Beantwoord

overstap naar t-mobile glasvezel (knipperende PON)

  • 5 September 2022
  • 39 reacties
  • 766 Bekeken

Reputatie 1

Ik zou sinds afgelopen vrijdag internet via t-mobile moeten krijgen (komend van een glasvezel verbinding via Youfone (KPN)).
De Guidion monteur heeft alles aangesloten (incl een nieuw Huawei PON kastje voor nog sneller internet). Echter knipperde het PON lampje, volgens de monteur van Guideon ligt het probleem aan de KPN kant.
Nu is vanochtend hier een hele vriendelijke monteur geweest namens KPN en volgens hen ligt het aan T-Mobile, dit is uiteindelijk ook bevestigt door de werknemer van de t-mobile backoffice waar de monteur mee belde. 

T-Mobile moet nu contact met mij gaan opnemen (volgens de backoffice medewerker) en er zal zo snel mogelijk (lees: binnen enkele dagen) een monteur langs komen. Dus sowieso fingers crossed dat ik snel word gebeld.

Ik werk deels vanuit huis en ik heb internet nodig en moet ook video bellen (die ik nu niet kan doen ivm hoge dataverbruik). Ik heb nog een aantal gb over van mijn mobiele bundel maar ja, dat is natuurlijk niet echt de bedoeling dat ik die er helemaal doorheen boor zo aan het begin van de maand.

Kan ik een vergoeding tegemoet zien qua internet kosten of iets dergelijks, ik (en ook mijn vrouw) hebben geen mobiele bundel bij t-mobile (ik las dat er voucher voor een onbeperkte bundel anders word gegeven).
Ik zou graag hier een zo snel mogelijk een oplossing voor krijgen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 September 2022, 13:54

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 1

Ik heb het inderdaad doorgezet, jammer dat het zo gelopen is.

Ik heb nu nog wel 1 probleem en dat is dat ik alle apparatuur heb teruggestuurd, ik heb hiervoor een retourlabel gekregen, echter was ik niet in de mogelijkheid om deze uit te printen en volgens de instructies in de email kon je ook de barcode scannen bij een PostNL punt. 

Mijn vrouw is met het pakket heen gegaan en bij PostNL zeggen ze dat je alleen een retourlabel kunt uitprinten, zei kunnen deze niet scannen, dus uiteindelijk heeft ze een nieuwe label erop geplakt. Nu is deze dus verstuurd en ook al bij T-Mobile aangekomen, maar ja de retourlabel matched niet. Nu probeer ik al 2 dagen lang te chatten/bellen met T-Mobile Thuis klantenservice maar dit werkt in het geval van chatten helemaal niet en bellen is een ongelofelijke lange wachtrij. Dus ik hoop dat een moderator hier voor mij iets kan doen met het toevoegen van de nieuwe 3S barcode van het pakket aan mijn account of iets dergelijks.

Of is het wel goed doorgekomen?

Reputatie 7

Hi @Roan123, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik kan je geruststellen! Echter zie ik niet dat het pakket al bij ons is aangekomen, maar ik zie wel dat de apparatuur netjes naar ons distributiecentrum onderweg is. Als je in de gaten houdt of je hier aankomende week een bevestigingsmail van hebt ontvangen, dan gaat het helemaal goedkomen. Ik kan hiervoor geen notitie achterlaten. Maar ik kan er wel voor zorgen dat het systeem denkt dat de spullen goed zijn aangekomen. Mocht je dus toch een e-mail gaan krijgen waarin staat dat de apparatuur niet is geretourneerd, dan kan ik een aanpassing verrichten achter de schermen en krijg je geen boete. Ik wil je dan ook vragen om nog heel even af te wachten. Heel erg bedankt dat je zo snel de apparatuur hebt opgestuurd! 😊

Reputatie 1

De story continues… 

Ik kreeg afgelopen maandag nadat ik had opgezegd via de klantenservice bij tmobile gelijk een mail van Youfone (mijn vorige glasvezel provider) dat mijn overstapservice is geannuleerd, ik dacht nog wat vreemd dat tmobile dat dan weer terug meld aan hen, het is al ug dagen geleden afgesloten/gestopt.

Maar goed ik met Youfone gebeld en ze zouden een notitie er van maken. Echter kreeg ik gisteren de factuur voor deze maand.

Dus ik zonet weer gebeld, wat blijkt nou, er is nooit opgezegd door tmobile bij Youfone, ik heb idd op 2 september ook helemaal geen opzeggingsmail oid gehad van Youfone.

Waarom is dit niet opgezegd op 2 september? En als de reden is dat je eerst werkend internet moet hebben voordat die overstap pas werkt is naar mijn weten onzin, want als ik een 2tal weken geen internet had gehad dan had ik dan alsnog een rekening van 2 weken van Youfone gehad?

En als tmobile zegt dat ze wel hebben opgezegd, hoe kan het zijn dat als iets al 10 dagen is opgezegd dan ineens nog weer met terugwerkende kracht kan worden geactiveerd. Ik ben echt verbaasd. 

Kan iemand mij hier opheldering over geven, want (again) via de klantenservice kom je er gewoon niet doorheen.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +1

In een ver verleden zelf ook toen nog UPC gehad als provider voor internet en tv plus telefoon, zeg maar in de tijd dat er nog bijna nergens glasvezel lag en de enige andere mogelijkheid ADSL was.

Het grote voordeel van een UPC aansluiting vond ik het gemak waarmee je het kon aansluiten, je kreeg een doos met spullen in huis gestuurd, en zelfs iemand met twee linkerhanden en totaal geen verstand van techniek kon het binnen een half uur klaar hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Roan123, daar geef ik graag opheldering over. Met de overstapservice zeggen wij de oude provider pas op zodra wij zelf Internet kunnen leveren. Hierdoor was Youfone nog niet opgezegd en hebben wij sinds 2 september hen nog niet opgezegd. Dit betekent dat je in de tussentijd werkend Internet van Youfone zou moeten hebben en ook dat jouw facturen bij hen doorlopen. Daartegen ontvang je uiteraard geen facturen van ons over die periode.

Als de aanvraag bij ons wordt stopgezet betekent dat vrijwel in alle gevallen dat de aanvrager bij de oude provider wil blijven. Daarom zetten wij ook een streep door de overstapservice en zeggen wij de oude provider niet meer op. Overigens zij wij ook niet meer gemachtigd om de oude provider op te zeggen als de aanvraag bij ons wordt stopgezet.

Hopelijk heb ik het zo voor je kunnen verhelderen. Ik hoop dat je snel weer zorgeloos van Internet kan genieten!

Reputatie 1

Oke, interessant. Deze vlieger gaat dus niet op aangezien het niet mogelijk was volgens de Guidion monteur omdat er in de centrale iets is omgezet (van kpn naar tmobile). Tmobile weet dit zelf ook, en als ik werkend internet zou hebben gehad van Youfone waarom bieden jullie dan intussentijd zo'n voucher aan. Ik vind dit gewoon gemeen, jullie hebben mij de mogelijkheid van internet ontnomen door in de centrale iets om te zetten. Per 2 september kon ik dus sowieso geen internet meer hebben van Youfone. Waarom geven jullie dan niet op 2 september al aan dat mijn contract bij de huidige provider doorloopt, prik dat ding weer terug bij de centrale en ik heb internet, maar nee hoor niemand die mij zoiets verteld. Ik heb dus nu 10 dagen geen internet gehad en ik krijg nu een dubbele rekening en ik heb ook nog een tientje betaald voor die simkaart. Nou bedankt hoor, ik ben echt pissig.

Reputatie 1

Is er iemand naar de centrale gereden om het weer terug te zetten? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Roan123, goed dat je dit opmerkt, dat is inderdaad apart! Ik geloof zeker dat de verbinding in de wijkcentrale eruit is geweest als ik je verhaal zo hoor, alleen lukt het mij niet om dit in het systeem terug te vinden dat de verbinding ooit is overgezet waardoor ik lastig kan reconstrueren wat er precies is gebeurd.

Zo te zien is de simkaart nog niet vergoed, dat wil ik sowieso voor je regelen. Wat betreft de rekening van Youfone, ik ben verbaasd dat ze een rekening hebben opgestuurd als van de Internetlijn zijn afgegooid, weet je of zij de rekening nog gaan aanpassen?

Ik houd graag contact met je om tot een goede oplossing te komen, dit wil ik voor je rechtzetten!

Reputatie 1

Dank je Cal, ik heb al gelijk een mail met een creditering gekregen, helemaal top.

Tja zojuist weer gebeld met Youfone, zij zeggen gewoon dat zij geen opzegging hebben gehad, zij gaan nu weer een KPN monteur naar de centrale sturen om het te bekijken/om te zetten.
De vriendelijke Youfone medewerker gaat een notitie maken en we zullen zien of er nog een vergoeding uit komt.

Ik hoop dat T-Mobile hier lering uit trekt, want de service van het niet opzeggen totdat er internet is gaat dus eigenlijk nooit op wanneer je van een KPN lijn afkomt aangezien er in de centrale iets word omgezet. Eigenlijk zou de opzegging dus gedaan moeten worden zodra de monteur de kabel in een andere switch doet.

we wachten af hoe dit afloopt :) 

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan @Roan123 wat betreft de creditering!

Wat betreft overzettingen op KPN lijnen heb je gelijk, de meerwaarde van de overstapservice is hier regelmatig miniem.

Mocht Youfone voet bij stuk houden wat betreft hun abonnementskosten stuur mij dan gerust een berichtje. Ik zet mij graag in om ervoor te zorgen dat je geen abonnementskosten voor je Internet-loze periode betaalt.

Ik hoop dat ze je snel weer online kunnen helpen! 🙏

Reputatie 1

@Lisa 

Ik heb helaas nog steeds geen nog bevestiging gekregen dat het apparatuur is ontvangen. De originele barcode was 3SCFUS9596292, ik heb uiteindelijk het pakket met barcode 3SLFVZ374544245 verstuurd. Doordat mijn vrouw het pakket heeft weggebracht weet ik zelf niet of de mevrouw van PostNL er iets van een retournummer heeft op gezet.

Reputatie 7

Hi @Roan123, dankjewel voor de aanvulling! Ik kan je nog steeds laten weten dat je je geen zorgen hoeft te maken over de geretourneerde apparatuur. Het pakketje is iets vertraagd, maar hij is al ontvangen bij het postkantoor. Zodra deze bij ons binnen is, dan ga jij de bevestiging krijgen. Super goed dat je er zo bovenop zit, maar het gaat dus helemaal goedkomen. Ik wil je vragen om nog heel even af te wachten. Geef je een (virtuele) gil zodra je de bevestigingsmail hebt ontvangen? 

 

Reputatie 1

Ik heb een bevestiging gekregen dat de apparatuur is ontvangen 👍🏻 

Reputatie 7

Hi @Roan123, helemaal super! Dankjewel dat je dit hier meteen deelt. Fijn dat je je hier geen zorgen meer over hoeft te maken. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Maak er nog een mooie week van! 💪

Reageer