Beantwoord

Overstapservice doorgeven

  • 1 June 2018
  • 9 reacties
  • 492 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoi,

Ik heb een abonnement afgesloten voor internet en tv bij jullie.
12 juni komt er iemand om ervoor te zorgen dat mijn glasvezel werkt.
Daarna komen de vervolgstappen.
Dit is mij allemaal nog duidelijk.
Maar op de site staat ook dat er een overstapservice is.
Ik ben deze optie echter niet tegen gekomen. Krijg ik hier nog wat over te horen?

Mijn gegevens:
[Verwijderd]
icon

Beste antwoord door Sterre 6 June 2018, 09:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hoi psvvonk,

Wat leuk dat je gebruik van Internet en TV gaat maken bij T-Mobile Thuis! Een warm welkom voor jou 🙂.

Graag leg ik je uit wat de vervolgstappen zijn. Ik zie dat inderdaad op 12 juni een monteur is ingepland om jouw glasvezel klaar te maken. Dat is nodig omdat die lijn nog niet helemaal af is. De monteur gaat er nu voor zorgen dat de glasvezellijn zodanig af is, dat er alleen nog maar een installatiemonteur hoeft te komen. Nadat de glasvezelmonteur is langsgeweest, geeft hij een seintje door. Door dat seintje wordt een installatiemonteur op de hoogte gebracht dat hij aan de slag kan gaan. Onze installatiemonteurs werken onder de bedrijfsnaam Guidion, vanuit dit bedrijf zal jij gebeld of gemaild worden om een afspraak te maken. De installatiemonteur zal vervolgens op jullie afgesproken datum het modem en de TV gaan installeren.

Vanaf de datum dat de installatiemonteur jouw modem geinstalleerd heeft, kun je gebruikmaken van jouw Internet en TV. De monteur checkt ter plekke meteen of alles werkt. Ideaal, toch?

T-Mobile Thuis is inderdaad aangesloten bij de Overstapservice. Tijdens jouw bestelling op onze website kun je aanvinken dat je hiervan gebruik wilt maken. Vervolgens krijg je een mail om de gegevens die wij nodig hebben, in te vullen. Als jouw bestelling al is voltooid, kun je zelf geen overstapdossier meer aanmaken. Ik heb direct gekeken of ik dit nog wel voor jou kan doen, maar omdat jouw bedenktijd al verstreken is, kan ik geen dossier meer voor je aanmaken, sorry! Ik raad je aan tijdig zelf je huidige provider op te zeggen, vaak wordt er een opzegtermijn van een maand gehanteerd namelijk.

Mocht je nog vragen hebben over mijn uitleg, of je hebt gewoon nog andere vragen: stel ze gerust. Ik help je graag verder!
Als de glasvezelmonteur geweest is. Hoe lang duurt het dan ongeveer voordat de installatiemonteur lang komt. Dan weet ik vanaf wanneer ik ongeveer mijn vorige internetaanbieder moet afzeggen.
Reputatie 7
Badge +4
hallo psvvonk,

als de lijn al is geleverd en je heb het installatie pakket al in huis. Dan kan het in de meeste gevallen binnen een week.
Ik heb van een aantal mede (040) plaatsgenoten begrepen dat die in staat zijn geweest om die afspraak op 1 dag te laten vallen. Anders kom je namelijk zonder internet te zitten.

Dus stel (ga ik vanuit) dat je nu OBN (Ons Brabant Net) hebt, dan komt er een monteur van Reggefiber om de zaak om te zetten naar T-Mobile. Die halen dus de bestaande verbinding weg / zetten deze om naar T-Mobile. Daarna komt Gideon - de installatie partner van T-Mobile de zaak aansluiten.
Tussen deze twee afspraken in heb je dus niets (geen internet, telefoon, televisie).

Het zou zeer prettig zijn als T-Mobile hier iets voor je kan betekenen / om dit te regelen. Er staat op de site : "Ben je een nieuwe klant of ben je van plan om klant bij ons te worden? Gebruik dan onze gratis Overstapservice. Met deze service helpen wij jou probleemloos overstappen op T-Mobile Thuis. Zonder dubbele kosten en zonder dat je offline raakt."

Zeker aangezien er in de 040 regio zeer veel klanten nu over moeten stappen van OBN naar een andere provider. De KPN in deze regelt deze afspraak wel op dezelfde dag.

Ik heb zelf e.e.a. in de winkel afgesloten en hier heeft men voor mij KPN als bestaande provider gekozen (heb OBN) - heb zelf nog niets ontvangen, maar wellicht komt dit na de 14 dagen.

Vraagje aan T-Mobile: Is er een optie om af te zien van de 14 dagen bedenktijd ? en de aanvraag dus direct door te zetten ?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Wolfman,

Helaas is het niet mogelijk om bij Ons Brabant Net overstap service te nemen. dit is niet een van de deelnemende providers.

Ok ben niet bekend met de situatie van OBN. begrijp ik het goed dat de aansluiting in de woning aangepast moet worden om geschikt te maken voor Reggefiber?
In andere plaatsen komt reggefiber niet in de woning bij een overstap maar alleen in de centrale. hierdoor word vanzelf een afspraak gemaakt met reggefiber en Guidion op de zelfde dag.
Reputatie 7
Hi Wolfman, wees gerust, we proberen de monteur van Guidion eigenlijk altijd (aan het eind van) dezelfde dag dat Reggefiber oplevert te plannen of de dag er na. Dit is niet áltijd mogelijk maar dit lukt zeker in 90% van de gevallen!

Je kan zeker afstand doen van de bedenktijd, dat kan je makkelijk zelf via My T-Mobile Thuis en uiteraard doe ik het ook graag voor je! Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan is de bedenktijd niet van toepassing en hoef je hier geen afstand van te doen. Vragen? Stel ze dan gerust!
Brian ik kan dat nergens vinden op de my tmobile pagina. Kun jij voor mij regelen dat eea in gang wordt gezet. We gaan nm de 18e juli op vakantie. Zou mooi zijn als er voor die datum al contact was over de planning van de installatie.
Ah nu wel.
Vreemd stond er vorige week nog niet.
Heb het in gang gezet.
Reputatie 7
Hoi @Wolfman1968

Tof dat het gelukt is: bedankt voor de update! 🙂

Reageer