Onlangs een beslissing gemaakt om een overstap te maken van het WBA netwerk (200mbit) naar Tmobile's eigen ODF netwerk (1000 mbit). Dit is niet zonder problemen gegaan. Gebeld naar Tmobile om aan te geven omdat dit niet zelf kan via het portal en te horen gekregen dat er hooguit een dag zonder internet is.
Fastforward naar de dag van installatie, 3 augustus, In de ochtend een mailtje ontvangen vanuit tmobile dat er een vertraging op zit, dit voorspelt niks goeds. Later is er een Guidion monteurs langs gekomen om de Huawei ONT en de Zyxel Modem te installeren. Hij heeft aangegeven dat er geen signaal binnen komt, dit klopt ook. Toen nog gebruik gemaakt van het WBA netwerk met de oude draytek modem. Monteur van guidion heeft aangegeven dat er gebeld wordt vanuit tmobile de dag erna, niks gehoord maar niet veel aandacht aan besteed aangezien het WBA netwerk nog werkte.
Vandaag is het WBA netwerk eruit gesloopt, geen update of iets vanuit tmobile, zelf moeten bellen naar klantenservice om te vragen wat de status is. Zij bevestigen dat het netwerk inderdaad eruit is getrokken, geven aan dat het om 18:00 vandaag wel opgelost zou zijn. Om 16:00 vandaag is er een monteur vanuit het glasvezelteam gekomen (Waarschijnlijk KPN netwerk), geeft aan dat de ONT wel werkt maar dat de PON constant knippert en de werelbol op de Zyxel rood blijft. Is vervolgens vertrokken en geeft aan dat het internet wel meerdere dagen eruit komt te zitten ook dat het niet meer bij hun ligt. Dit is vervolgens opgelost door een een Unlimited hotspot na contacteren van tmobile maar dit is natuurlijk niet van hetzelfde kwaliteit in een huis met 3 verdiepingen waar een normale wifi router al moeite heeft. (Vloer is bedekt laminaat dus er zit aluminium onder).
Is het overigens mogelijk om hetzelfde unlimited hotspot te gebruiken voor 2 mobiele apparaten dan zou het probleem met verdiepingen opgelost zijn?
Al en al vind ik deze overstap van erg matige kwaliteit.
Beste antwoord door DennyL
Bekijk origineel