Beantwoord

Overstap naar T-Mobile Thuis, maar geen stopcontact in meterkast

  • 1 December 2017
  • 6 reacties
  • 1511 Bekeken

Hoi,

Ik zit al jaren met mijn mobiele telefoon abonnement bij Tmobile, zelden last van storingen, altijd prima service zowel in de winkels als via de telefoon.
Hierom overwoog ik om over te stappen van ziggo naar tmobile thuis. Domste keuze ooit.

In de winkel het abbonement afgesloten toen ik mijn mobiele telefoon kwam ophalen na reparatie.

Na een week kwam ik erachter dat zowel mijn overstapservice en nummerbehoud niet waren geregeld, medewerker in de winkel zou dit volgends jongen aan de telefoon zijn “vergeten”.
Ik mocht alsnog zelf de overstap regelen met ziggo en toen ik er achter kwam dat ook mijn nummerbehoud niet was geregeld mocht ik dit ook zelf oplossen. Ik moest hier zelf twee keer voor bellen. Wat geen moeite zou hoeven kosten, alleen bij tmobile thuis wel want op welk tijdstip je ook belt. Je staat standaard 20min in de wacht.

Om me daar nog overheen te kunnen zetten heb ik telefonisch bij de klantenservice een langere kabel besteld. Deze kabel is tot op de dag van vandaag nog niet geleverd.

Vorige week 3 dagen achter elkaar met tmobile thuis gebeld. Ja 2 dagen na een halfuur in de wacht te hebben opgehangen, hen de derde dag wel aan de telefoon gehad. Hele vriendelijke jongen die tot de conclusie kwam dat de aansluiting bij mij niet mogelijk is. Ik al alleenstaande vrouw met twee linkerhanden begon aardig te snappen waarom het dus allemaal niet lukte.

Inmiddels al 2 weken zonder tv en internet, wat dus ook betekende dat ik niet thuis kon werken.

Stapsgewijs met die vriendelijke jongen besloten op mijn abbonement op te zeggen. Dit zou tot 5 werkdagen duren.

Nu 7 werkdagen verder en na nog niks te hebben gehoord vandaag maar weer opnieuw gebeld. Na 20min wacht nam er dan eindelijk iemand op. Een zeer onvriendelijke vrouw, aan haar stem was al te horen dat zij vandaag geen zin had om te werken. Heeft iedereen weleens dacht ik nog. Mevrouw liet mij niet uitpraten zodat ik mijn probleem kon uitleggen en begon een discussie waar ik mijn mening over gaf waarna zij mij wel geteld na 25min bellen waarvan haar 5min te hebben gesproken, 5min waarin zij vooral heeft gesproken OPGEHANGEN. Ja serieus ze heeft me gewoon opgehangen.
Ik zit nu dus nog steeds met het onweten over mijn abbonement. Waar ik dus nog geen tv of internet van gezien heb.
Ik ben teleurgesteld over de service. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken, er zit totaal geen continuteit in, je word van t kastje naar de muur gestuurd, er is van t telefonisch personeel geen service te bekennen. Volgends mij weten ze zelf niet eens waar ze het over hebben.

Kortom ik baal van mijn overstap en wacht tot ik terug gebeld word door tmobile om dit op te lossen. Want als ik zelf bel word ik opgehangen.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 8 December 2017, 19:48

Bekijk origineel

6 reacties

Beste x,

Zelf kan ik helaas niet veel voor je betekenen. Binnenkort zal er iemand van T-mobile reageren, maar ik denk dat je zoiets telefonisch op moet lossen. Wel balen dat je dan iedere keer zo lang moet wachten. Persoonlijk heb ik nog nooit langer dan een minuutje of drie hoeven wachten, maar dit kan aan het tijdstip liggen waarop je belt.

Mijn advies is om zo snel mogelijk contact op te nemen met Ziggo om daar je oude verbinding weer aan te laten sluiten. Internet van T-mobile en Ziggo gaan over een aparte kabel, dus je hoeft niet te wachten tot T-Mobile je aansluiting heeft opgezegd voordat je Ziggo je weer kan laten aansluiten.

Succes!
Reputatie 7
Badge +1
De T-mobile klantenservice is inderdaad slecht zeg maar gerust zeer slecht, ik moest ze onlangs bij mijn verhuizing ook een aantal malen bellen, elk gesprek op welk moment van de dag ook begon met de zelfde riedel "het is helaas drukker dan u" na een paar minuten sluit ik dan maar af, na een paar keer heb ik het maar via de mail geregeld.
Een klantenservice is het visitekaartje van een dienstverlenend bedrijf, dit geld niet alleen voor een provider maar net zo goed voor een energiebedrijf, bank enz, helaas schort het daar heel erg aan als T-mobile dit beter zou doen zouden ze m.i. veel meer klanten kunnen binnen halen, tegenwoordig kijken veel mensen eerst op sites waar klantervaringen staan en passen mede hier ook hun keuze op aan.
Reputatie 7
Hi xxxxxxxxxxxxxxxxxx, jammer om te horen dat je eerst ervaring niet positief is, daar gaan we meteen wat aan doen! Ik heb meteen meegekeken en begrijp ik het goed dat er geen stopcontact zit waar je telefoonverbinding binnen komt (het ISRA-punt)? In dat geval is het het beste om een stopcontact bij het aansluitpunt te laten maken. Een langere kabel van het aansluitpunt naar de modem zorgt namelijk vaak voor een slechte verbinding.

Als je echt wil dan zou je het abonnement op kunnen zeggen maar hier wordt dan een afkoopsom voor in rekening gebracht. Je hebt namelijk een werkende aansluiting en modem, voor een stopcontact ben je zelf verantwoordelijk. Dit is geen geldige reden om het abonnement stop te zetten wat betekent dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Je kan uiteraard ook de modem aansluiten met een verlengsnoer naar het dichtstbijzijnde stopcontact. Misschien niet de ideale oplossing maar wel de meest praktische. Mogelijk kan je nog overleggen met de verhuurder of er een stopcontact bij het ISRA-punt gemaakt kan worden.
Reputatie 7
Hoi xxxxxxxxxxxxxxxxxx,

Ik heb helaas geen glazenbol zodat ik jou situatie kan bekijken. maar in de meeste gevallen loopt er vanuit de meterkast een telefoon kabel naar de woonkamer. Wat de vrienden van Ziggo dan vaak doen is het modem plaatsen in de meterkast en het telefoonkabeltje los maken van het isra en in het ziggo modem stoppen. als dit bij jou ook het geval is dan kan je deze gewoon weer in het isra plaatsen en het modem dan in de woonkamer plaatsen. is de kabel bij het isra door geknipt dan vind je in de doos van het modem de materialen om het te herstellen.
T-Mobile heeft ook een installatie garantie voor mensen met 2 linker handen. dan sturen ze een monteur met 2 rechter handen. Hij kan eventueel voor jou een stopcontact plaatsen. kabels op maat maken. aan het plaatsen van een stopcontact en het maken van kabels op maat zijn wel extra kosten verbonden.
Reputatie 1

Ik heb dus precies hetzelfde. Ik zit al 5 dagen zonder tv en internet. Ik kom vanaf Ziggo (coax)  en heb ook niet die KPN telefoon lijn die nodig is. ik heb mij dus al 2 keer ingepland via een sms. Ik kreeg 2 keer geen bevestigingsmail dus nu net werd mijn vermoeden waar. WEER NIEMAND GEKOMEN.

 

Ik ben er klaar mee!! Ik ga Ziggo maar weer bellen of ik terug mag komen.

 

DIE ZIJN TENMINSTE WEL BEREIKBAAR

Reputatie 7

Hi @cin2012 Oei dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je een sms ontvangen van KPN Netbeheer? Geen zorgen, als het niet lukt om een afspraak te maken dan ze nemen telefonisch contact met jou op om een afspraak in te plannen. Mochten ze jou ook niet te pakken krijgen dan laten ze een telefoonnummer achter waar je mee kan bellen dus dat gaat helemaal lukken!

Reageer