Beantwoord

Oud ISRA punt met enkel losse draden


Hallo allemaal,

 

Ik heb vandaag T-mobile Thuis (enkel internet) aangevraagd.Voorheen zat/zit ik bij Ziggo die gebruik maakte van de kabel/coax aansluiting. Om me alvast voor te bereiden op de installatie ben ik alvast op zoek gegaan naar mijn ISRA-punt  Ik heb een “redelijk oude woning” gebouwd in 1982. Ik woon er 7 jaar en heb dit punt nog nooit gebruikt. In de meterkast zie ik een dikke blauwe kabel met een lasdop hierop. Er komt echter geen dunne kabel uit. Nadat ik wat verder heb gekeken blijkt de lasdop er helemaal los op te zitten. Deze heb ik eraf gehaald en uit de kabel komen heel veel draden. Kunnen jullie aangeven of jullie op basis hiervan kunnen installeren? Op basis van de video en de stap-voor-stap instructies kom ik namelijk niet uit.

Als dat niet lukt dan hoor ik graag hoe dit in orde gemaakt kan worden voordat mijn oude (Ziggo) abonnement wordt beëindigd. Ik wil namelijk absoluut niet zonder internet komen te zitten; dan wordt thuiswerken wel erg lastig:wink:

Alvast bedankt,

 

Rick

 

P.S. Hieronder twee foto's van de lasdop en de draden:

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 31 May 2021, 12:21

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rickleijten 

Deze kabel en de ISRA zijn eigendom van KPN en die zullen eerst moeten langskomen om dit te herstellen.

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan de huiseigenaar regelen via huisaansluiting.

Reputatie 7
Badge +15

Via mijnaansluiting.nl is alles voor eigen rekening, omdat je al een abonnement hebt kun je beter gewoon wachten op de moderators totdat ze reageren, zij zullen het wel regelen.

Die lasdop kun je beter terug plaatsen 🙂

Beste @Waqqas ,

 

Dank voor je reactie. Omdat KPN eigenaar is van deze kabel en het ISRA-punt heb ik inmiddels ook op het KPN-forum dit gedeeld:

https://forum.kpn.com/internet-9/oud-isra-punt-vernieuwen-541764?postid=1315073#post1315073

Het afgelopen weekend is me daar door zowel twee monteurs als een medewerker van de klantenservice aangegeven dat hiervoor KPN echt langs dient te komen, maar ze hiervan een signaal van T-mobile moeten krijgen.

Ik hoop dus van harte dat er hier een moderator meeleest en dit alvast in gang kan zetten. Ik zou namelijk niet graag wachten tot mijn “aansluitdatum” waarna het e.e.a. pas in gang kan worden gezet.

 

Groet,

 

Rick

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rickleijten 

Ik zal kijken of ik iemand op je topic kan wijzen 👍

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rickleijten, welkom op de Community en bij Thuis!

Top dat je hier om hulp vraagt, het lijkt er inderdaad op dat we een expert naar het ISRA moeten laten kijken. Alhoewel ik dit met alle liefde voor je wil doen, kunnen wij KPN NetwerkNL pas aansturen op het moment dat jouw lijn geactiveerd is. Zodra de verbinding geactiveerd is (plandatum is 25 juni aanstaande), kunnen wij KPN aansturen om te testen en labellen. Dan wordt er naar het aanwezige ISRA gekeken en kunnen eventuele herstelwerkzaamheden starten.

Omdat je gebruikmaakt van de Overstapservice, zet Ziggo de COAX pas uit op het moment dat wij aangeven dat er een signaal afgegeven kan worden. Dit kan tot maximaal veertien dagen na de plandatum worden uitgesteld, daarna start het DSL-abonnement bij ons automatisch, ongeacht of het werkbaar is of niet. Dat gezegd hebbende, in het zeer exceptionele geval dat het twee weken na de 25e nog steeds niet gelukt is, zullen wij eventuele onterechte maandkosten natuurlijk direct vergoeden.

Zou je omstreeks die datum nog eens een bericht in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat KPN direct op de hoogte wordt gebracht van de situatie omtrent het ISRA en dat jij spoedig een monteur over de vloer hebt zodat het hersteld wordt!

 

 

Goedemorgen @Jason ,

Bedankt voor je snelle en inhoudelijke reactie.

Fijn om te horen dat Ziggo het signaal op de COAX pas afsluit wanneer de verbinding via jullie werkt :slight_smile: Hoewel voor mij niet duidelijk is waarom er nu niet een afspraak gemaakt kan worden voor op (of kort na) de aansluitdatum, zal ik op 25 juni op dit forum een bericht plaatsen met het verzoek om dit in gang te zetten.

Nogmaals dank voor de snelle reactie en een fijne dag,

Rick

Reputatie 7
Badge +15

Bij glasvezel komt er altijd een monteur langs om alles aan te sluiten maar bij VDSL wordt dat door de klant zelf gedaan.

Inderdaad gewoon even een bericht plaatsen zodra het zover is.

Reputatie 7
Badge +16

@rickleijten Ik had inderdaad even moeten verduidelijken waarom het nog niet mogelijk is om direct KPN aan te sturen voordat de lijn geactiveerd is: er moet getest worden of het ISRA überhaupt werkt en een verbinding op DSL tot stand kan laten komen. Dit kan nog niet voordat de lijn actief is. Ook test KPN op locatie of het ISRA toereikend is qua bekabeling en dergelijke, het heeft geen nut om dat vooraf te doen.

Sorry dat ik dit niet meteen uitlegde, soms gaan we uit van zaken die helemaal niet logisch of begrijpelijk zijn als je niet eerder een DSL-abonnement hebt afgenomen of een soortgelijke situatie hebt meegemaakt.

Het komt helemaal goed wanneer jij op de activatiedag een berichtje plaatst, dat weet ik zeker! 😉

Hi @Jason ,

 

Bedankt voor je uitleg. Nu weet ik hoe het werkt. Weer wat geleerd 🙂

Ik zal op de activatie datum een bericht op dit forum plaatsen.

 

Reputatie 7
Badge +16

hoi @rickleijten, helemaal top en als ik in de tussentijd ergens bij kan helpen, voel je alsjeblieft vrij om alles te vragen! 😄

Beste @Jason ,

 

Zojuist heb ik een mail ontvangen met hierin de informatie dat de aansluitdatum is veranderd naar vandaag; vrijdag 18 juni. Hierbij dus de vraag: zou je KPN op de hoogte willen stellen van de aansluiting en een monteur langs willen laten komen om het ISRA-punt te laten herstellen?

Alvast bedankt en een goed weekend!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rickleijten, excuses voor de late reactie! Ik heb onze technische dienst geïnstrueerd om KPN aan te sturen zodat er zo snel mogelijk een monteur langskomt om te testen en labellen. 

Iets anders: er kan natuurlijk een aantal dagen overheen gaan eer er iemand langskomt, heb jij de beschikking over een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, ik kan je zeven dagen lang Unlimited Internet via een voucher code aanbieden. Dan hoef je niet na 5GB aan te vullen en kun je ongelimiteerd via mobiele hotspot online blijven op laptop en PC, voor de time-being. Is dat een ideetje?

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: KPN is meteen aangestuurd; ik verwacht dat er binnen vier dagen een afspraak ingepland wordt met je. Indien je vragen hebt, let me know! 😄

Hi @Jason ,

 

Dank voor je snelle bericht en (re)actie. Ik vind op maandagochtend reageren op een bericht van vrijdagmiddag overigens best rap :wink:

 

Inmiddels is er een afspraak met een KPN-monteur ingepland. Laten we hopen dat deze monteur de aansluiting kan herstellen. Mocht dat niet lukken, dan zou ik graag van je aanbod gebruik maken om 7 dagen lang unlimited data te kunnen gebruiken. Dan kan ik mijn mobiel gebruiken als hotspot en ook thuiswerken. Mocht ik hiervan gebruik willen maken, dan zal ik je een bericht sturen.


Nogmaals bedankt voor je hulp en service. Echt super! Inmiddels krijg ik ook vertrouwen in een goede afloop :cowboy:

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Ach we doen ons uiterste best en ik had me kunnen voorstellen dat de tijd tussen jouw bericht op vrijdagmiddag en de reactie op maandagochtend lang aanvoelt, maar gelukkig valt dat wel mee! 😊👍

Super dat je gelijk een afspraak met KPN hebt kunnen inplannen. Wanneer kom de monteur precies langs? Wat mij betreft kun je al gelijk gebruikmaken van de voucher, dat scheelt weer extra MB’s op 4 of 5G. 

Ik stuur je de code toe per privébericht, houd er rekening mee dat de bundel enkel op T-Mobile simkaarten geactiveerd kan worden. 

Bedankt voor jouw begrip en top medewerking, zo herstellen we het ISRA zo snel mogelijk!

Beste @Jason ,

 

Nogmaals dank voor alle hulp. Eerder vandaag is de KPN-monteur langs geweest. Het ISRA is gerepareerd en vervolgens heb ik met het T-mobile installatiepakket de internet-aansluiting verder kunnen installeren. Op dit moment ben ik online via T-mobile.:slight_smile:

 

Nogmaals dank van een op dit moment een zeer tevreden T-mobile Thuis-gebruiker.

Reageer