Beantwoord

Overstap WBA naar ODF, eigen router, is een monteur nodig?

  • 25 May 2021
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Mijn aanvraag voor de overstap van WBA (500 Mbps) naar ODF (1 Gbps) is ondertussen in behandeling genomen en ik heb twee pakketten met de Zyxel T50 en mediaconverter gekregen. Op dit moment gebruik ik een eigen router (en benodigde mediaconverter). Is het echt noodzakelijk dat een monteur de Zyxel komt installeren terwijl ik die daarna weer meteen vervang door mijn eigen router?

Als het niet nodig mocht zijn (bijvoorbeeld omdat de monteur alleen in de centrale wat moet omzetten), dan kan deze de tijd beter besteden aan klanten die het wel nodig hebben dat er een monteur is en mag de afspraak worden geannuleerd.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 25 May 2021, 20:56

Bekijk origineel

4 reacties

Weet het niet zeker, maar de laatst ontvangen router moet je even aangesloten hebben, 1 om de lijn te activeren en 2 om niet overspoeld te worden met routers omdat het systeem hem niet geregistreerd heeft en steeds opnieuw een nieuwe gaat verzenden.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo 040rob,

Als je van WBA naar ODF gaat ga je hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van het GPON netwerk van T-mobile. Hierbij wordt de m.c. vervangen door een ONT met een andere glasvezelkabel. Dit moet door een monteur gedaan worden. De ONT moet blijven. (Deze is met een serienummer geregistreerd.) De modem-router kan later eventueel vervangen worden door eigen apparatuur. 

Mvg. Marcel

N.b. De techniek staat niet stil @Doornekamp33. De ervaringen genoemd in je reactie herken ik niet en zijn niet meer actueel.

Reputatie 1

aangezien het niet lukt om een eigen topic te starten (opmaken lukt wel, maar versturen lukt niet) stel ik mijn vraag hier in de hoop dat deze beantwoord wordt. Ik woon in een nieuwbouwwijk met een KPN-glasvezel kabel. Ik kan via My T-mobile mijn snelheid niet hoger krijgen dan 100mb. Ik ga er vanuit dat dit dan WBA moet zijn. Ik probeer via de klantenservice al 2 jaar te vragen hoe ik dit kan veranderen. Respons is continu geduld te hebben. Die raakt inmiddels op en ik sta op het punt om toch maar te overwegen over te stappen naar KPN om aan de 1000mb te raken. Kunnen jullie mij vertellen of het mogelijk is om toch naar ODF over te kunnen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jari2017 

Wanneer er ODF beschikbaar is voor jouw adres dan zal de postcodecheck dat aangeven dus hierin is de postcodecheck echt leidend..

Reageer