Beantwoord

overstap van tele2 naar tmobile

  • 30 December 2021
  • 7 reacties
  • 205 Bekeken

8 januari is de overstap van tele2 naar tmobile. Het overstappakket is binnen. Aan sluiten is denk ik geen probleem.

Maar.. ik weet dat kpn in de kast buiten e.e.a. moet activeren.

Ik ben namelijk vaker over gestapt en iedere x moest ik een week wachten op verbinding omdat de nieuwe provider niet de kpn monteur opdracht heeft gegeven om e.e.a. te activeren.

Dit wil ik heel graag nu voorkomen.

Kan er dus alvast een afspraak gemaakt worden met kpn? Zodat ik ook echt op 8 januari verbinding heb?

Ik hoor graag.

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 January 2022, 10:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Essie40,

Betreft dit een aansluiting op glasvezel of DSL?

Bij glasvezel wordt de installatie altijd door een monteur gedaan, ik sommige gevallen activeert hij ook de verbinding in de wijkcentrale.

Gebruik je de overstapservice? Je oude verbinding op Tele2 blijft dan actief totdat de nieuwe werkt.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Wanneer het om DSL gaat dan kunnen de moderators pas een monteur aansturen zodra je verbinding actief is, vanaf 8 januari..

Reputatie 7
Badge +14

Omzetting van de ene naar de andere provider gebeurt in de lokale centrale en gaat pas gebeuren op de dag van omzetting. Dat is onderdeel van het leverproces en daar hoef jij geen aparte afspraak voor te maken.

Dit betreft een DSL aansluiting. Aansluiten binnen is niet het probleem maar gaat om het omzetten buiten.

Beheerder is kpn die zet de schakelaar om. Maar doen dat alleen op afspraak. Ik wil alleen graag  zeker weten dat kpn op tijd wordt geïnformeerd hierover.

Werk thuis dus ik kan niet meerdere dagen zonder internet.

Heb helaas de ervaring dat dit vaak wordt vergeten of er wordt gedacht dat kpn dat wel doet. Ben het liever voor.

Ik lees alleen nu meerdere verschillende antwoorden?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Omzetting van de ene naar de andere provider gebeurt buiten jouw woning in de lokale wijkcentrale en gaat pas gebeuren op de dag van omzetting. Dat is onderdeel van het leverproces en daar hoef jij geen aparte afspraak voor te maken. 

Mocht jij zelf niet het nieuwe modem kunnen installeren, dan kan T-Mobile een monteur naar jouw huisadres sturen om dat modem te plaatsen. Die afspraak moet wel door jou geïnitieerd worden en kan pas na oplevering van de lijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Essie40,

Leuk om te horen dat je snel van T-Mobile Thuis gaat genieten! :smile:

Geen zorgen, er staat absoluut een opdracht uit bij KPN om de verbinding te activeren.

Wel heb ik nog een kleine vraag of opmerking naar aanleiding van jouw berichten, namelijk overal in de systemen vind ik terug dat je wil overstappen per vrijdag 7 januari in plaats van zaterdag 8 januari? Als het voor jou verder geen probleem is raad ik je aan om de overstap op vrijdag 7 januari plaats te laten vinden.

Trek gerust aan de bel als er nog iets speelt, de Community helpt je graag!

Mooi dan gaan we het vanzelf zien.

7 januari is overigens geen probleem hoor. Maar goed om te horen dat het vrijdag al kan. Dank je wel!