Beantwoord

Oplevering glasvezel abonnement - status klopt niet

  • 14 September 2022
  • 30 reacties
  • 649 Bekeken

Bij mij heeft KPN eergisteren het glasvezel aansluitpunt in de meterkast geinstalleerd.

Daarna heb ik een glasvezel abonnement besteld bij T-Mobile.

 

Op KPN Netwerk status zag ik echter dat de status nog niet is bijgewerkt, het staat nog steeds op oktober/november terwijl de glasvezel kabel dus nu al in de meterkast ligt.

Op mijn T-Mobile bestelstatus zag ik oplevering van mijn bestelling in week 44(!)

 

Hierna heb ik met heel heel heeeeel veel moeite T-Mobile verkoop afdeling telefonisch kunnen bereiken; herhaling van hetzelfde bandje, vragen naar postcode etc, of de verbinding werd meermaals plotseling afgebroken (lekker begin van customer service...ik hoop niet dat de glasvezel ervaring straks ook op deze manier gaat).

Enfin, na lang wachten kunnen doorgeven aan de meneer aan de telefoon dat ik al dus aangesloten ben en hij zou de datum verschuiven naar 26 sept...en toen brak de verbinding plotseling en was het niet meer bereikbaar na vele malen bellen 😡

 

Vandaag heb ik een email van T-Mobile ontvangen om de bestelstatus te bekijken, moest mijn wachtwoord resetten om in te komen terwijl ik al een account had(???).

Nu zie ik in de bestelstatus dat er gewacht moet worden totdat mijn woning aangesloten is op glasvezel, maar dat is die al!

 

Kan iemand iets aan die bestelstatus veranderen?...dit is wel een heel moeizame start voor mij bij T-Mobile, ik hou mijn hart vast als ik straks weer klantenservice nodig heb.

 

Geldt de afkoelingsperiode van 14 dagen voor na oplevering werkende internet of gaat die in vanaf bestelmoment? Indien binnen die 14 dagen geannuleerd wordt, maak ik dan kosten?

 

icon

Beste antwoord door Boris 15 September 2022, 09:48

Bekijk origineel

30 reacties

@Lisa, dank voor je reactie...echter zie ik het nu pas; heb geen notificatie gekregen dat hier gereageerd was.

 

Ik had vanochtend vroeg een sms van kpnnetwerk ontvangen om ze te bellen. Heb dat gedaan en er was afgesproken dat ze morgen, donderdag, langs zouden komen. Echter verscheen er wat later iemand van kpnnetwerk aan de deur (huh??).

De T-Mobile modem werd aangesloten en internet deed het! Eindelijk...denk ik dan.

Na een tijdje heb ik de modem door mijn Fritz modem 7590 vervangen en uren internet aan de praat proberen te krijgen. Mijn 2 voip telefoons worden niet geregistreerd op poort 5060 :-(...dus toch een blokkering van T-Mobile om dit te gebruiken?

Internet was niet stabiel. Ik dacht dat het niet met de Fritz modem overweg kon, dus toen heb ik weer de T-Mobile modem aan gehangen...en wat blijkt...glasvezel doet het niet! Internet lampje is weer rood!!! 😡

Uren zitten rommelen aan me Fritz modem terwijl het weer aan de glasvezel verbinding lag 😤...@$@)$.

Morgen maar weer de T-Mobile modem even testen voordat ik weer ga bellen, ik heb langzamerhand geen energie hier meer voor. Als voip poort 5060 ook nog door jullie geblokkeerd wordt dan heeft dit abonnement weinig waarde voor mij.

Ik heb vandaag nog wel een email ontvangen van T-Mobile dat glasvezel sinds vandaag werkt voor de facturering, maar hoop wel dat dit aangepast wordt, want glasvezel werkt dus nog niet!

 

 

Vanochtend was het internet lampje op de T-Mobile groen, maar nu weer rood.

De lijn is gewoon onstabiel of er wordt steeds aan de verbinding gerommeld. Kpn netwerk gebeld die verwijzen weer naar T-Mobile voordat ze iets kunnen doen.

Voip telefoons werken sowieso niet meer op glasvezel in mijn Fritz modem, dus van modem vrijheid is er weinig sprake.

Ik wil nu alles annuleren. Ik neem aan dat ik dit onder de afkoelingsperiode kan doen.

Kan ik de modem bij een T-Mobile zaak inleveren? Hoe zit het met de converter, moet ik die ook weer loskoppelen en inleveren?

 

Ik heb het al geannuleerd. Reactie is niet meer nodig. Ik ga verder op zoek naar een ISP die echt vrije modemkeuze biedt en minder tussenpartijen heeft. Nog bedankt voor alle hulp aan allen.

Net de bevestigingsemail ontvangen van mijn annulering. Daarin staat dat voor 2 dagen internet kosten worden berekend???. Dit moet een grap wezen. Glasvezel lijn was pas gisteren actief, nog geen 2 dagen, en nog niet eens echt kunnen gebruiken; het was onstabiel als wat en werkte voor geen meter.

Verder heb ik de bestelling via internet gedaan dan zou ik toch denken dat ik binnen 14 dagen, na activering van de lijn, herroepingsrecht heb en zonder kosten kan opzeggen. Wat is dit voor raars?

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, bedankt voor de update. Ik baal ervan dat de verbinding bij jou niet goed gewerkt heeft. Daarom heb ik die paar dagen dat het abonnement gelopen heeft, direct voor je gecorrigeerd. In principe betaal je uiteraard wel voor de dagen dat het gewerkt heeft of de kosten die je gemaakt hebt (huur films, telefoonkosten), maar vanwege de stabiliteit die je ervaarde heb ik jouw kosten geschrapt. 

Reageer