Beantwoord

Oplevering glasvezel abonnement - status klopt niet

  • 14 September 2022
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

Bij mij heeft KPN eergisteren het glasvezel aansluitpunt in de meterkast geinstalleerd.

Daarna heb ik een glasvezel abonnement besteld bij T-Mobile.

 

Op KPN Netwerk status zag ik echter dat de status nog niet is bijgewerkt, het staat nog steeds op oktober/november terwijl de glasvezel kabel dus nu al in de meterkast ligt.

Op mijn T-Mobile bestelstatus zag ik oplevering van mijn bestelling in week 44(!)

 

Hierna heb ik met heel heel heeeeel veel moeite T-Mobile verkoop afdeling telefonisch kunnen bereiken; herhaling van hetzelfde bandje, vragen naar postcode etc, of de verbinding werd meermaals plotseling afgebroken (lekker begin van customer service...ik hoop niet dat de glasvezel ervaring straks ook op deze manier gaat).

Enfin, na lang wachten kunnen doorgeven aan de meneer aan de telefoon dat ik al dus aangesloten ben en hij zou de datum verschuiven naar 26 sept...en toen brak de verbinding plotseling en was het niet meer bereikbaar na vele malen bellen 😡

 

Vandaag heb ik een email van T-Mobile ontvangen om de bestelstatus te bekijken, moest mijn wachtwoord resetten om in te komen terwijl ik al een account had(???).

Nu zie ik in de bestelstatus dat er gewacht moet worden totdat mijn woning aangesloten is op glasvezel, maar dat is die al!

 

Kan iemand iets aan die bestelstatus veranderen?...dit is wel een heel moeizame start voor mij bij T-Mobile, ik hou mijn hart vast als ik straks weer klantenservice nodig heb.

 

Geldt de afkoelingsperiode van 14 dagen voor na oplevering werkende internet of gaat die in vanaf bestelmoment? Indien binnen die 14 dagen geannuleerd wordt, maak ik dan kosten?

 

icon

Beste antwoord door Boris 15 September 2022, 09:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @fiberrookie 

De bedenktijd van 14 dagen gaat in nadat Guidion de router en mediaconverter heeft geïnstalleerd, je kunt tot deze tijd kosteloos annuleren.

Zodra de aannemer het glasvezelaansluitpunt heeft geplaatst dan zal hij dit doorgeven aan KPNNetwerk en die zullen het bijwerken in de netwerkadministratie, wacht dus even totdat de site van KPNNetwerk aangeeft glasvezel beschikbaar.

Het kan ook zo zijn dat T-Mobile eigen glasvezel in jouw woonplaats aan het uitrollen is want op het KPN netwerk kan je geen bestelling plaatsen voordat het glasvezel is geïnstalleerd en aangemeld.

Hoi @Waqqas 

 

Dank voor je reactie en raad.

 

Het glasvezel aansluitpunt is door 2 mannen van KPN Netwerk zelf geplaatst omdat KPN het kopernetwerk in mijn gebied binnenkort uitfaseerd. Dus voor internet moet ik op korte termijn overstappen van ADSL. In mijn gebied liggen er alleen kabels van KPN.

Voor glasvezel abonnement heb ik keuze tussen KPN of T-Mobile of alternatief Ziggo.

Ik heb het vermoeden dat T-Mobile uitgaat van de KPN Netwerk status...misschien moet ik KPN  Netwerk maar bellen dat ze hun status moeten bijwerken...al die grote bedrijven hebben maar een belabberde klantenservice.of lopen achter met hun administratie.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fiberrookie, goed dat je dit bij ons navraagt! Ik heb het direct gecheckt en zie dat de plandatum om de thuissituatie op te leveren, vaststaat op 14 oktober. Dit stokt natuurlijk volkomen met wat KPN Netwerk NL aan ons heeft doorgegeven. Ik heb daarom direct doorgezet aan onze technische dienst om de afspraak door te trekken en de afspraak me Guidion voor je te regelen. We gaan hier voor je achteraan! Excuses voor het ongemak. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar.

Hallo @Boris ,

 

Dank voor de actie, ik ben benieuwd.

 

Gisteren plotseling een KPN Netwerk herinnerings-sms ontvangen over glasvezel afspraak vandaag(?). Ik weet niks van de afspraak af, is nooit aangekondigd.

Het glasvezel aansluitpunt, wit vierkant kastje, is begin van de week al aangelegd in de woning. Moeten ze voor de aanleg van glasvezel in de woning 2x langs komen?

Het is me wel een rommeltje kwa administratie daar. Ik zie wel als ze langs komen en stuur ze dan maar weer weg 🤡

Reputatie 7
Badge +20

@fiberrookie 

Wat geeft deze site nu aan als je je postcode inviult?

Luister wel even naar wat de KPN monteur te zeggen heeft want misschien is de installatie nog niet helemaal afgerond door werkzaamheden buiten bijvoorbeeld.

Blijkbaar ging het om een ander adres, waarbij KPN Netwerk een verkeerd nummer, mijn mobiele nummer dus, erbij had gezet.👀, 3 belletjes gehad en de 3e was wel voor mijn adres, maar was dus niet nodig. 🤡

 

Als ik op T-Mobile bestelstatus kijk is de status nog steeds in behandeling/wachten op oplevering glasvezel in woning??? Is er wel wat veranderd?

 

Hoeveel dagen na bestelling kan ik de modem verwachten? Krijg ik een bericht hierover? Niet dat ik de modem ga gebruiken, want ik zal mijn eigen modem gebruiken; de monteur hoeft alleen de converter te installeren en mijn glasvezel te activeren, de rest van de settings doe ik zelf wel.

Reputatie 7
Badge +17

Het t-mobile modem moet geplaatst worden. Daarmee wordt de verbinding getest en ook administratief gestart! Als de monteur weg is kun je jouw gang gaan 😀

Reputatie 7
Badge +2

Bij mij heeft KPN eergisteren het glasvezel aansluitpunt in de meterkast geïnstalleerd.

 

Zelfs een glasvezel kabel heeft 2 aansluit zijden, in de woning maar ook in een wijkcentrale.

Waarbij in het geval van glasvezel in de wijkcentrale verbindingen voor de verschillende aanbieders moeten worden gerealiseerd.

Reageer