Beantwoord

Oplevering glasvezel internet

  • 12 February 2019
  • 11 reacties
  • 503 Bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,

Ik heb een aanvraag gedaan voor 750/750 glasvezel internet. Inmiddels helaas nog geen werkende aansluiting omdat in mijn appartement en die van de onderbuurman nooit een glasvezelverbinding daadwerkelijk het pand is binnengebracht. (volgens reggefiber wel)

10 Januari > aanvraag gedaan met als verzoek datum 25-01-2019
15 Januari > Guidion afspraak gemaakt voor 25-01-2019
19 Januari > installatiepakket ontvangen
25 Januari > Guidion monteur heeft aansluiting niet gevonden
1 Februari > Reggefiber monteur is geweest, ook hij kan geen aansluiting vinden, ook niet in de kruipruimte bij de onderbuurman op de beganegrond.
8 Februari > Reggefiber heeft nu buiten gezocht naar glasvezel kabels. Er is op twee plekken gegraven, geen glasvezel aansluiting gevonden. Ter info: Huizen naast ons en in de directe omgeving hebben wel glasvezel, geverifieerd door Reggefiber monteur ter plaatse.

Kortom er is nog geen glasvezel, en er is iets niet pluis in de glasvezeladministratie van Reggefiber.

De vorige keren ben ik steeds binnen een dag gebeld door Reggefiber met een vervolg afspraak, maar heb nu nog niets gehoord.

Gelukkig heb ik geen gebruik gemaakt van de opzegservice. Neem aan dat ik wel pas ga betalen voor t-mobile als mijn verbinding daadwerkelijk opgeleverd is.

Vraag is dus wanneer ik wat mag verwachten.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Piotr 15 February 2019, 16:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hey @Elliott,

Balen dat het opleverproces stroef is begonnen. Ik heb gelijk je dossier doorgenomen en nu zie ik dat er op de achtergrond alles in werk is gezet om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. De taak staat nog open en onze technische dienst stuurt de nodige partijen aan. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. Betreft de kosten hoef je je geen zorgen te maken! Je begint pas te betalen vanaf de dag dat je een werkend abonnement hebt. ☺️
Reputatie 1
Hoi @Piotr,

Bedankt voor je terugkoppeling. Goed te horen dat het niet stil ligt, dus wacht ik met smart af tot het zo ver is voor de volgende stap.
Reputatie 7
Badge +5
Ik wilde je toch even laten weten dat we nog druk bezig zijn @Elliott. Op dit moment wachten we op reactie van Reggefiber. We geven niet op en nemen contact met je op zodra er meer bekend is!
Reputatie 1
Inmiddels staat er een afspraak met het graafteam van Reggefiber voor vrijdag 22 maart, ter info.
Reputatie 1
Zo, het heeft even geduurd maar er is nu een aansluiting in de meterkast. Wat lang duurt wordt goed, toch?

Vol enthousiasme opende ik de t-mobile doos, maar zag dat alles alleen door een T-mobile monteur aangesloten mag worden. Nou ben ik zelf niet onbekend met de gebruikte aansluitingen en kabels, maar wil me natuurlijk wel aan de regels houden :-)

Kan er een T-mobile / Guidion monteur ingepland worden? Of moet ik even bellen?

Alvast bedankt weer
Reputatie 7
Hallo @Elliott

Zodra het ticket is afgemeld bij T Mobile dan zal je een uitnodiging krijgen om een afspraak te maken voor installatie. zelf installeren is helaas niet mogelijk omdat niet de juiste kabels in de doos zitten voor een nieuwe type aansluiting.
Reputatie 1
Ik kan mededelen dat de verbinding inmiddels werkt. Een bevriende telecom monteur heeft het aangesloten middels het meegeleverde sc koppelstukje. Snelheid is keurig te noemen, gemiddeld rond de 850mbit up/down.
Reputatie 7
Haha goede connecties @Elliott 🙂 Maar mooi dat het gelukt is en dat je zo'n mooie snelheid hebt, geniet er van!
Reputatie 1
Haha goede connecties @Elliott 🙂 Maar mooi dat het gelukt is en dat je zo'n mooie snelheid hebt, geniet er van!

Dat genieten gaat goed! Een heerlijk verbinding voor een mooi prijsje. Naja, als de 1e factuur zou kloppen. Willen jullie even kijken naar factuur TMT1007879480? Jullie brengen in rekening vanaf 1 februari, echter heb ik pas een werkende verbinding sinds 23 maart.

Kunnen jullie dit corrigeren? Het liefst voordat het bedrag geincasseerd gaat worden.

Alvast bedankt weer!
Reputatie 7
Hi @Elliott, mooi om te horen dat je tevreden bent met je nieuwe aansluiting. Ik heb zojuist de kosten vergoed voor de periode dat je zonder hebt gezeten, dit komt uit op een bedrag van precies € 80,-. Dit bedrag wordt verrekend met je factuur van volgende maand en het overgebleven bedrag maken we dan naar je over. Je huidige factuur is voor februari maart én april vandaar dat deze hoger uitvalt. Maar volgende maand wordt er dus niets afgeschreven en ontvang je € 40,- van ons! 😉
Reputatie 1
Maar volgende maand wordt er dus niets afgeschreven en ontvang je € 40,- van ons! ;)

Bedankt @Brian ! Ben dol op geld krijgen 🙂

Reageer