Beantwoord

Oplevering glasvezel abonnement - status klopt niet

  • 14 September 2022
  • 30 reacties
  • 643 Bekeken

Bij mij heeft KPN eergisteren het glasvezel aansluitpunt in de meterkast geinstalleerd.

Daarna heb ik een glasvezel abonnement besteld bij T-Mobile.

 

Op KPN Netwerk status zag ik echter dat de status nog niet is bijgewerkt, het staat nog steeds op oktober/november terwijl de glasvezel kabel dus nu al in de meterkast ligt.

Op mijn T-Mobile bestelstatus zag ik oplevering van mijn bestelling in week 44(!)

 

Hierna heb ik met heel heel heeeeel veel moeite T-Mobile verkoop afdeling telefonisch kunnen bereiken; herhaling van hetzelfde bandje, vragen naar postcode etc, of de verbinding werd meermaals plotseling afgebroken (lekker begin van customer service...ik hoop niet dat de glasvezel ervaring straks ook op deze manier gaat).

Enfin, na lang wachten kunnen doorgeven aan de meneer aan de telefoon dat ik al dus aangesloten ben en hij zou de datum verschuiven naar 26 sept...en toen brak de verbinding plotseling en was het niet meer bereikbaar na vele malen bellen 😡

 

Vandaag heb ik een email van T-Mobile ontvangen om de bestelstatus te bekijken, moest mijn wachtwoord resetten om in te komen terwijl ik al een account had(???).

Nu zie ik in de bestelstatus dat er gewacht moet worden totdat mijn woning aangesloten is op glasvezel, maar dat is die al!

 

Kan iemand iets aan die bestelstatus veranderen?...dit is wel een heel moeizame start voor mij bij T-Mobile, ik hou mijn hart vast als ik straks weer klantenservice nodig heb.

 

Geldt de afkoelingsperiode van 14 dagen voor na oplevering werkende internet of gaat die in vanaf bestelmoment? Indien binnen die 14 dagen geannuleerd wordt, maak ik dan kosten?

 

icon

Beste antwoord door Boris 15 September 2022, 09:48

Bekijk origineel

30 reacties

Hi @fiberrookie, goed nieuws! 😁 Mijn collega gaf aan dat de order bleef hangen, dus hij heeft de order als het ware een zetje gegeven. Je kunt nu dan ook een afspraak inplannen met Guidion. Hopelijk kunnen ze snel langskomen en kun je van jouw verbinding gaan genieten. 

Hartelijk dank! Het is blijkbaar nu opgelost en ik heb al een afspraak ingepland met Guidion. Hopelijk verloopt nu alles soepeler.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiberrookie 

De bedenktijd van 14 dagen gaat in nadat Guidion de router en mediaconverter heeft geïnstalleerd, je kunt tot deze tijd kosteloos annuleren.

Zodra de aannemer het glasvezelaansluitpunt heeft geplaatst dan zal hij dit doorgeven aan KPNNetwerk en die zullen het bijwerken in de netwerkadministratie, wacht dus even totdat de site van KPNNetwerk aangeeft glasvezel beschikbaar.

Het kan ook zo zijn dat T-Mobile eigen glasvezel in jouw woonplaats aan het uitrollen is want op het KPN netwerk kan je geen bestelling plaatsen voordat het glasvezel is geïnstalleerd en aangemeld.

Reputatie 7
Badge +15

@fiberrookie 

Je ziet ook echt alleen KPN en Ziggo? Misschien is het dan even wachten..

Helaas...vandaag had ik verwacht glasvezel te hebben. Monteur is na 3.5 uur oponthoud langs gekomen en heeft de converter geinstalleerd, maar Zyxel modem geeft rood lampje bij internet. Volgens monteur is er geen signaal afkomstig van de glasvezel lijn; geen lichtsignaal dat converter binnenkomt. Lampjes op converter branden overigens wel.

Ik begreep van hem dat ik weer een afspraak met een monteur moet plannen voor de verdere modem setup en dat T-Mobile dat moet gaan regelen. Het gaat weer lekker (zucht)..😕

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fiberrookie, slim dat je om een update vraagt - dat verdien je ook wel na zolang in spanning afgewacht te hebben! De huidige opleverstatus is dat er in de toekomst een klantafspraak voor huisinstallatie gemaakt wordt. Netbeheer geeft aan dat de verwachte datum bij jou aangegeven is, klopt dat?

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, bedankt voor de update. Ik baal ervan dat de verbinding bij jou niet goed gewerkt heeft. Daarom heb ik die paar dagen dat het abonnement gelopen heeft, direct voor je gecorrigeerd. In principe betaal je uiteraard wel voor de dagen dat het gewerkt heeft of de kosten die je gemaakt hebt (huur films, telefoonkosten), maar vanwege de stabiliteit die je ervaarde heb ik jouw kosten geschrapt. 

@Jason 

Met netbeheer bedoel je kpnnetwerk? De glasvezel kabel en aansluitpunt liggen al in mijn meterkast. Modem heb ik ook al in huis.

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, thanks voor deze update! 😊 Ik ga hier voor je achteraan en heb aangeklopt bij één van mijn collega's van de technische dienst. Na het weekend zal ik hier meer over horen en dan geef ik je graag een korte terugkoppeling. Hopelijk betekent dit dat je heel snel van jouw verbinding kunt gaan genieten. 

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, ik ben nog in afwachting van een status update voor je! Ik krijg die zo snel mogelijk door, zodat ik je precies kan vertellen wat momenteel de status is. Je hoort het meteen van me als ik nieuws heb. Excuses voor de verwarring!  

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, goed nieuws! 😁 Mijn collega gaf aan dat de order bleef hangen, dus hij heeft de order als het ware een zetje gegeven. Je kunt nu dan ook een afspraak inplannen met Guidion. Hopelijk kunnen ze snel langskomen en kun je van jouw verbinding gaan genieten. 

@Lisa, dank voor je reactie...echter zie ik het nu pas; heb geen notificatie gekregen dat hier gereageerd was.

 

Ik had vanochtend vroeg een sms van kpnnetwerk ontvangen om ze te bellen. Heb dat gedaan en er was afgesproken dat ze morgen, donderdag, langs zouden komen. Echter verscheen er wat later iemand van kpnnetwerk aan de deur (huh??).

De T-Mobile modem werd aangesloten en internet deed het! Eindelijk...denk ik dan.

Na een tijdje heb ik de modem door mijn Fritz modem 7590 vervangen en uren internet aan de praat proberen te krijgen. Mijn 2 voip telefoons worden niet geregistreerd op poort 5060 :-(...dus toch een blokkering van T-Mobile om dit te gebruiken?

Internet was niet stabiel. Ik dacht dat het niet met de Fritz modem overweg kon, dus toen heb ik weer de T-Mobile modem aan gehangen...en wat blijkt...glasvezel doet het niet! Internet lampje is weer rood!!! 😡

Uren zitten rommelen aan me Fritz modem terwijl het weer aan de glasvezel verbinding lag 😤...@$@)$.

Morgen maar weer de T-Mobile modem even testen voordat ik weer ga bellen, ik heb langzamerhand geen energie hier meer voor. Als voip poort 5060 ook nog door jullie geblokkeerd wordt dan heeft dit abonnement weinig waarde voor mij.

Ik heb vandaag nog wel een email ontvangen van T-Mobile dat glasvezel sinds vandaag werkt voor de facturering, maar hoop wel dat dit aangepast wordt, want glasvezel werkt dus nog niet!

 

 

@fiberrookie

Je ziet ook echt alleen KPN en Ziggo? Misschien is het dan even wachten..

Ja dat was zo, maar nu is het blijkbaar weer in orde. Ik zie nu weer meerdere aanbieders waaronder T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @fiberrookie, dat klopt inderdaad, @Jason bedoelde hiermee netbeheerder KPN NetwerkNL. Zij geven bij ons aan dat het netwerk nog niet gereed is en dat er nog een aantal werkzaamheden verricht moeten worden. Hoewel het voor ons niet geheel inzichtelijk is geven ze bij ons aan dat ze een datum aan je hebben doorgegeven. Mocht je nog niks van ze hebben gehoord dan start ik graag navraag voor je op. Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Blijkbaar ging het om een ander adres, waarbij KPN Netwerk een verkeerd nummer, mijn mobiele nummer dus, erbij had gezet.👀, 3 belletjes gehad en de 3e was wel voor mijn adres, maar was dus niet nodig. 🤡

 

Als ik op T-Mobile bestelstatus kijk is de status nog steeds in behandeling/wachten op oplevering glasvezel in woning??? Is er wel wat veranderd?

 

Hoeveel dagen na bestelling kan ik de modem verwachten? Krijg ik een bericht hierover? Niet dat ik de modem ga gebruiken, want ik zal mijn eigen modem gebruiken; de monteur hoeft alleen de converter te installeren en mijn glasvezel te activeren, de rest van de settings doe ik zelf wel.

Reputatie 7
Badge +14

Het t-mobile modem moet geplaatst worden. Daarmee wordt de verbinding getest en ook administratief gestart! Als de monteur weg is kun je jouw gang gaan 😀

Reputatie 7
Badge +5

Bij mij heeft KPN eergisteren het glasvezel aansluitpunt in de meterkast geïnstalleerd.

 

Zelfs een glasvezel kabel heeft 2 aansluit zijden, in de woning maar ook in een wijkcentrale.

Waarbij in het geval van glasvezel in de wijkcentrale verbindingen voor de verschillende aanbieders moeten worden gerealiseerd.

Hoi @Waqqas 

 

Dank voor je reactie en raad.

 

Het glasvezel aansluitpunt is door 2 mannen van KPN Netwerk zelf geplaatst omdat KPN het kopernetwerk in mijn gebied binnenkort uitfaseerd. Dus voor internet moet ik op korte termijn overstappen van ADSL. In mijn gebied liggen er alleen kabels van KPN.

Voor glasvezel abonnement heb ik keuze tussen KPN of T-Mobile of alternatief Ziggo.

Ik heb het vermoeden dat T-Mobile uitgaat van de KPN Netwerk status...misschien moet ik KPN  Netwerk maar bellen dat ze hun status moeten bijwerken...al die grote bedrijven hebben maar een belabberde klantenservice.of lopen achter met hun administratie.

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, heel graag gedaan! Super om te lezen dat het nu gelukt is, dankjewel voor het doorgeven. Weet dat je hier altijd mag aankloppen als ik je nog ergens bij kan helpen. Maak er een hele mooie dag van! 😊

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, goed dat je dit bij ons navraagt! Ik heb het direct gecheckt en zie dat de plandatum om de thuissituatie op te leveren, vaststaat op 14 oktober. Dit stokt natuurlijk volkomen met wat KPN Netwerk NL aan ons heeft doorgegeven. Ik heb daarom direct doorgezet aan onze technische dienst om de afspraak door te trekken en de afspraak me Guidion voor je te regelen. We gaan hier voor je achteraan! Excuses voor het ongemak. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar.

Vanochtend was het internet lampje op de T-Mobile groen, maar nu weer rood.

De lijn is gewoon onstabiel of er wordt steeds aan de verbinding gerommeld. Kpn netwerk gebeld die verwijzen weer naar T-Mobile voordat ze iets kunnen doen.

Voip telefoons werken sowieso niet meer op glasvezel in mijn Fritz modem, dus van modem vrijheid is er weinig sprake.

Ik wil nu alles annuleren. Ik neem aan dat ik dit onder de afkoelingsperiode kan doen.

Kan ik de modem bij een T-Mobile zaak inleveren? Hoe zit het met de converter, moet ik die ook weer loskoppelen en inleveren?

 

Kan iemand mij nu vertellen wat nu de status is van mijn glasvezellijn?

Net kpnnetwerk gebeld en die zeggen dat alles bij hun afgerond is. Er is ook geen ticket opdracht van T-Mobile. Wie maakt nu de glasvezellijn werkend bij mij? 

Inmiddels heb ik wel de T-Mobile modem los gekoppeld en me ADSL modem terug gezet anders zit ik zonder internet. Wat een gedoe allemaal!

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, jeetje - dat is ook niet de update waar ik op gehoopt had! Wat balen dat dit niet vlekkeloos is verlopen. Ik ben meteen met je mee gaan kijken en de bevindingen van de monteur zijn netjes doorgekoppeld. Het is nu aan mijn collega’s om dit verder door te zetten en zojuist heb ik dan ook aan een collega gevraagd of dit zo snel mogelijk kan gebeuren. Ik laat het je weten wat de vervolgstap wordt als ik een terugkoppeling heb gekregen. Ik houd je op de hoogte! 

Ik heb het al geannuleerd. Reactie is niet meer nodig. Ik ga verder op zoek naar een ISP die echt vrije modemkeuze biedt en minder tussenpartijen heeft. Nog bedankt voor alle hulp aan allen.

Net de bevestigingsemail ontvangen van mijn annulering. Daarin staat dat voor 2 dagen internet kosten worden berekend???. Dit moet een grap wezen. Glasvezel lijn was pas gisteren actief, nog geen 2 dagen, en nog niet eens echt kunnen gebruiken; het was onstabiel als wat en werkte voor geen meter.

Verder heb ik de bestelling via internet gedaan dan zou ik toch denken dat ik binnen 14 dagen, na activering van de lijn, herroepingsrecht heb en zonder kosten kan opzeggen. Wat is dit voor raars?

Nou inmiddels ben ik bijna 2 maanden verder na de bestelling; glasvezel aansluitpunt ligt ook al 2+ maanden in mijn meterkast. T-Mobile modem heb ik al 1+ maand in huis, maar verder gebeurt er niks.T-Mobile status toont alleen maar in behandeling

Kpn netwerk status klopt ook van geen kant...dat was eerst woning aansluiten oktober/november terwijl het al aangesloten is...en dat toont nu status mei/juni 2023???

Nog niks gehoord van een monteur van T-Mobile voor de modem aansluiting. Wat is de status en waar wachten we op? 

Reageer