Beantwoord

Overstap KPN naar T-Mobile niet zoals verwacht


Reputatie 3

Hallo,

 

Ik heb T-Mobile thuis glasvezel aangevraagd. Gewenste ingangs datum 30/7/2021 ( einde contract oude provider ). Status bestelling ging allemaal vlot, alles geaccepteerd, netjes via overstapservice gedaan dan dacht ik kom ik ook niet zonder verbinding te zitten.
 

Helaas echter vandaag 15/7/2021 in de middag viel mijn verbinding uit, alles gereset, maar geen verbinding meer. Ik huidige provider gebeld (KPN) die kijkt het na en zonder dat ik het genoemd had van de overstap weet men mij te vertellen dat T-Mobile de lijn al overgenomen heeft.  ??
 

Goed ik met T-mobile bellen ( ik krijg morgen 16/7/2021) als het goed is een pakket binnen van T-Mobile. Maar daar heb ik niet veel aan want er moet ook een monteur langs komen die de aansluiting in orde maakt. En dan neem ik aan dat hij de NTU van KPN moet vervangen voor een NTU voor T-Mobile. ( gezien de huidige NTU nu alleen nog maar een knipperend PON lampje geeft en ik geen verbinding meer kan krijgen met de KPN modem/router)
 

Nu echter bij het maken van een afspraak  met een monteur kon ik in eerste instantie pas als eerste datum voor 3 augustus kiezen. Dacht met overstapservice prima, dan blijft KPN actief totdat de monteur geweest is. Maar nu ik helemaal geen verbinding meer heb Ik dus T-mobile maar gebeld. Volgens de klantenservice is de lijn nog helemaal niet overgenomen. ( dus 2 verschillende verhalen ) echter later wordt ik toch doorverbonden met guidion om te kijken of er toch niet een monteur langs kon komen nog vandaag of anders morgen. Helaas geen monteur in de buurt en beste wat ze konen doen is 21 juli ( dus ruim 6 dagen zonder internet ??? ) niet echt netjes.


IK vraag me af wat ik moet doen nu ? Is er een mogelijkheid dat ik met spoed nog een juiste NTU kan krijgen op vrijdag ( 16/7/2021 ) of Laat T-Mobile mij echt 6 dagen nog zonder internet/tv zitten.
In laatste geval laat ik KPN morgen denk ik de lijn maar weer terug migreren.  ruim 6 dagen zonder internet lijkt me in deze tijd niet acceptabel. Zeker niet omdat ik juist daarvaoor ook voor de overstap service heb gekozen om dat te voorkomen.

 

Hoop via deze weg snel een oplossing te krijgen, gezien telefonisch hier niet de noodzaak van ingezien lijkt te worden.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door vandijk73 18 July 2021, 10:09

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vandijk73 

De juiste ONT krijg je wel meegeleverd in het installatiepakket maar dan is het nog wachten op een monteur om deze te installeren en activeren.

Een moderator zou je eventueel een voucher voor een week unlimited internet via een hotspot kunnen aanbieden.

Kun je de huidige ONT van het stroom halen? De verdeler ziet nu een verkeerde ONT waardoor er schade kan ontstaan.

Reputatie 3

Schade door een beetje licht ? Lijkt me stug maargoed ik heb de stekker eruit gehaald. 
 

je noemt het een ONT. Ik neem aan gewoon andere naam voor NTU ?  Oftewel mediaconverter.  Stond niet vermeld dat dat bij het pakket zou zitten.  Alleen een modem en tv ontvanger.  
 

dus als het pakket er is en die ONT zit erbij dan even vellen en hopen dat er ergens in de dag een ‘open monteur’ van gidion in de buurt is die het even in orde kan maken.

 

hotspot had ik al gekeken maar helaas niet bij mij bereiken ( zie niks dat op een hotspot lijkt ) dus dat is ook niet echt een optie.  
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@vandijk73

Je kan het gewoon een mediaconverter noemen, ook gewoon met een PON lampje.

Misschien zit hij er niet bij, ik durf het niet met veel zekerheid te zeggen.

Reputatie 3

@vandijk73

Je kan het gewoon een mediaconverter noemen, ook gewoon met een PON lampje.

Zei ik ook al dat mediaconverter :-) 

maar als die er inderdaad bij zit dan moet het morgen vast goed kunnen komen. Vast wel ergens in de loop van de dag een keer ergens een monteur een beetje in de buurt.  Kan nooit lang duren :-) 

Reputatie 3

Helaas blijk het installatie pakket niet vandaag te komen, maar staat nu op morgen. 
Rest me denk ik niks anders dan KPN de lijn maar weer terug te laten pakken en dan mag de monteur het volgende week verder regelen.

ik ga geen 6 dagen zonder internet zitten. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vandijk73, maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

Reputatie 3

Hoi @vandijk73, maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!


Hallo Jason,

bedankt voor je antwoord, Wat je zegt heb ik vanochtend ook al aangeboden gekregen door de klantenservice en is dus idd nu geregeld 🙂. Ik had geen T-mobile sim dus die moest ik even snel kopen, maar ook de aanschaf daarvan van 10,- worden gecompenseerd.


Niet het meest ideale kwa verbinding, maar ik ben er toch voor nu mee gered zodat ik toch door kan werken. Blijkbaar is er iemand te overijverig geweest en heeft ook de laatste stap in het overnemen van de lijn doorgezet, wat te vroeg was.

Nu vraag ik me nog wel af, als de apparatuur binnenkomt wat moet de monteur nog doen ? Als de lijn al geactiveerd is en het dus aan komt op juiste apparatuur aansluiten kan dat nooit echt zeer technisch zijn :-)  Snap dat het eng is om bij veel mensen dit zelf te laten doen, maar glas stekkertje voorzichtig uit de KPN NTU halen en in die van jullie stoppen mag voor een ICT-er die vrij veel met netwerken doet en ook glasvezel regelmatig aanraakt ook in een thuis situatie niet al te veel problemen opleveren ;-)


Nouja, ik kan in iedergeval weer werken deels. Vaste verbinding is wel nodig want ik kan niet alles doen wat ik zou willen/moeten doen, dus hoop ik dat de apparatuur snel komt en er zou nog gekeken worden of ze een monteur veel eerder konden langs laten komen. 

 

Oh ik was trouwens bang dat ik sms-jes moest gaan sturen om GB's aan te vullen, maar zoals jij schrijft stemt me dat al vrolijk dat dat niet nodig is ;-)  maakt het iets makkelijker en zekerder dat het niet ineens weg gaat vallen tijdens een online meeting straks ;-)
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vandijk73 

Ik lees dat de mediaconverter die je krijgt vast op je verbinding staat en dient te worden geactiveerd.

Reputatie 3

Hallo @vandijk73 

Ik lees dat de mediaconverter die je krijgt vast op je verbinding staat en dient te worden geactiveerd.

Ja dat lees ik ook steeds 😅. 
Het is ook meer uit nieuwsgierigheid hoor dat ik het weten hoe en wat precies.

huidige situaltie is dat oude ntu van kpn staat te knipperen op het pon lampje. Ik las ergens dat er dan wel signaal is maar deze niet geactiveerd is. Was ie wel, maar dan voor het KPN signaal en dus niet voor T-Mobile. Waar kijkt het netwerk naar om te activeren ? Een mac adres van de NTU ?

Wat ik vanochtend nog via klantenservice hoorde dat de apparatuur speciaal aan mijn abbo gekoppeld geleverd zal worden. Dus dan vermoed ik dat de NTU of mediaconverter dus waarschijnlijk ook al gewoon geregistreerd moet zijn alvast zodat ie herkend zal worden. 

nogmaals puur interesse en gewoon nieuwsgierig om te weten hoe dit nou allemaal werkt met glasvezel :-)


nouja ondertussen de tijdelijke 4g unlimited via usb tethering aan een router gehangen zodat alles weer werkt zoals ik gewend was op mijn netwerkje :-) al dan wel wat trager..  was 200/200 gewend en zou naar 1000/1000 van T-Mobile gaan..   haal nu 35/15 ongeveer dus dat is wel uitkijken met wat ik tegelijk doe hier 😂

Reputatie 7
Badge +15

@vandijk73

Het knipperen van het PON lampje betekent dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht met de splitter.

Wat ik wel weet is dat de monteur iets overtypt van de NTU in zijn telefoon (bij KPN), bij T-Mobile misschien ook.

Misschien kun je morgen eens kijken of het werkt na aansluiten, laat het in ieder geval weten want ben ook wel benieuwd 😉

Reputatie 3

@vandijk73

Het knipperen van het PON lampje betekent dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht met de splitter.

Wat ik wel weet is dat de monteur iets overtypt van de NTU in zijn telefoon (bij KPN), bij T-Mobile misschien ook.

Misschien kun je morgen eens kijken of het werkt na aansluiten, laat het in ieder geval weten want ben ook wel benieuwd 😉

Nee ok maar de rede kunnen legio zijn dat ie geen verbinding kan maken. Simpele check of ie toegestaan is wat ik net zei met mac adres bijv. ( net even achterop het kastje gekeken en zie bijv. Een Pin nummer staan en een serienummer.  Zal 1 van die 2 zijn.

Bij aansluiten door KPN heeft die monteur niks ingetypt dat weet ik zeker, dus die zal van te voren al geregistreerd zijn geweest.

Ergens moeilijk om me in te houden morgen om het gewoon te proberen 😂  maar ik wil ook niemand boos maken door het zelf te doen. ze willen wel heel graag dat daar een monteur bij aan de pas komt.  Hij zal wel snel klaar zijn bij mij.. modem zal er al opgehangen zijn dan en tv ontvanger aangesloten etc .. alleen de mediaconverter en netwerkkabel vanuit het modem erin prikken.. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@vandijk73 

Ik zit nu anderhalve maand bij KPN, toen de monteur de installatie deed stond ik op 2m afstand.

Hij hield de PON mediaconverter naast zijn telefoon en typte iets over. Weet ik heel zeker want hield alles in de gaten 🤣🤣

Reputatie 3

@vandijk73

Ik zit nu anderhalve maand bij KPN, toen de monteur de installatie deed stond ik op 2m afstand.

Hij hield de PON mediaconverter naast zijn telefoon en typte iets over. Weet ik heel zeker want hield alles in de gaten 🤣🤣

Tja kan zijn.. of bij mij had ie het al in de auto gedaan :-) ofzo..  enige wat ie vast had was het kastje.. na ophangen pakte hij iets om de snelheid te meten en meer deed ie echt niet. Of hij had een heel goed geheugen en kon het intypen zonder nog een keer te kijken 😂

Reputatie 7
Badge +15

@vandijk73 

T-Mobile lijkt een andere patch kabel te hebben voor tussen de FTU en mediaconverter die door de monteur vervangen dient te worden.

Reputatie 3

@vandijk73

T-Mobile lijkt een andere patch kabel te hebben voor tussen de FTU en mediaconverter die door de monteur vervangen dient te worden.

Zou het ? Dacht dat dat meer aan de FTU zou liggen welke daarvoor nodig is.. 

ach zal morgen duidelijker worden als de apparatuur binnen is. 
an maar hopen dat er heel snel een monteur langs kan komen. 

Reputatie 7
Badge +15

@vandijk73 

Een groene connector aan de mediaconverter kant en groen of blauw afhankelijk van welk FTU.

Reputatie 3

@vandijk73

Een groene connector aan de mediaconverter kant en groen of blauw afhankelijk van welk FTU.

Ik heb een groene aan beide kanten nu.  

Reputatie 7
Badge +15

Volgens mij blijft dat zo omdat het om PON gaat.

En verder is volgens je T-Mobile thuis account de installatiedatum al geweest?

Laat het maar weten morgen, hoe het verloopt 😉

Reputatie 3

Volgens mij blijft dat zo omdat het om PON gaat.

En verder is volgens je T-Mobile thuis account de installatiedatum al geweest?

Laat het maar weten morgen 😉

Officieel niet, maar door een fout ergens is de lijn al geactiveerd voor T-mobile..  

daardoor had ik ineens via kpn geen verbinding meer. At had niet mogen gebeuren, vandaar dat ik door die fout ook gratis 7 dagen unlimited 4g heb gekregen..  Is zelfs gezegd dat ik netjes volgens alle regeltjes de boel in gang heb gezet. Ik had zelf niks anders kunnen doen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Wat staat eer nu dan in het overzicht?

Reputatie 3

Wat staat eer nu dan in het overzicht?

Overstapservice afgerond  🧐.  Die had ik zelf nog niet eerder zien staan 😂

 

edit:  tv kijken via de app werkt ook al met de inlog gegevens uit de aanvraag

Reputatie 3

Update: pakket is binnen, nieuwe mediaconverter knippert ook vrolijk op pon dus helaas wachten op de monteur.. 

Rest van pakket uitgepakt, modem opgehangen, tv ontvanger op de juiste plek neergezet. ( even kortere utp kabel halen, want die 10 meter die er bij zit is wat overkill. 2 meter is genoeg :-) en makkelijker weg te werken. Tv ontvanger aangezet, 4 of 5 reboots vanzelf met upgrades ( via 4g 😂 ) maar bij inloggen zei ie dat ie niet verbonden was via t-mobile.. niet waar, maar niet via de glas verbinding 😂

 

Reputatie 7
Badge +15

En heb je al gekeken of er eerder een monteur langs kan komen?

Reputatie 3

En heb je al gekeken of er eerder een monteur langs kan komen?

Uiteraard heb ik dat al gedaan, maar de eerste datum die ik uiteindelijk kon krijgen is volgende week woensdag de 21ste ergens in de middag. ( al heel wat beter dan de oorspronkelijke datum van 3 aug. , maar nog duurt dat best lang )

Helemaal als het in principe alleen maar het activeren van de mediaconverter is ? Zou toch makkelijker moeten kunnen.

Nouja ondertussen het dataverbruik bekeken via 4g..  ruim 22GB waarvan zeker 80% youtube 😂  tja je moet wat kijken, en dan heb ik voor mijn gevoel minder gedaan dan ik normal zou doen op een dag. ( en mijn kinderen zijn ook niet thuis, dan had dit makkelijk het dubbele kunnen zijn al denk ik )  Was niet voor niks dat ik een wat snelle lijn wilde hebben 😇

 

Reputatie 7

@vandijk73 

Je kan ook gewoon tv kijken met de tv anywhere app

Reageer