Beantwoord

overstap naar glasvezel

  • 4 November 2021
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Uitrol glasvezel is een stap dichterbij. Kan nog geen abonnement afsluiten, wel overstappen naar DSL om daarna kostenloos naar glasvezel over te gaan.

Ik vraag mij af wat het nut is van een tijdelijke instap op DSL en of ik tegen de tijd dat het glasvezel daadwerkelijk is geinstalleerd dan wel aansluitkosten moet betalen..

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 November 2021, 10:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tomato0 

Wanneer je op DSL zit en je stapt over naar glasvezel dan betaal je volgens mij niet nog eens aansluitkosten maar je betaalt wel de installatiekosten.

Tot en met 29 november lopen de GoGoGo deals waarbij je geen activatiekosten en installatiekosten betaalt dus een goed moment om nu DSL af te sluiten.

Heb je al gekeken wat de maximaal haalbare snelheid is op DSL? Misschien is het ook goedkoper dan je huidige provider met klantvoordeel dus 2 of meer abonnementen op jouw adres.

Helaas DSLaansluitpunt  is weggemetseld door ziggo. Kosten herstel zijn vele malen hoger dan de korting, en voor eigen rekening. Dat voor een ½ jaar :(

 

Ik ga ervanuit dat T mobile met een gericht aanbod komt voor de wijk Kralingen, zou toch te gek zijn dat je moet betalen om aangesloten te worden op glasvezel

Reputatie 7
Badge +15

@Tomato0

DSL aansluitpunt weggemetseld door Ziggo 🧐?

Heb je nu Ziggo? Je kan DSL nu alvast bestellen en als je er echt niet uitkomt dan kan T-Mobile een monteur aansturen, zonder kosten kunnen ze de aansluiting herstellen.

Misschien zit er ook een ander ISRA in de meterkast bijvoorbeeld? Hier wat voorbeelden :

 

De klantenservice geeft aan dat herstel DSL op mijn kosten zal zijn, dus wat is het nu …

Bovendien waarom zou ik die investering doen voor hooguit 4 maanden wanneer glasvezel wordt uitgerold in de straat

Reputatie 7
Badge +15

Meestal is het zo dat wanneer je een abonnement hebt en je aansluitpunt is niet in orde, dan komt een monteur dit kosteloos doen. Je kan ook wachten op de bevestiging van een moderator.

Je kan ook nog even bij je huidige provider blijven, bij T-Mobile is het misschien wat goedkoper en bijvoorbeeld als je ook nog eens mobiel van T-Mobile hebt dan heb je klantvoordeel, daarna stap je over op glasvezel.