt kan halen? Nee, dat kunnen we niet.
  • Pakketje bij een winkel of iets dergelijks ophalen? Nee, dat doen we niet.
Maar, klant het maar laten uitzoeken en bekijk het maar. Ja, dat doen ze wel.

T-Mobile, belofte maakt schuld. Hoe gaan jullie je afspraken nakomen?
Hier hetzelfde probleem, ook monteur afgezegd omdat ik ook geen installatie pakket ontvangen had ( inmiddels wel hoor) maar ik moet wachten tot 24 juni totdat de monteur pas tijd heeft ook gebeld of het mogelijk was om de afspraak eerder in te plannen maar nee hoor geen tijd eerder. Maar ik heb mijn oude provider dus zelf beëindigd dus heb nu met 4 kinderen geen tv of internet tot die tijd, wel een code ontvangen van 7 dagen om op mijn mobiel ook T-MOBILE om daar tv te kijken maar die loopt helaas vrijdag af dus alsnog zo'n 10 dagen niets hoop eigenlijk via deze weg nog zo'n code te ontvangen zou wel fijn zijn

[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.



Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

Veelgestelde vragen

"Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen". Is niet waar! Ik ben een nieuwe klant en zou op 7 juni aangesloten worden door een Guidion monteur. Is dus niet gelukt omdat het installatiepakket nog niet binnen was.

Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen, maar moet wachten tot 26 juni om aangesloten te worden. Hoezo oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen?



Raarmaarwaar11
Vandaag mijn installatiepakket gekregen! echter 15 minuten nadat de monteur vertrokken was... ik had gisteren gebeld dat ik de monteur wou afzeggen, maar dat is dus niet doorgekomen want hij stond toch op de stoep!
Achteraf blij mee, de vriendelijke monteur heeft het zo achtergelaten dat ik het installeren zelf heb kunnen doen. (Hij had een geel kabeltje voorbereid zodat ik deze heel makkelijk in de converter kon steken).
Reputatie 2
Heb inmiddels het pakket ontvangen en nu is het wachten op telefoon van Guidion. Heb de hele dag zo'n beetje aan de telefoon gezeten met T-Mobile en Guidion en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk afgesproken dat ik teruggebeld zou worden om een afspraak te maken om aangesloten te worden.
Als ik kijk op de site waar je een nieuwe afspraak kunt maken wordt ik niet vrolijk, eerstvolgende mogelijkheid is 24 juni!
Ook is het erg lastig om iets van compensatie te krijgen (Al is het maar een voucher), je moet er zelf naar vragen want het wordt niet aangeboden.
Ik vrees dat ik morgen weer de halve dag kwijt zal zijn met telefoneren met Guidion en T-Mobile.

Erg vervelend aangezien ik er niets aan kan doen dat het pakket later werd bezorgd en dat Guidion het te druk heeft met alle aanvragen....
Ondertussen heb ik geen internet en geen tv en houdt T-Mobile zich stil.
Inmiddels heb ik mijn pakket ontvangen, de monteur komt morgen. Ik vraag me af of wat ik zei op deze post dat voor elkaar gekregen heeft, want ik poste gisteren dat ik nog geen pakket had, uren later had ik een track en trace.
Het leek hier ookmis te gaan met de bezorging van het installatiepakket, maar hij is toch nog aangekomen (ondanks de door PostNL gemelden verplaatsing naar morgen). Uiteindelijk lijkt het (voor mij dus) toch nog goed te komen. Hopelijk geldt dit voor iedereen!
Reputatie 1
Dit is echt allemaal te erg voor woorden. Nu al weer mijn halve vrije dag naar de kloten..
Vanochtend van 10-11 aan telefoon bij Guidion, daarna TMT. Monteur afgezegd, er zou een nieuw ticket bij Guidion zjjn na half uur.
was er om 11:45 nog niet. Om 13:20 nog niet.
Kan ik dus WEER gaan bellen met TMT! Dit is de slechtse klantervaring die ik sinds lange tijd heb meegemaakt!

Nu WEER WEER WEER in de wacht bij TMT. start: 13:30
Dit is een gotspe!!!
13:48 er is contact...ticket was nog niet verzonden...gaan ze nu uitzoeken
13:54 nog geen antwoord. ze gaan het uitzoeken en mij terugbellen.
14:05 net teruggebeld. Was wel een aardige dame. ticket is er door. Nu weer wachten bij Guidion.
start 14:06 uitslag rond 14:15: vanavond gaat niet lukken. Morgen ook niet.
Reputatie 1



Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.


Aha, kan dat, zelf installeren? Glasvezel? Ik ben handig zat met dat soort dingen.
Reputatie 7
Badge +10
Officieel mag het niet in verband met garantie. Mocht er iets kapot gaan, dan zijn de kosten snel honderden euro's. Het is dus niet aan te bevelen, maar het gebeurd wel.
Reputatie 1
Officieel mag het niet in verband met garantie. Mocht er iets kapot gaan, dan zijn de kosten snel honderden euro's. Het is dus niet aan te bevelen, maar het gebeurd wel.

OK, er zijn dus geen speciale verloopstukjes of iets dergelijks nodig?
Reputatie 7
Badge +10
Als er al een actieve aansluiting is geweest, dan zou het voldoende voorbereid moeten zijn. Dat is geen garantie op succes. Het werkt niet altijd zo. Pas in ieder geval op dat je geen glasvezelpunt open maakt en niet in de kabel kijkt.

De mediaconverter is een ander verhaal. Dit is af te bevelen en zou ik niet zelf mee aan de slag gaan.
Reputatie 2



Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.
Aha, kan dat, zelf installeren? Glasvezel? Ik ben handig zat met dat soort dingen.


Hier geen glasvezel maar dsl, glasvezel zou ik niet zelf hebben gedaan
Hier ook ellende met niet geleverd pakket.

Ik heb op 24 april aangegeven over te willen stappen van Telfort glas naar T-Mobile glas. Incl. overstapservice, dat leek me handig om downtime te voorkomen. Afspraak gemaakt met Guidion voor 7 juni.

Ik had geen pakket binnen, dus ik ben maandag maar eens begonnen met bellen, en ik vreesde al dat er iets mis aan het gaan was. Via een supportmedewerkster vernomen dat de firma BNS de logistiek verzorgd voor T-Mobile, dus ik heb even heel assertief BNS gebeld en situatie uitgelegd. Kreeg een correct antwoord, waaruit voor mij bleek dat BNS zijn zaakjes wel in orde heeft. BNS had niet de juiste apparatuur om de bestelling uit te kunnen voeren, die moest van T-Mobile zelf af komen. Ze konden mij dan ook niet garanderen dat ik deze week mijn bestelling zou krijgen.

Ik in overleg met T-Mobile Guidion gebeld en de afspraak van 7 juni proberen te verzetten. De eerstvolgende gelegenheid was 28 juni!! Omdat ik dan op vakantie ben, is de afspraak op 12 juli uitgekomen. Enfin, een maandje wachten was het probleem niet. Immers, zowel T-Mobile als Guidion wisten mij te vertellen dat het signaal van Telfort pas eraf gehaald zou worden als T-Mobile daar opdracht toe zou geven.

Vanmorgen om 9:45 viel mijn signaal weg, en vermoedde ik al het ergste. Zowel Telfort als T-Mobile wijzen naar elkaar, lekker professioneel een klant helpen...NOT.

Gelukkig kreeg ik in in de postnl app een melding dat mijn T-Mobile pakket morgen gepland staat om te bezorgen. Helaas morgen niet thuis, dus maar even kijken of ik hem ergens anders kan laten bezorgen.

Maar ik vraag me af: ik kom van een glasvezelprovider af, dus zo heel veel zal er niet aangepast moeten worden in mijn meterkast. Ik maak gebruik van een eigen router (Netgear R7000/OpenTomato) dus volgens mij heb ik Guidion niet echt nodig. Kan ik de apparatuur van T-Mobile zelf aansluiten? Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?
Reputatie 1
Beste Meuk,
Ik kan mijn volgende afspraak ook pas 27 juni maken. Dit is NIET MEER TE GELOVEN!
Ik had gehoopt op vanavond of morgenochtend!

Ik krijg ook pakket vanavond binnen en wil dus ook zelf aansluiten. Moet ik zeker anders 20 dagen mijn telefoon als hotspot gaan gebruiken, want ook hier is internet gewoon afgesloten (ik hoor ze nog zeggen, twee weken geleden, toen ik de ellende al voelde aankomen: "nee meneer, dat zal nooit gebeuren").

Ik heb hier een kastje van Genexis met een golfvorm erin. Ik denk OCG-1012
Weet iemand of zelf aansluiten een mogelijkheid is?

Ik ben nu aan het zoeken naar deze mogelijkheid. Ben hier nu al weer vanaf 10 uur vanochtend mee bezig. Bedankt TMT.

Meuk vroeg: "Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?"
Antw: Volgens Guidion is mijn lijn actief na het afsluiten.
Reputatie 7
Badge +10
@KlantMetVraag wellicht is dit een handig topic voor jou en voor anderen die toch overwegen zelf glas aan te sluiten. Zo zijn er meerdere topics op dit forum. 🤐
Reputatie 1
Hoera! De lijn is actief! (postbode kwam rond 16 uur) Ik heb (weer) internet via glasvezel! Als ik had geweten dat zelf installeren ook mogelijk was dan had ik mij niet zo druk hoeven maken....Vandaag ook weer zoveel tijd mee kwijt...

Het enige moeilijke was dat rare modemkastje (Genexis) met beleid openmaken. Kunst zat er in om het een beetje open te wijken (buigen) en dan blauwe en groene connector naar beneden te drukken (loskoppelen dus). Daarna met meegeleverde connector (blauw op blauw) de Media Converter aansluiten, en modem. En voila.

P.S.: Mij is overigens wel aangeraden (Guidion en/of TMT) om toch een monteur langs te laten komen ivm garantie.
Reputatie 2
Hier voorlopig goed nieuw. Kreeg vanochtend bericht dat pakket naar Postnl sorteercentrum gaat. Zou morgen bezorgd worden. Net op tijd voor a.s. dinsdag.
Fingers crossed.
Reputatie 7
Badge +6

[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.

Reputatie 2
Ik heb zojuist mijn installatie pakket ontvangen met daarin een zwaar beschadigde interactieve TV box . Ik ga hier niet mee akkoord en verzoek om een nieuwe Tv box zoals mij belooft is bij mijn bestelling toen ik vroeg of er nieuwe apparatuur geleverd werd.