Beantwoord

Oplevering glasvezel - hoe krijg ik contact

  • 16 May 2023
  • 18 reacties
  • 321 Bekeken

Ik heb vorig jaar november ergens (geloof zelfs eerder) glasvezel aangevraagd. Een vrolijke telefonist zegt dat het waarschijnlijk ergens december opgeleverd gaat worden.

De kabels steken hier al maanden uit de grond, de hele flat die glas wilt en de vve probeert vergeefs contact te krijgen maar worden opgehangen of met valse beloften weggestuurd. 

Ik ben al 3 mensen verder die het "echt persoonlijk op gingen pakken" die niets gedaan hebben.

Ik ben gevraagd om zelf maar een willekeurige monteur op straat aan te spreken. 

Ik ben gevraagd om met hun onder aanvoerder te bellen voor meer informatie, die vervolgens aangeeft niet met tmobile samen te werken. 

Nu probeer ik alweer een maand te mailen en te bellen maar 0 respons en de telefoonlijn wordt elke keer gewoon opgehangen. 

Wat is er in godesnaam nodig om wat gedaan te krijgen? Het is belachelijk hoe we (de bewoners van deze flat) compleet in het donker gelaten worden en er op niemand gereageerd wordt.

Tmobile erkent dat het aan hun kan fout gaat maar voert niets uit om het op te lossen terwijl de rest van de wijk (kpn) overal aangesloten wordt.

Wat moeten we doen? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een bedrijf zo geen actie onderneemt en maar wijst en belooft en niets doet. 

icon

Beste antwoord door MrJustify 14 August 2023, 15:35

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MrJustify, welkom op onze Community! Ik wil ook dat je zo snel mogelijk kan gaan genieten van ons glasvezel. Ik heb dit daarom gelijk voor je doorgezet naar onze Fiber afdeling. Zij zullen contact met je opnemen en je een update geven over de situatie zodat je hier meer duidelijkheid over krijgt! 

Hallo,

Ik ben een paar dagen na dit bericht gebeld met wederom de belofte “we gaan nu echt contact opnemen!”. Alle gegevens netjes genoteerd en jazeker we gaan het echt nu uitzoeken.

Dit zou MAX een week duren.

 

Je raadt het vast al…

Helemaal niets.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MrJustify, mijn excuses! Ik zie aan deze kant een update vanuit Open Dutch Fiber van 23 mei. Zij wachten momenteel op de afronding van KPN NetwerkNL in dit pand. Als dit is gedaan, gaat Open Dutch Fiber meteen aan de slag, ze hoeven namelijk niet meer te wachten en hebben akkoord van de VvE. Weet dat wij nog wachten en zodra wij groen licht krijgen hoor je meteen van Guidion voor de binnenshuis installatie. Bedankt voor je geduld!

Dit verhaal horen we al sinds november 2022.

De VVE heeft nooit iets van jullie gehoord.

Er is overal al gewerkt maar er wordt gewoon 0 gedaan hier in dit pand. De kabels zijn tot de 6e aangesloten en daarboven niet.

We vragen al maanden om iemand die dit oppakt en het zijn, en blijven, loze beloften en vingerwijzen naar anderen.

Kan T-Mobile hier pro-actief wat mee gaan doen? Een half jaar lijkt me absurd lang. Om nog maar te zwijgen over een stukje klantvriendelijkheid.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MrJustify, ik begrijp je reactie volkomen! Ik zou je graag een ander antwoord willen geven, maar dit is echt een update van 23-5-2023. Ik had het 't liefst anders had gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik snap natuurlijk dat je het liever gisteren dan vandaag geïnstalleerd zou hebben, maar dit is simpelweg geen optie. Ik begrijp je wens absoluut, maar ik heb nu echt voor de allersnelste weg gekozen. Weet dat we jouw voorbeeld meteen intern meenemen, want dit is niet hoe we het voor ons zien. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Dus ik begrijp dat er niet gepolst wordt of/wanneer KPN NetwerkNL dit gaat doen of dat hier even naar gekeken kan worden of contact over opgenomen kan worden?

“We wachten wel af”.

Het werk is gewoon niet afgemaakt en hier moet naar gekeken worden…

Maar ik begrijp dat T-Mobile er liever intern over praat dan dat ze achter de opdracht aangaan, jammer.

Helaas wederom 0 update van jullie kant gehad m.b.t. een datum.

Mocht er toevallig achter komen dat het na een jaar eindelijk aangesoten werd.

 

Nu zit de glasvezelbox in het huis, wat gaat T-Mobile doen om dit zo snel mogelijk aan te sluiten?

En wordt er nog iets gedaan met eventuele feedback? Ik vind het treurig hoe dit loopt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrJustify, goed dat je hiervoor opnieuw aan de bel trekt.

Ik heb nogmaals uitvraag gedaan bij Fiber, zij gaan telefonisch contact met je opzoeken. Houd je telefoon goed in de gaten, hopelijk kunnen zij je meer vertellen over het proces! 

Vorige week vrijdag zou ik een sms mogen ontvangen voor een afspraak met Gideon.

Dat zou toch mogelijk afgelopen vrijdag, echt absoluut uiterlijk afgelopen vrijdag, worden.

 

Ik heb niks gehoord… Kan iemand hier wat aan doen?

We zijn bijna een jaar verder...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrJustify, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct gaan kijken en zie dat de onderaannemer de order nog moet afmelden. Zodra dit gebeurt wordt Guidion ook meteen aangestuurd. Ik heb Fiber aan de mouw getrokken en gevraagd om dit door te zetten en jou een update te geven! 

Hey @MrJustify, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct gaan kijken en zie dat de onderaannemer de order nog moet afmelden. Zodra dit gebeurt wordt Guidion ook meteen aangestuurd. Ik heb Fiber aan de mouw getrokken en gevraagd om dit door te zetten en jou een update te geven! 

Dank Tommy, ben netjes de volgende dag door ene Lieke dinsdag gebeld. Echter ze zou woensdag, uiterlijk donderdag een follow up geven maar heb nog niks gehoord.

Heb jij er misschien nog een lijntje heen?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MrJustify, geen zorgen! Ik heb dit meteen uitgezet. Ik ga er vanuit dat je zo snel mogelijk iets van mijn collega's hoort. Dank voor je geduld!

nog steeds niks gehoord...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrJustify, ik zie dat er op 2 augustus contact geweest is en dat de desbetreffende collega je nog zou terugbellen. Ik heb hier een notitie van gemaakt en ga er vanuit dat dit zo snel mogelijk zal gebeuren. 

Ik snap dit echt niet, ik blijf maar horen er komt een afspraak en we bellen je.

Is het zo moeilijk? De kabel ligt er eindelijk “dus het kan binnen een paar dagen geregeld zijn”.

 

Niet dus?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MrJustify, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Ik zie dat wij ook geen reactie hebben gehad op onze e-mail van 06-08. Ik heb dit daarom nogmaals doorgezet, houd je telefoon goed in de gaten want ze gaan je bellen met een update! 

Ik hoop het! Alles ligt al klaar, er moet nog wat verstuurd worden en het is echt de laatste stap.

Mijn vertrouwen is wel een beetje geschaad alleen…. maar we wachten af. Dankjewel

 

Toch nog een update mijnerzijds.

De afhandeling is echt schandalig. Maanden niks gehoord en dan komt T-Mobile er achter “o je aansluiting is helemaal niet van ons”. Waar ik overigens achter kwam door toch maar eens bij KPN te gaan kijken. En de KPN lijn mag/wilt T-Mobile niet op.

Helaas zit ik nog op contract met mijn telefoon, die sinds overstap naar Odido waardeloos slecht is geworden, maar ik ben echt weg bij deze partij, wat een hopeloos zooitje ongeregeld.

Ik ben gestuurd via jullie om zelf maar contact op te nemen met iemand die op straat loopt, voorgelogen over terugbel diensten, dingen die uitgezocht gingen worden en maanden aan een lijntje gehouden terwijl T-Mobile hier nog steeds niet bezig is met de glasvezel kabels. Of ik niet even wil wachten tot jullie klaar zijn.

 

Nee.

Reageer