Beantwoord

overstappen van glas aanbieder en dan opnieuw graafwerkzaamheden?

  • 22 November 2021
  • 9 reacties
  • 124 Bekeken

Ik ben aan het denken om te veranderen van aanbieder. Ik heb al jaren glas liggen en een abonnement bij KPN. Nu kreeg ik bij het opgeven van  mijn adresgegevens de melding dat er graafwerkzaamheden moeten plaatsvinden. Maar Glas ligt er toch al? Ik wil een basic snelheid dus daar kan het ook niet aan liggen. Weet iemand hoe dit zit? Heb liever niet dat de hele stoep weer open moet en twijfel nu of ik wel wil overstappen.  Alvast bedankt voor de reactie! 

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 November 2021, 20:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Angelicav_1,

Leuk om te horen dat je naar T-Mobile Thuis wil overstappen! :smile:

Tussen de antwoorden van @Waqqas is geen speld te krijgen en ik deel exact dezelfde verwachtingen. Wellicht nog een handige toevoeging: T-Mobile is bezig met eigen glasvezelnetwerken in Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Zoetermeer, Haarlem, Ridderkerk, Delft, Leidschendam-Voorburg, Utrecht en Venlo. Vermoedelijk heb je jouw mooie thuisoord al hebt herkend in een van de voorgenoemde steden ter bevestiging dat T-Mobile daar binnenkort eigen kabels komt leggen of al heeft. :wink:

Ik verwacht dat je hiermee alle duidelijkheid hebt wanneer je verlangt, maar stel gerust alle vragen die je over de aanleg hebt op de Community of door mij in een privébericht jouw postcode en huisnummer toe te sturen waarmee ik jouw persoonlijke situatie in onze systemen na kan kijken.

Hopelijk verloopt de aanleg voorspoedig en kan je snel genieten van giga-goedkoop én giga-snel internet!

Reputatie 7
Badge +15

@Angelicav_1

Je wordt dan denk ik aangesloten op het T-Mobile glasvezelnetwerk, het is nog wel even wachten totdat je een aansluiting in huis hebt maar met de overstapservice stopt KPN pas met leveren wanneer T-Mobile kan leveren als je nu een aanvraag doet.

@Waqqas : Ik kan inderdaad ook 1000mbps bestellen,  dus kan best dat Tmobile ook zelf glas uitrolt en het huis daar meteen op aan sluiten, maar goed dan weet ik dat. Dank je wel voor je reacties!!

Reputatie 7
Badge +15

@Angelicav_1

Volgens mij is T-Mobile in jouw woonplaats ook bezig met het uitrollen van eigen glasvezel?

Indien je bij het bestellen geen optie hebt voor 1000 Mbps dan is het een aanvraag voor op het KPN netwerk en kun je de overstap dus aanvragen.

 

Bovenstaande tekst wordt weergegeven bij stap 4 van de bestelling. @Waqqas 

Ik had ook verwacht dat er gewoon over KPN glasvezel geleverd kan worden en dat er dus niet een nieuwe kabel in huis gebracht wordt. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Angelicav_1 

Als je KPN glasvezel hebt bijvoorbeeld dan kan T-Mobile daar ook gewoon over leveren, kan je eens een foto maken van waar er wordt aangegeven dat er graafwerkzaamheden nodig zijn? De postcodecheck zegt ook dat er glasvezel beschikbaar is dus het is mogelijk over dezelfde glasvezelkabel.

 

@eric  meerdere snelheden, waaronder 50 mbit en dat heb ik nu ook. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Angelicav_1  welkom bij de community.

Wat voor product (snelheid) krijgt u te zien wat leverbaar is als je de postcode checker op de T-Mobile website invult?