Beantwoord

overstap naar t-mobile glasvezel (knipperende PON)

  • 5 September 2022
  • 39 reacties
  • 766 Bekeken

Reputatie 1

Ik zou sinds afgelopen vrijdag internet via t-mobile moeten krijgen (komend van een glasvezel verbinding via Youfone (KPN)).
De Guidion monteur heeft alles aangesloten (incl een nieuw Huawei PON kastje voor nog sneller internet). Echter knipperde het PON lampje, volgens de monteur van Guideon ligt het probleem aan de KPN kant.
Nu is vanochtend hier een hele vriendelijke monteur geweest namens KPN en volgens hen ligt het aan T-Mobile, dit is uiteindelijk ook bevestigt door de werknemer van de t-mobile backoffice waar de monteur mee belde. 

T-Mobile moet nu contact met mij gaan opnemen (volgens de backoffice medewerker) en er zal zo snel mogelijk (lees: binnen enkele dagen) een monteur langs komen. Dus sowieso fingers crossed dat ik snel word gebeld.

Ik werk deels vanuit huis en ik heb internet nodig en moet ook video bellen (die ik nu niet kan doen ivm hoge dataverbruik). Ik heb nog een aantal gb over van mijn mobiele bundel maar ja, dat is natuurlijk niet echt de bedoeling dat ik die er helemaal doorheen boor zo aan het begin van de maand.

Kan ik een vergoeding tegemoet zien qua internet kosten of iets dergelijks, ik (en ook mijn vrouw) hebben geen mobiele bundel bij t-mobile (ik las dat er voucher voor een onbeperkte bundel anders word gegeven).
Ik zou graag hier een zo snel mogelijk een oplossing voor krijgen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 September 2022, 13:54

Bekijk origineel

39 reacties

 

Geen goed begin maar hopelijk wordt je als nog snel aangesloten en alles opgeleverd, maar ondanks dat… welkom !

Een moderator (T-Mobile medewerker) kan je voorzien van een voucher code zodat je onbeperkt internet tot je beschikking krijgt. Deze code is dan 7 dagen geldig. Wel heb je hier een T-Mobile, BEN of Tele2 simkaart voor nodig.

Je kunt indien je een T-Shop in de buurt hebt een prepaid simkaart kopen, als je deze hebt zou je deze gedurende de tijd dat je geen T-Mobile voor Thuis hebt toch nog gebruik maken van internet en je smartphone inzetten als hotspot. Online bestellen via de T-Mobile website kan natuurlijk ook, maar de kans dat je de simkaart pas over enkele dagen binnenkrijgt is redelijk groot en daarmee ben je dan in de tussentijd ook niet echt geholpen.

Reputatie 1

Hoi Gerrit,

bedankt voor jouw reactie. Ik kan dus gewoon een simkaart kopen en dan wel hopen dat een moderator dit ook leest zodat ik een voucher kan krijgen.

bedankt voor jouw reactie. Ik kan dus gewoon een simkaart kopen en dan wel hopen dat een moderator dit ook leest zodat ik een voucher kan krijgen.

Ja hoor, dit is geen enkel probleem!

 

Reputatie 1

Ik heb uiteindelijk maar online besteld (niet via tmobile trouwens), aangezien hier dichtbij geen t-mobile prepaid kaart te koop is, dus hopelijk heb ik morgen een t-mobile simkaart in huis.

Hoe gaat het dan verder, moet ik in dit topic een berichtje zetten, of moet ik zelf een moderator aanspreken (geen idee hoe precies hoor)

 

Ik vermoed dat je de code vandaag misschien al zult krijgen, deze kan je direct (na registratie van de prepaidkaart dan) gebruiken.

Reputatie 7

Hi @Roan123, allereerst: welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😁 Ik had gehoopt dat de start van jouw abonnement helemaal vlekkeloos was verlopen, excuses daarvoor. Gelukkig verblijd ik je heel graag alvast met een Unlimited Data voucher voor op de sim-kaart die je morgen binnenkrijgt. Zojuist heb ik deze naar je gestuurd in een privébericht.

Mijn collega's van de technische dienst doen er alles aan om zo rap mogelijk terug te komen op de terugkoppeling van de monteur van vandaag en om jouw verbinding online te krijgen. Ik houd graag een oogje in het zeil om te zien dat je geen updates mis gaat lopen hierover. Zodra ik een terugkoppeling zie achter de schermen, dan meld ik die aan je. We gaan dit voor je fixen, zodat je van je abonnement kunt gaan genieten!

Reputatie 1

Hi @Roan123, allereerst: welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😁 Ik had gehoopt dat de start van jouw abonnement helemaal vlekkeloos was verlopen, excuses daarvoor. Gelukkig verblijd ik je heel graag alvast met een Unlimited Data voucher voor op de sim-kaart die je morgen binnenkrijgt. Zojuist heb ik deze naar je gestuurd in een privébericht.

Mijn collega's van de technische dienst doen er alles aan om zo rap mogelijk terug te komen op de terugkoppeling van de monteur van vandaag en om jouw verbinding online te krijgen. Ik houd graag een oogje in het zeil om te zien dat je geen updates mis gaat lopen hierover. Zodra ik een terugkoppeling zie achter de schermen, dan meld ik die aan je. We gaan dit voor je fixen, zodat je van je abonnement kunt gaan genieten!

Dank je Lisa, ik heb het berichtje ontvangen, nu hopen dat het echte probleem snel opgelost word :)

Reputatie 7

Hi @Roan123, heel graag gedaan! Yes, ik zit er bovenop voor je. Vanochtend heb ik nog eens een collega aan zijn mouw getrokken met het verzoek om dit proces te versnellen.

Reputatie 1

De simkaart is binnen en de voucher werkt 😁. Dank voor deze tussenoplossing, had gisteren eigenlijk al bedacht om de boel maar helemaal te annuleren en naar Ziggo kabel internet te gaan, zat ik dan wel 3 dagen zonder internet maar is het daarna wel goed. Laten we hopen dat ik dan nu de goede keuze heb gemaakt door bij tmobile te blijven en dat het snel gefixed wordt.

Reputatie 7

Hi @Roan123, helemaal super! 💪 Super fijn om te lezen dat je ons deze kans wilt geven. Vandaag ben ik meteen weer gaan checken of ik een update met je kan delen. Er staat een nieuwe afspraak met de netwerkbeheerder gepland voor vanavond om 19:00 uur om jou online te krijgen. Kun je ons hierna van een korte terugkoppeling voorzien in dit topic? Ik hoop ontzettend dat jouw verbinding vanavond up and running is. 

Reputatie 1

Hoi Lisa, nee helaas nog steeds een knipperende PON 

Reputatie 1

Hoi @Lisa,

is er inmiddels al wat meer duidelijk? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roan123, er is een update vanuit de netbeheerder waarin aangegeven wordt dat er in de wijkcentrale licht komt op de verbinding. Ik zie dit echter niet terug in de lijnmeting en aan jouw vraag te zien, heb je ook geen verbinding momenteel. Kun je me vertellen welke lampjes groen zijn en branden op het modem en de witte converter, alsjeblieft? Dan geven wij dit direct door aan de techneuten.

Reputatie 1

Die update van de netbeheerder dat er licht op de verbinding is, was maandag ook al bekend. Zoals ik het topic ook al begon is maandag al geconstateerd dat het probleem aan tmobile kant is en niet bij kpn/Reggefiber.

Het zyxel modem heeft 1 rood lampje en de huawei heeft een knipperende PON. 

Reputatie 1

Ik geef het nog tot maandag dat jullie het kunnen oplossen, anders is het wel mooi geweest en ga ik gewoon naar Ziggo kabel internet. Ik zal dan gebruik maken van mn 14 dagen bedenk termijn en de boel terugsturen. Hier op de community zijn al vaker van deze issues geweest dus je zou zeggen dat tmobile weet hoe ze de problemen moeten oplossen

Reputatie 7

Hi @Roan123, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik heb meteen weer aangeklopt bij één van mijn collega's voor een heldere status update. Ik wil je namelijk meer duidelijkheid geven en dit moet zo snel mogelijk opgelost worden. Zodra ik een antwoord heb, dan laat ik je die direct weten. Ik ga hier bovenop zitten voor je! 

Reputatie 7

Hi @Roan123, mijn collega is net meteen voor jou aan de slag gegaan na mijn verzoek! Ik krijg net van haar door dat zij Guidion terug gaat sturen om dit te fixen. Hopelijk is er snel een plek vrij in hun agenda en ben je na het bezoek van de monteur weer online. Houd je ons hier op de hoogte? Dan maak ik graag de vergoeding voor jou in orde.

Reputatie 1

Dank voor de update Lisa

Reputatie 1

ik heb nog steeds dinsdag wel als uiterste datum staan dat ik weer gewoon online wil zijn, dus ik mag hopen dat Guidion hier een spoed van maakt en maandag op de stoep staat. Ze zullen het hartstikke druk hebben, maar dit duurt me echt te lang gewoon. Ik kan amper videobellen met die unlimited bundel en het is super onhandig als je met 4 mensen in 1 huis woont. 
De ziggo aansluiting word dinsdag opgeleverd, we zullen zien hoe het verloopt.

 

P.S. dat er door monteurs niet word gewerkt in het weekend voor zulke dingen vind ik echt van de zotte.

Reputatie 7

Hi @Roan123, weet dat ik mij jouw gevoel kan voorstellen! Ik duim dan ook dat het ons lukt om jou dinsdag weer online te krijgen. Super als je ons hier op de hoogte houdt, ik hoor het graag! 🤞

Reputatie 1

haha, nou volgens mij gaat er iets niet helemaal goed. Ik krijg nu van Guidion een sms om een nieuwe afspraak te maken (voor een nieuwe aansluiting).. 
nou ja de vragen doorlopen, eerstvolgende datum: 7 oktober 😖 

Ja daag, ik ga hier echt niet in mee. De communicatie tussen T-mobile en Guidion is om het maar zacht uit te drukken, niet goed.

Reputatie 1

Ik had verwacht dat er iig wel een moderator nog zou reageren op mijn bericht. Ik krijg nu van Guidion een herinnering dat om een afspraak te maken voor de installatie van tmobile thuis, dat is dus niet goed.

Er van uitgaande dat ze maandag niet langskomen, kan ik als alles zelf uitpluggen en in de doos doen om het terug te sturen? Of moet daar ook een monteur voor langs komen?

 

Reputatie 6

Hoi @Roan123, we streven er naar om berichten op de Community binnen 48 uur te beantwoorden, we kunnen niet altijd garanderen dat je direct een antwoord ontvangt. Dat er ‘nieuw aansluiting’ staat, komt omdat je nog niet online bent geweest. Zo weet Guidion om wat voor afspraak het gaat. Ik wil je adviseren om morgen te bellen naar Guidion om te checken of zij een eerdere mogelijkheid hebben om bij jou langs te komen. De afsprakentool geeft data weer waarin de monteur al bij jou in de buurt is, om zo de meest milieuvriendelijke afspraak te maken. Dit betekent niet per definitie dat er geen andere mogelijkheden zijn. Je kunt Guidion bereiken op dit nummer (klikbaar).

‘ 

Reputatie 1

Dan weet Guidion waar het om gaat? Dit moeten ze toch al via jullie weten. En ik moet Guidion bellen? Ja laat maar zitten hoor. Wat is dit nou voor service.. Ik verwachtte gewoon dat ik vrijdag al gebeld zou worden door iemand die dit gaat fixen en niet dit halfbakken gedoe.

Ik plug morgen de boel los en stuur het wel weer terug naar jullie. De monteur hoeft niet meer langs te komen

Reputatie 7

Hi @Roan123, dank voor je bericht! Ik zie dat je direct daad bij woord hebt gevoegd en de bestelling hebt geannuleerd. We hadden je heel graag verwelkomt, maar begrijp dat oplevering niet zo is gelopen als gehoopt. We nemen dit mee om te verbeteren, waardoor we je wellicht in de toekomst met open armen kunnen verwelkomen. Voor nu wens ik je veel geluk bij een andere provider en mocht je met een vraag zitten, staat de Community van T-Mobile altijd voor je klaar! 

Reageer