Beantwoord

Out of service - Geen internet meer op oude adres

  • 2 November 2021
  • 34 reacties
  • 460 Bekeken

Reputatie 2

Sinds vanochtend geen internet meer. Heb gebeld met de klantenservice, wat blijkt de verhuizing is al geactiveerd. Ze vertelde dat de status nu is: out of service op het huidige adres en geactiveerd op het nieuwe adres waar we pas over 5 weken gaan verhuizen.

Het klopt dat ik de verhuizing heb doorgegeven voor 2 november maar dit heb ik een week geleden gewijzigd, dus mijn fout is het niet,

Volgens de medewerker kan ik een hotspot instellen maar dat gaat moeilijk met een vaste pc zonder wifi…

Een nieuw abonnement gaat ook in voor een jaar, terwijl ik daar ook al mijn vraagtekens bij heb aangezien ze voor de rest niets meer kan doen voor mij: “ik kan het niet meer terugdraaien meneer”  zei ze.

Onacceptabel, we zijn teruggeworpen in het jaar 2005…

Dit moet echt snel worden opgelost want dit ligt helemaal aan jullie en een maand geen internet is geen optie,

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 November 2021, 12:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 2

Het word alleen maar erger met TM. Nu blijkt ook de korting te zijn vervallen van mijn mobiele abonnement, terwijl die korting vóór het aansluiten van glasvezel abo gold.

Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?

@eric Misschien niets, maar zulke ervaringen heb ik nooit gehad met KPN, Ziggo, Xs4all etc.

Stel je even voor dat je door jouw provider letterlijk in het donker zit.

Als je in het donker zit, heb de elektriciteitsrekening niet betaalt wat niet te wijten is aan T-Mobile of doel je hiermee dat je jouw verlichting via Domotica aanstuurt ? Ergens is het dan gewoon ontzettend dom dat je dit soort belangrijke zaken van internet af laat hangen en geen back-up / fallback, hebt ingebouwd.

 

Het word alleen maar erger met TM. Nu blijkt ook de korting te zijn vervallen van mijn mobiele abonnement, terwijl die korting vóór het aansluiten van glasvezel abo gold.

Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?

Heb je stap 6 ook voltooid, zoals te lezen is op deze pagina ? Je T-Mobile Thuis en T-Mobile mobiel abonnement moeten actief zijn op het zelfde adres.

Reputatie 2

Je bent niet goed bij je hoofd @Gerrit078 wat denk je nou, dat ik de enige ben met zo'n opstelling in huis? Blijf jij lekker bij TM, voor die paar € extra heb ik nu veel betere service en geen maf gedoe zoals het stopzetten van andere abonnementen etc. Een backup van lampen kan je niet maken ;) (wie had het over gegevens?)

Je bent niet goed bij je hoofd @Gerrit078 wat denk je nou, dat ik de enige ben met zo'n opstelling in huis? Blijf jij lekker bij TM, voor die paar € extra heb ik nu veel betere service en geen maf gedoe zoals het stopzetten van andere abonnementen etc. Een backup van lampen kan je niet maken ;) (wie had het over gegevens?)

Je bent vast niet de enige, alleen zijn sommige dingen vrij eenvoudig te voorkomen of aan te passen. Bij mij draait Domoticz in een thuisomgeving. Domein verwijst in geval van access van buiten af naar mijn public IP, zodra ik thuis kom en verbinding maak met mijn lokale netwerk verwijst dit zelfde domeinnaam naar het lokale IP van de thuisserver.

Dondert het internet eruit, kan ik nog in huis dus nog steeds via mijn smartphone enkele lampen aan- / uitzetten. Was gewoon een kwestie van in mijn lokale DNS Resolver het betreffende domein te laten verwijzen naar de thuisserver. Gewoon een hele makkelijke manier van fallback. Van buiten af kan ik dan ( bij internet problemen ) niet langer bij de domoticz omgeving maar dat is een ander verhaal. De verlichting kan gewoon aan en uit, en dat is waar het om gaat.

Ik weet niet hoe jij e.e.a. aanstuurt ( wat je zoal gebruikt ) maar het lijkt mij stug dat het niet eenvoudig kan worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +14

Je bent niet goed bij je hoofd @Gerrit078 wat denk je nou, dat ik de enige ben met zo'n opstelling in huis? Blijf jij lekker bij TM, voor die paar € extra heb ik nu veel betere service en geen maf gedoe zoals het stopzetten van andere abonnementen etc. Een backup van lampen kan je niet maken ;) (wie had het over gegevens?)

We gaan niet schelden @loek6000  hou je aan de Huisregels aub.

iedereen geeft je tips en heeft geduld met je dus graag een beetje respect.

Fijn weekend en veel plezier bij de Groenen.

Reputatie 7
Badge +14

@eric Misschien niets, maar zulke ervaringen heb ik nooit gehad met KPN, Ziggo, Xs4all etc.

 

Stel je even voor dat je door jouw provider letterlijk in het donker zit.

Ziggo . Daar kan ik een zwartboek over schrijven en niet alleen ik.
Xs4all was geweldig maar nu ook niet meer door dat KPN  klanten in de kou laat staan. 
Gaat het mis dan is het iedereen zijn schuld behalve de klant. 
in jouw geval heb je het zelf fout aangepakt.

Reputatie 2

Moet wel een beetje lachen om je @CrisTien doe dat maar op je eigen forum maar niet hier. Zwart boek…… wat is dat precies? Je bedoeld waarschijnlijk gewoon een 'boek’ :p

ON TOPIC:

Kon trouwens wel een tijdelijk unlimited abonnement krijgen voor de tijd dat ik zonder internet zit, maar dan moest ik wel een sim only JAAR abonnement nemen, letterlijk iedere klantenservice medewerker (en dat waren er zeker 8 verschillende)vond dit even raar als ik.

Goed bezig TM!

Reputatie 7
Badge +4

Prepaid kaart met voucher kan ook gewoon

Reputatie 2

@Hidden.nld Dat bedoel ik dus, dat is mij niet zo verteld, jaarabonnement moest ik nemen, dat hebben er zeker 3 zo gezegd, alle gesprekken heb ik (voor privédoeleinden) opgenomen en nog eens beluisterd.