Beantwoord

Overstappen van DSL naar Glasvezel

  • 1 October 2019
  • 14 reacties
  • 854 Bekeken

Hoi,

Ik heb sinds 1 april een internetabonnement bij T-Mobile. Nu zijn ze bij mij in de wijk glasvezel aan het aanleggen en wil ik daar ook graag gebruik van gaan maken. Gisteren kreeg ik een mail dat er een glasvezel abonnement aangevraagd kan worden.

Alleen wanneer ik bij mijn account kijk op t-mobile zie ik geen mogelijkheid om mijn abonnement te wijzigen naar glasvezel.

Kan dit dus alleen door een nieuw abonnement aan te vragen? En wordt mijn huidige abonnement dan automatisch omgezet?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet, Bernard
icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2019, 10:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Hi @Bernard2007, dat is goed nieuws! Ik zie dat in dit geval om ons nieuwe netwerk in Segbroek gaat, klopt dat? We kunnen je huidige abonnement inderdaad niet omzetten omdat het eigenlijk gaat om twee verschillende soorten aansluitingen. Maar geen zorgen, je kan een nieuwe aanmelding doen voor Glasvezel en we zetten je huidige abonnement dan stop zodra je aangesloten bent, zo kom je niet zonder te zitten. Aanmelden kan je doen via deze link en kies dan voor de postcodechecker. Stuur mij even een bericht zodra je aangesloten bent, dan zet ik het oude abonnement direct voor je stop. Als je nog vragen hebt over de aanmelding stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Hoi @Brian,

Kijk dat is goed om te lezen wanneer je terugkomt van vakantie. Ik heb zojuist meteen een abonnement aangevraagd. Ik zal je een bericht sturen zodra alles werkend is hier! Bedankt voor je reactie en uitleg!

Groet, Bernard

Op dit moment heb ik T-Mobile DSL, maar ik heb een glasvezel aansluiting in huis.

 

Als ik de postcode check uitvoer bij T-Mobile. Dan is en DSL en glasvezel niet beschikbaar. Als ik deze check uitvoer bij een andere provider heb ik wel beide opties.

 

Ik krijg dan de melding "Jouw internetverbinding voldoet helaas niet aan onze eisen om deze kwaliteit te bieden.”.

 

Mijn postcode is 1521 LH.

 

Waarom kunnen jullie geen glasvezel internet op mijn postcode leveren?

Betekent dit dat er problemen zijn met mijn huidige DSL verbinding? 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @erwin3punt0 

Normaal geldt waar glasvezel van KPN ligt daar is geen DSL beschikbaar dus is het glasvezel van KPN of van een andere partij en hoe lang ligt het glasvezel er al?

Het glasvezel ligt hier nu ongeveer een jaar.

Op dit moment heb ik DSL, maar ik zou best willen overstappen naar glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

@erwin3punt0

T-Mobile kan wel over KPN glasvezel en over het eigen glasvezelnetwerk leveren maar helaas is er verder geen overeenkomst met andere partijen.

Mocht het om KPN glasvezel gaan dan kan je het beste even de reactie van een moderator afwachten.

Kan je via je T-Mobile thuis account bij abonnementen > internet een migratie naar glasvezel aanvragen?

Volgens mij is het KPN glasvezel, maar dat is mijn DSL toch ook?

Reputatie 7
Badge +15

@Bernard2007 

DSL (koper) is inderdaad van KPN maar zodra je overgestapt bent op glasvezel dan is DSL niet meer beschikbaar.

Hallo,

Ik wil een t-mobile thuis internet abonnement afsluiten. Nu staat er op de website dat er in week 25 (is al een keer uitgesteld) glasvezel wordt aangelegd. Is het nu handig om nu een DSL abonnement af te sluiten voor de komende tijd totdat er glasvezel komt? En kan ik dan kosteloos overstappen op glasvezel en moet ik daar al een abonnement voor afsluiten? En geld de actie van glasvezel als ik overstap?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @yaelk 

Is het mogelijk om DSL te bestellen?

Overstappen van DSL naar glasvezel kan je eenvoudig zelf regelen, je betaalt alleen de installatiekosten en verder verandert er niks aan de duur van je contract.

De prijs voor glasvezel is 35 euro voor 100 Mbps op het eigen netwerk en 45 euro voor 100 Mbps op het KPN netwerk.

Wel is het zo dat als je iets wijzigt aan je abonnement binnen de actieperiode, de korting komt te vervallen maar of dat ik voor DSL naar glasvezel is weer ik niet.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo,

Ik wil een t-mobile thuis internet abonnement afsluiten. Nu staat er op de website dat er in week 25 (is al een keer uitgesteld) glasvezel wordt aangelegd. Is het nu handig om nu een DSL abonnement af te sluiten voor de komende tijd totdat er glasvezel komt? En kan ik dan kosteloos overstappen op glasvezel en moet ik daar al een abonnement voor afsluiten? En geld de actie van glasvezel als ik overstap?

Alvast bedankt!

De postcode checker is leidend. Vaak zie je dat als er eenmaal glas in de planning staat er geen DSL meer geleverd wordt. Maar als dat nog wel kan, dus kun je dat bestellen en wachten totdat glas ook besteld kan worden. 

Bedankt voor je antwoord. Als ik op DSL klik, kom ik gelijk weer op een abonnement voor glasvezel, maar glasvezel wordt pas week 25 geïnstalleerd (dit zou eerst week 22 zijn, maar is dus uitgesteld).

Kan ik nu dus geen abonnement afsluiten bij t-mobile voor internet voor de komende tijd totdat er glasvezel is?

Reputatie 7
Badge +15

@yaelk 

Wanneer je alleen glasvezel kunt bestellen dan kun je niet meer kiezen voor DSL dus je zou nu al een glasvezel abonnement met de GoGoGo deals kunnen afsluiten voor extra korting.

Reputatie 7
Badge +14

Week 25 is 19 juni… Dat is dus over 2 weken. Je kunt je T-Mobile mobiele abonnement verhogen in je Myt-mobile omgeving naar een unlimited databundel. Dan kun je internet via een wifi hotspot gebruiken. Mocht je geen T-Mobile mobiel abonnement hebben kun je een Tele2 maandelijks opzegbaar unlimited abonnement afsluiten. Is goedkoper dan een DSL verbinding per maand en je kan het dus per maand weer opzeggen.

Reageer