Beantwoord

overstap naar ODF netwerk mislukt?


Nou ik zou dus gisteren aangesloten worden op het nieuwe ODF netwerk van T Mobile zelf. Leuk dat het van hunzelf is maar helaas hebben ze geen invloed op de snelheid waarmee een verkeerde patch opgelost kan worden. 
Gisteren om 10:04 ging mijn internet uit (link viel weg) en hoewel de monteur netjes op tijd was (14:10), kon hij met 5 min alweer weg aangezien er geen licht meer op m’n glasvezel stond.

inmiddels al twee keer gebeld met de helpdesk maar die kunnen me niet verder helpen. Hoewel volgens hun de lijn wel “in service” is, wat ze zelf ook vreemd vinden.

dit is nu de situatie en ik zit maar te wachten tot iemand het kabeltje goed inprikt. T Mobile zou toch wat meer invloed kunnen uitoefenen?

 

icon

Beste antwoord door DMiller 21 July 2021, 17:50

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DMiller 

Welke lampjes branden of knipperen er op de Huawei mediaconverter en welke patchkabel is er gebruikt tussen de glasvezelaansluiting en Huawei mediaconverter?

Hallo @Waqqas 

op de mediaconverter branden alle lampjes op de “Link” na (die linksonderin). Ik heb het volgende ook al gedaan:

  • Patchkabel vervangen
  • Ingeprikt op switch met (1Gb) SFP

beiden heeft niet geholpen….

Reputatie 7
Badge +15

@DMiller 

Kan je eens een foto maken van de mediaconverter die je hebt? Je hoort volgens mij een witte Huawei ONT te hebben.

@Waqqas Dat is het zeker niet; het is een ander merk ik zal zo eens een foto maken. (Toch verwacht ik dat de link op zou komen ook al is het de verkeerde).

Reputatie 7
Badge +15

@DMiller 

Als het goed is heb je nieuwe apparatuur ontvangen met deze ont erbij :

 

Dit is de media converter die ik opgestuurd heb gekregen.

@DMiller

Als het goed is heb je nieuwe apparatuur ontvangen met deze ont erbij :

 

 

Nieuwe Zyxel (ik had een Draytek) en de media converter die ik net post.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DMiller 

Volgens mij gebruikt T-Mobile GPON bij ODF, je hebt denk ik de verkeerde mediaconverter en patchkabel.

Hopelijk kan iemand dit bevestigen of corrigeren dus wacht even de reactie af van een moderator.

Hallo @DMiller 

Volgens mij gebruikt T-Mobile GPON bij ODF, je hebt denk ik de verkeerde mediaconverter en patchkabel.

Hopelijk kan iemand dit bevestigen of corrigeren dus wacht even de reactie af van een moderator.


Dat zou wel heel veel verklaren. Wat me wel verbaasd is dat de monteur van Guidion hier helemaal niks over gezegd heeft. Uiteindelijk heeft hij de mediaconverter zelf aangesloten.

 

Vanmiddag komt een monteur van KPN dus ik hoop dat hij wat meer kan vertellen hierover.

Bedankt voor je reacties zover @Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@DMiller 

Laat het straks in ieder geval weten of de KPN monteur het heeft kunnen oplossen of niet, de huidige mediaconverter zou ook kunnen werken als er geen GPON is.

@Waqqas De KPN monteur heeft het in de wijkcentrale gefixed. Dus dat is goed nieuws! Geen andere apparatuur nodig dus.

Ik heb de glasvezel ook direct in mijn switch (met SFP) gedaan en de link kwam op. Moest wel VLAN 640 van mijn switch halen (van het oude IPTV). Internet is snel en werkt, ik moet TV nog testen, maar zo ver alles goed.

 

Reageer