Beantwoord

Overstap KPN naar T-mobile Thuis glasvezel zonder Guidion?

  • 7 September 2022
  • 4 reacties
  • 271 Bekeken

Reputatie 1

Momenteel een KPN TV, Internet & Bellen abonnement van 50Mbit.

We gebruiken bellen niet en tv eigenlijk ook niet.

Heb in de meterkast deze hangen:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/745e51ab-40a7-43b2-8bb5-49b3db9a747e.jpg

Dat is volgens mij een (ojee daar gaan we met de afkortingen) FTU plus NTU/ONT.

Daarachter een eigen router met als backup de Experiabox 10. Werkt allemaal prima.

Als ik overstap doe ik dat het liefst zonder gehannes met Guidion en gedoe in de meterkast en in kasten in de wijk waar ik van alles over lees.

Ik zit te kijken naar 100 of 400 mbit en dus zonder overstap naar GPON of andere technieken. Volgens mij heb ik AON en dat wil ik zo houden.

 

Is dat realiseerbaar?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 September 2022, 17:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Manmanman 

Bij de installatie van glasvezel is altijd een Guidion monteur nodig, de monteur moet achteraf de verbinding aanmelden.

Wanneer je de postcodecheck doet zie je dan 100 Mbps voor 45 euro of 35 euro?

45 euro is AON (KPN netwerk), 35 euro is GPON (T-Mobile netwerk).

In beide gevallen zal er een andere mediaconverter worden geplaatst in de meterkast.

 

Oud Reggefiber gebied is ook AON en € 35,00 per maand (voor 100Mbit), ook hier heeft T-Mobile eigen apparatuur in de POP's.

Reputatie 1

Bij de postcode check zie ik 35 euro en 30 voor de eerste 6 maanden. Dat wordt dus gpon en T-mobile netwerk. Maar wel via dezelfde glas verbinding? Hoor ook verhalen van meerdere glasvezelaansluitingen in 1 huis. Dat lijkt me overdreven.

Reputatie 7
Badge +15

@Manmanman 

In dat geval gebruik je wel dus dezelfde FTU alleen wordt de huidige mediaconverter eraf geschoven en Guidion plaats een Huawei mediaconverter. Zoals @Gerrit078 al aangeeft wordt de kabel in de wijkcentrale aangesloten op T-Mobile apparatuur (GPON).

Heel misschien blijf je op AON, je ontvangt dan een grijze CTS mediaconverter.

Reageer