Beantwoord

oplevering glasvezel (wba) licht op vezel niet stabiel

  • 19 October 2021
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 1

Vanochtend kwam Guidion langs voor oplevering van mijn (wba) glas verbinding. Er komt geen goed signaal binnen op de converter was al snel de conclusie. Soms brand het FO lampje even maar al snel gaat hij weer uit om dat lange tijd te blijven. Dit is geëscaleerd door de aardige monteur. Echter ben ik nieuwsgierig hoe snel dit opgelost kan worden. Ik gok dat er een telecom monteur langs moet komen van kpnnetwerk of een partij die de boel door gaat meten? Vraag is even hoe lang de doorlooptijd van dit is. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Elliott 27 October 2021, 10:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Elliott, slim dat je om raad vraagt op de Community!

Sorry dat je nog geen werkende verbinding geleverd gekregen hebt. Er lijkt iets mis te gaan met het binnenkomende signaal inderdaad, daardoor is er geen licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt). De monteur heeft dit doorgegeven aan onze technische dienst en zij pakken het met de operationele afdeling op. Net als jij gaan mijn vermoedens uit naar een aanstaand bezoek van een infra-monteur van KPN NetwerkNL. Hopelijk kan dit snel rechtgezet worden met een patch in de centrale of met een andere herstelmethode.

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Reputatie 1

Goedemiddag @Elliott, slim dat je om raad vraagt op de Community!

Sorry dat je nog geen werkende verbinding geleverd gekregen hebt. Er lijkt iets mis te gaan met het binnenkomende signaal inderdaad, daardoor is er geen licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt). De monteur heeft dit doorgegeven aan onze technische dienst en zij pakken het met de operationele afdeling op. Net als jij gaan mijn vermoedens uit naar een aanstaand bezoek van een infra-monteur van KPN NetwerkNL. Hopelijk kan dit snel rechtgezet worden met een patch in de centrale of met een andere herstelmethode.

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

 

Hi Jason,

 

Kreeg zojuist een mail dat het doorgezet is naar een externe partij, en dat er snel contact met mij opgenomen gaat worden. Fingers crossed :-)

 

Ik heb op dit moment al unlimited (van werk) dus de voucher is niet nodig. Wel tof dat je het aanbied. 

Reputatie 1

@Jason toch nog een vraag: de unlimited internet voucher die je kunt aanbieden, heeft die een dagelijks limiet qua verbruik? (bij mijn zakelijk @work sim moet ik steeds extra bundels activeren na 8GB)

 

Ik heb trouwens nog niets gehoord van de externe partij. 

Reputatie 1

@Jason of andere TM moderator

Na wat andere posts gelezen te hebben, heb ik de dipswitch configuratie op de media converter veranderd (1+6 stond aan, veranderd naar 3+4 aan) en ik was vrijwel direct online. FO lampje blijft nu branden (oranje ipv eerder steeds kortstondig groen).

 

De externe partij mag dus afgezegd worden wat mij betreft, alles lijkt stabiel te werken nu. Jammer dat de Guidion monteur niet even de alternatieve dipswitch configuratie geprobeerd heeft, had een week downtime en een hoop gedoe aan jullie kant kunnen voorkomen. 

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Elliott, sorry voor de vertraging van mijn antwoord; we werken op een nieuwe manier op de Community en sommige topics zijn daardoor niet juist gecategoriseerd. Dat probleem is per vandaag gelukkig verholpen, sorry hiervoor!

Super dat je het met de dip switch configuratie verholpen hebt! Vaak helpt het inderdaad om de boel een spreekwoordelijk zetje in de rug te geven door die witte schakelaars naar 3 en 4 te zetten, dat heb je goed uitgevogeld. Ik zal Guidion hierover inlichten en aangeven dat dit te allen tijde gecheckt dient te worden.

Bedankt voor het delen van de oplossing en heel veel onlineplezier toegewenst! 😄