Beantwoord

Overstappen glasvezel duurt erg lang

  • 27 December 2022
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

2 maanden geleden heb ik de overstap naar glas  aangevraagd. Glasvezel in de meterkast en media converter zelf geïnstalleerd (er zou een monteur komen maar nooit meer wat gehoord of gezien). Abonnement betaal ik al maar nog geen internet via glas. Twee keer gebeld, ik zou bericht ontvangen wanneer etc maar niets. Wanneer wordt mijn glasvezel opgeleverd?

icon

Beste antwoord door eric 27 December 2022, 16:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

De glasvezel wordt pas na een bezoek van een Guidion monteur opgeleverd. Het was niet de bedoeling dat je zelf de {gevoelige} glasvezel aansluiting zou maken. Zorg dus dat je alsnog de afspraak maakt dan komt het goed. Als je nu een keer belt voor een storing o.i.d. kan de klantenservice je ook niet helpen omdat het product formeel nog niet actief is.

Beste Eric,

Dankjewel. Wat je beschrijft klopt, weet ik en begrijp ik. Wat ik probeer te zeggen is dat het contact met Guidion niet tot stand komt.

In de brief staat dat zij contact met mij zullen opnemen, dat is niet gebeurd. Inmiddels twee keer klantenservice gebeld, waarna ik gebeld zou worden, dat is niet gebeurd. Geen email, geen updates, niks. Maar ondertussen betaal ik er wel voor.

Heb je wellicht een rechtstreekse ingang bij Guidion voor me?

 

N.B.: Het is inmiddels ruim 3 maanden geleden dat ik glasvezel heb aangevraagd.

Reputatie 7
Badge +2

Bedankt voor je heads-up @soepkip67😃

 

Hoi @Refthoom, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt en sorry dat je nog niet eerder van glasvezel bent voorzien, ik helder het graag voor je op! In jouw woonplaats zijn we nog erg druk bezig om geheel glasvezelnetwerk op te tuigen. Omdat dit flink wat voeten in de aarde heeft is de verwachting dat de wijkcentrale in jouw buurt eind februari opgeleverd wordt. Als je meer informatie wil raad ik je aan om op internet te zoeken naar “[jouw woonplaats] T-Mobile glasvezel.” Wij hebben voor jouw woonplaats namelijk een speciale pagina opgericht. Aangezien ik niet weet of je jouw woonplaats hier kenbaar wil maken heb ik de pagina niet hier gelinkt.

Zodra het glasvezelnetwerk richting operationeel gaat kunnen vervolgens afspraken worden ingepland om een glasvezelaansluiting bij je thuis aan te leggen. Daarna zal Guidion langskomen om het modem in harmonie te brengen met de glasvezelaansluiting.

Geen zorgen, zodra de volgende stap gezet kan worden zullen onze partners automatisch contact met je opnemen. Wij zorgen ervoor dat het contact zo gestroomlijnd mogelijk vervolgd.

Ondertussen gaan wij druk verder de schop in de grond steken, ik zal mij warm aankleden en hopelijk kan de monteur in maart een warm kopje thee bij je drinken! 😉

Reputatie 4

Valt dan nog mee, ik wacht nu vanaf september(6 september om precies te zijn). Ik bel bijna elke week of om de week een keer om te vragen hoe en wat. Het aansluitpunt is inmiddels ook al meer dan een maand in huis aangelegd maar tot op heden nog niks gehoord voor een vervolg afspraak of iets.

Reputatie 7
Badge +6

@Steeffeh Ik zie bij jou dat de aanlegpartij de aansluiting in huis nog niet heeft afgemeld. Omdat dit al een maand geleden is gebeurd, heb ik gevraagd aan onze fiber afdeling of zij hier achteraan kunnen gaan, zodat jouw aanvraag door kan lopen. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak!

@Cal dankjewel voor je reactie. In de tussentijd van mijn vraag hier plaatsen en jouw antwoord heb ik eindelijk iemand van klantenservice gesproken die het uitzocht en ook terug belde. Het is inderdaad zo dat de wijkcenterale nog in orde gebracht moet worden. De T-Mobile pagina voor mijn woonplaats ken ik maar daar staan alleen de wervende teksten om glasvezel aan te vragen. Op 3 oktober heb ik daar glasvezel aangevraagd want de postcode check zei dat het kon. Dat betekende direct een nieuw contract met per direct een tariefsverhoging. Zoals hierboven beschreven werd de glasvezel afgewerkt en kwam de media converter binnen, maar daarna werd het stil. Ondanks dat ik pas vanaf het werkend opleveren voor glas zou moeten betalen, betaal ik al sinds oktober voor glasvezel zonder het te hebben. Betere informatie vanuit T-Mobile zou helpen mij als klant tevreden te houden.

Reageer