Beantwoord

Oude ptt verbinding

  • 2 November 2022
  • 1 reactie
  • 533 Bekeken

Hallo, ik heb een vraag over hoe ik mijn oude internetverbinding fatsoenlijk kan maken. Het internet lijkt binnen te komen via een oud ptt-kastje, de kabel loopt door mijn kelder en komt er onder de trap uit. Hier kan ik de modem op aansluiten, maar komt daarbij wel het probleem kijken dat daar geen stopcontact zit. Nu zit er naast de trap wel een deur naar de keuken toe. Als noodoplossing heb ik nu de stroomkabel voor de modem door het rooster van de deur gedaan, zodat ik stroom kan pakken vanuit de keuken naar de gang toe. Hierdoor is de deur naar de keuken wel onbruikbaar. Ik vraag me af wie er verantwoordelijk is voor deze aansluiting en hoe ik dit kan oplossen. De kabel die door de kelder loopt is ook zichtbaar oud en de behulzing begint op een aantal plekken ook af te brokkelen. Ik heb op zich wel een oké verbinding met het internet, maar heb wel dagelijks dat de WiFi eventjes wegvalt. 

Ik zou graag mijn gang opnieuw willen behangen bijvoorbeeld, maar zolang deze verbinding nog zo'n bende is begin ik daar niet aan. 

Ik heb een aantal foto's toegevoegd om even een beeld te geven hoe het er uit ziet.

 

icon

Beste antwoord door eric 2 November 2022, 12:42

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Je mag prima die aansluit doos van de muur schroeven en na het behangen weer terugplaatsen.  Je zou daarvoor bij de Gamma ook een nieuwe kunnen halen.  Als de grondkabel nog werkt zal de netbeheerder,  KPN, niet kunnen worden ingeschakeld voor een 'facelift'. De kabel NA dat grijze buisje, het ISRA punt, mag je zelf of door een installateur laten verplaatsen naar een betere plek voor jou.

Binnen een paar jaar is heel Nederland verglaasd en zal koper uit dienst zijn. Zodra er bij jou glasvezel beschikbaar komt is het verstandig die overstap alvast te maken. 

Reageer