Beantwoord

Order status "in behandeling" for more than two months. Still no Guidion appointment or internet.


I switched from Ziggo to T-Mobile internet connection and was told that fiber optics is available in my house and that a connection is possible in my residency. I was told by T-Mobile that I would receive my modem two weeks before the installation. I received the modem a month ago and have not heard anything from T-mobile about an update of my order status, which is still “in behandeling”. Customer service is not giving me a valid answer. My previous contract has already ended in which I gave myself more than one month of time to switch, but apparently that is not enough time for T-Mobile to set up internet in my apartment. Please give me an update on my order as I am now without internet and can not afford to be without it.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 10 April 2023, 13:58

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @wjpowell, thank you for starting this topic! I can image that you want to know what you can expect at this point. I can see right away that we got a message from the gridoperator Reggefiber that they would patch your Fiber line on 31-03-2023, but no action was taken.

What I will do to help, is contact our Fiber department right away and check what the exact status is and what you can expect. Two things can happen, they will either contact you later on this week by calling you, or they will give me an update and I will share this in this topic. Either way you will hear from us soon. Thank you so much for your patience. I will keep an eye on it for sure! 💪🏻

Same overhere, I also want to switch from Ziggo to T-Mobile Thuis so i ordered it a few weeks ago. I also have fiber in the home already (also Reggefiber /former Onsbrabantnet) but my order keeps ‘hanging’ in “bestelling ontvangen”. Can someone inform me how long it will take to get to the next “status- in behandeling” or how long total installation will take?

Idem hier, ik wil ook overstappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis dus ik heb dat een ​​paar weken geleden besteld. Ik heb ook al glasvezelkabel in huis in de meterkast(ook Reggefiber /voorheen Onsbrabantnet) maar mijn bestelling blijft 'hangen' in "bestelling ontvangen". Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt om tot de volgende “status-in behandeling” te komen. Of hoelang het duurt voor dat gehele installatie is afgerond.

Hi @wjpowell, thank you for starting this topic! I can image that you want to know what you can expect at this point. I can see right away that we got a message from the gridoperator Reggefiber that they would patch your Fiber line on 31-03-2023, but no action was taken.

What I will do to help, is contact our Fiber department right away and check what the exact status is and what you can expect. Two things can happen, they will either contact you later on this week by calling you, or they will give me an update and I will share this in this topic. Either way you will hear from us soon. Thank you so much for your patience. I will keep an eye on it for sure! 💪🏻

 

Met een zelf aangesloten en door gidion goedgekeurde installatie wacht ik nog op het porteren van mijn vaste telefoon. In mijn T-mobile zie ik :

T-Mobile Thuis bestelling

Laatste update: 21-3-2023

  1.  
  2. Ontvangen

  3. In behandeling

  4. Installatiedatum bekend

  5.  
  6.  

De installatie

In je woning is nog geen glasvezelaansluitpunt. 

 

Ik verzend dit bericht via de wifi van het T-mobile modem. Gaat hier duidelijk iets niet goed. Ik heb ook al een email gehad dat ea per 28-3 aangesloten is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fransmo, ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan!

Als het goed is moet de telefoon het doen, alles ziet er goed uit aan deze kant. Zou je dit voor mij kunnen confirmeren? 

ik heb een vergelijkbare situatie, in maart was glasvezel aangelegd tot aan mijn de voordeur.

Ik heb op 13 april glasvezel besteld, maar de bestelstatus pagina geeft geen updates sinds 17 april en ik heb ook niets ontvangen.

Hopelijk kunnen jullie iets zeggen over de verwachte leverdatum?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sfrt, ik help je graag een stapje in de juiste richting!

We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.  

 

Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.  

Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 
 

Hi @Fransmo, ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan!

Als het goed is moet de telefoon het doen, alles ziet er goed uit aan deze kant. Zou je dit voor mij kunnen confirmeren? 

Als ik met ons vaste nummer bel krijg ik een in gesprek toon. Als ik naar ons vaste nummer bel hoor ik een dame zeggen "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar"

Hi @Tommie,

bedankt voor je toelichting!

Ik ga contact zoeken met KPNNetwerkNL. Ik vind alleen jammer dat dit niet eerder gecommuniceerd was door T-Mobile.

 

Hi @sfrt, ik help je graag een stapje in de juiste richting!

We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.  

 

Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.  

Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 
 

 

Ach hier hetzelfde aan de hand. Krijgt flyers ingegooid en mensen aan de deur om glasvezel te verkopen. Op 30 maart dan ook glasvezel afgesloten, krijg 2 afspraken om de kabels van de straat tot aan de deur te krijgen en om de kabel tot in de meter kast te krijgen. Daarna niets meer vernomen, wel nog het installatie pakket ontvangen. Na meerdere keren telefonisch contact blijkt dat de wijk kast niet gereed is en dit al sinds nov 2022 elke keer verschoven word. Nouja het zou 18 april dan eindelijk klaar moeten zijn .... nou dat is hem dus waarschijnlijk weer niet geworden. Gelukkig heb ik mijn huidige provider niet opgezegd, wel ben ik het denken om het nieuwe contract te annuleren bij tmobile. Of men adverteert met iets dat helemaal niet gereed is om zo al nieuwe klanten te krijgen, of het intreseert jullie gewoon niet als de desbetreffende partij dit al zo lang verschuift.

Reputatie 7
Badge +9

@Fransmo dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik ben nog een keer gaan kijken en de order in ons systeem blijft ergens steken. Dit is doorgezet naar onze techneuten en zullien hier naar gaan kijken. Zodra de order goed door is gekomen zal de telefoon het ook weer doen! Ik wacht de techneuten af.

Ach hier hetzelfde aan de hand. Krijgt flyers ingegooid en mensen aan de deur om glasvezel te verkopen. Op 30 maart dan ook glasvezel afgesloten, krijg 2 afspraken om de kabels van de straat tot aan de deur te krijgen en om de kabel tot in de meter kast te krijgen. Daarna niets meer vernomen, wel nog het installatie pakket ontvangen. Na meerdere keren telefonisch contact blijkt dat de wijk kast niet gereed is en dit al sinds nov 2022 elke keer verschoven word. Nouja het zou 18 april dan eindelijk klaar moeten zijn .... nou dat is hem dus waarschijnlijk weer niet geworden. Gelukkig heb ik mijn huidige provider niet opgezegd, wel ben ik het denken om het nieuwe contract te annuleren bij tmobile. Of men adverteert met iets dat helemaal niet gereed is om zo al nieuwe klanten te krijgen, of het intreseert jullie gewoon niet als de desbetreffende partij dit al zo lang verschuift.

Zelfde verhaal hier in de Zuiden. Al sinds januari / februari (sinds ik de aansluiting in huis heb) wordt het elke maand weer verschoven omdat de wijkcentrale nog niet gereed is..

Ondertussen heb ik er geen hoop meer op dat het dit jaar nog iets gaat worden als ik heel eerlijk mag zijn (weer verplaatst van eind april naar eind mei).

ik heb op advies van @Tommie KPNetwerkNL gebeld, maar ze kunnen geen afspraak maken omdat ze nog niet weten wanneer ze bij mij in de buurt werkzaamheden gaan inplannen. Ik ben ook naar de https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

site geweest, daar staat dat vandaag de glasvezelkabel vanaf de voordeur door tot in mijn woning getrokken zou zijn, maar dat klopt dus niet.

Is het mogelijk om tijdelijk een modem met een dongle van T-mobile te krijgen totdat hierover meer duidelijk is?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @sfrt, dat is jammer om te lezen! Wel goed dat je zelf contact hebt gezocht met KPN. Een tijdelijke oplossing zoals een dongel is er vanuit deze kant niet, anders had ik je deze graag geboden. Je kunt altijd kijken naar een 4G voor Thuis abonnement, maar hiervoor sluit je een los contract af. Lees dus goed de voorwaarden door. Ik duim mee dat KPN NetwerkNL zo snel mogelijk aan de slag gaat!

Tjaaaa.. het probleem lijkt niet zozeer de klantenservice. Daar wordt voor gewaarschuwd maar die vind ik vergelijkbaar met andere providers. Ik vermoed dat de interne processen niet lekker lopen. En dat is veel erger.

Ik krijg vandaag een mail over mijn eerste rekening. Ik heb inmiddels een werkende verbinding, alleen de vaste telefoon doet het nog niet. Wordt aan gewerkt zegt telefonisch service. Volgens de status in mijn app is er in mijn woning nog geen glasvezelaansluitpunt.

Blijkbaar moeten er her en der nog zaken afgevinkt worden maar kan daar geen mens bij.

Update: de 'thuis' sectie in mijn app verwijst nu naar pagina's met volgende inhoud:

Oeps! Hier ging iets mis.

Je bent op een pagina die er even niet is.

Internet werkt gelukkig wel nog

De verwijzing naar mijn eerste rekening verwijst, heel terecht, ook naar zo'n pagina.

helaas heb ik nu het zelfde probleem, status blijft in behandeling maar installatie pakket is al binnen met instructie monteur komt eraan. 

Reageer