Beantwoord

Oplevering duurt te lang

  • 9 March 2023
  • 8 reacties
  • 234 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

In december 2022 vroeg ik glasvezel aan bij een verhuizing, denkende dat dat ruim op tijd was.
In februari 2023 trok ik in de nieuwe woning en was er geen glasvezel beschikbaar.
Bel ik met t-mobile support, mag ik mijn verhaal doen en wordt ik doorverwezen naar de fiber afdeling, waar ik alsnog mijn verhaal kan doen.
Deze verwijst me weer door naar opendutchfiber, waar ik opnieuw mijn verhaal/klacht kan doen.
Vanuit ODF krijg ik een prognose te horen van 3e kwartaal, dat kan toch niet waar zijn?
Ik leef nu elke week op unlimited vouchers, met 2 kinderen is dit moeilijk vol te houden.

Wat zijn mijn opties?

  • Tmobile ADSL aanvragen voor de tussentijd?
    Kan niet, we leveren geen ADSL meer.
  • Opzeggen?
    Geen garantie dat de glasvezel aansluiting nog verder gerealiseerd gaat worden.
  • Overstappen naar concurrent?
    Zit ik weer vast met een jaarcontract en wilde bij t-mobile blijven.

Ik wil gewoon glasvezel, dit kan toch niet nog een half jaar gaan duren?
Had ik dit vooraf geweten, dan had ik nog andere keuzes kunnen maken...
 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 10 March 2023, 16:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @japer80, welkom op onze Community! Dit is inderdaad een lastige. Jammer genoeg kunnen wij bij aanvraag van een verhuizing niet zien dat een glasvezeloplevering langer gaat duren. Om antwoord te geven op je vragen:  

 

  • T-Mobile ADSL aanvragen voor de tussentijd? We leveren geen ADSL meer wegens de copper phase-out, ADSL gaat uiteindelijk helemaal verdwijnen.

 

  • Opzeggen? Dat kan, je hebt dan één maand opzegtermijn.

 

  • Overstappen naar concurrent? Lijkt me mogelijk. Ik zal dit wel pas doen na opzegging. Anders krijgt het oude adres een Migrate Out status, dat is niet handig voor de nieuwe bewoners.

Hi @Tommie,
Bedankt voor je reactie, ik zit al verder te zoeken in dit forum.
Ik begrijp niet helemaal je uitleg over een migrate out, ik ben al verhuisd, en als het goed is, is de aanvraag voor glasvezel op het nieuwe adres, waar ik nu dus zit.

Is het voor mijn situatie mogelijk om bijvoorbeeld KPN (ADSL) (maandelijks opzegbaar) te nemen, om de tijd te overbruggen totdat de T-Mobile glasvezelaansluiting daadwerkelijk is opgeleverd?
Geeft dat ergens problemen?

Reputatie 7
Badge +14

Als je zelf KPN ADSL in je nieuwe woning afsluit, dan zit dat niet de bestelling van T-mobile in de weg.  Netbeheerder ODF is een bedrijf wat niet verbonden is met KPN, dus die maken hun eigen planning en levering. Wat je doet na oplevering van je T-mobile glasvezel abonnement is het opzeggen van je KPN abonnement.

Reputatie 7
Badge +9

@japer80 ik snap de verwarring. Omdat je op je oude adres ook klant was bij ons en de verhuizing is aangevraagd maar nog niet is opgeleverd, krijgt het oude adres dan een Migrate Out status als je een aanvraag doet bij een nieuwe provider. Dit houd in dat de diensten stoppen, dit is ook niet stop te zetten na bepaalde tijd. Als de nieuwe bewoners op je oude adres een abonnement hebben bij ons of één willen aanvragen is dit niet mogelijk of wordt deze stopgezet. Dit gebeurt niet als je eerst opzegt bij ons.

 

Ik ben niet bekend met de abonnementen van KPN, of wat bij hun mogelijk is. Als glasvezel is opgeleverd kun je altijd weer bij ons komen, dat is geen enkel probleem. Zorg wel dat je, per overstap, alles goed regelt, anders is er een kans dat je zonder internet zit. Houd de data van stop en start contract goed in de gaten. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

@eric Thanks, dat klinkt goed genoeg, om daarmee de tijd even uit te zingen.
@Tommie Kan jij alsjeblieft het volgende scenario bevestigen, dat dat mogelijk is?

  1. Op het oude adres had ik t-mobile via ADSL.
  2. Op het nieuwe adres heb ik t-mobile via glasvezel aangevraagd, middels een verhuizing.
  3. Ik neem nu op het nieuwe adres een maandelijks opzegbaar abbo van KPN via ADSL.
  4. Ik laat de t-mobile glasvezel aanvraag open staan (ik doe daar nu niks mee, en hoef ik niet op te zeggen)
  5. Zodra de glasvezel aansluiting is opgeleverd, kan ik de KPN ADSL abbo weer opzeggen.
  6. Genieten van glasvezel
Reputatie 7
Badge +9

@japer80 dit kan je inderdaad doen! Over het KPN abonnement kan ik alleen niks zeggen, dat stukje zou jezelf moeten achterhalen wat mogelijk is qua abonnementen bij hun. Ik zou als ik jou was ook in contact blijven met ODF over de oplevering. Daar kunnen ze hier en daar nog wel eens in schuiven. 

Ik ben al onderweg naar maand 5 🤪. As woensdag komen ze voor de 4de keer. Alle vertrouwen in dat het nu goedkomt. 🤡

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, zou je mij, hier, op de hoogte willen houden? Ben erg benieuwd! Talk soon.  

Reageer