Beantwoord

Overstapservice: internet bij vorige provider te vroeg afgesloten

  • 23 February 2019
  • 10 reacties
  • 648 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Beste T-mobile,

Ik heb bij jullie een abonnement afgesloten met een gewenste overstap datum van 15 februari. Toen ik het installatiepakket had ontvangen bleek dat het ISRA punt niet te vinden is in ons huis en na een aantal frustrerende telefoontjes/chat gesprekken met Guidion en met jullie is KPN ingeschakeld. Tot nu toe heb ik nog helemaal niks van KPN gehoord om een afspraak te maken om het ISRA punt aan te leggen.
Tot mijn grote verbazing/schrik/frustratie hebben jullie nu wel al de overstapservice bij ZIGGO in gang gezet en ben ik er vanavond achter gekomen dat ik geen internet meer heb... ZIGGO was bereikbaar dus heb ik met hun direct gebeld en ze gaan hun best doen mij zsm weer aan te sluiten. Maar aangezien jullie niet bereikbaar meer zijn vanaf 18 uur kan ik met jullie mijn frustratie niet telefonisch delen en erger nog kunnen jullie mij voor het weekend geen passende oplossing bieden 😞.

Hoe kan dit T-mobile? Wat is hier allemaal mis gegaan? En wat gaan jullie hieraan doen?

Ik hoor het graag.

Groet,

Nimrod
icon

Beste antwoord door MelisaTMT 27 February 2019, 14:57

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Hi @Nimmie,

Jeetje, ik kan me voorstellen dat dit niet voelt als een warm welkom, máár ik weet zeker dat we deze ervaring kunnen omdraaien! Mijn collega aan de telefoon heeft dit zo te zien inderdaad gelijk voor je doorgestuurd naar de technische dienst, zodat KPN aangestuurd kan worden. Dit hebben zij dezelfde dag nog voor je geregeld. Het is nu wachten op KPN, maar zij nemen écht zo snel mogelijk contact met jou op, dat weet ik zeker.

Daarnaast heb ik, omdat ik toch graag iets voor je wou doen, onbeperkt internet voor je geregeld voor jouw mobiele abonnement. Check hiervoor jouw e-mail! En, geen zorgen! Telefonisch zijn wij gewoon tot 22:00 voor jou te bereiken via 0800 0092, maar je mag ons natuurlijk ook altijd een berichtje sturen! ❤️
Hi @MelisaTMT,

Dank je wel voor je begripvolle reactie. De KPN monteur heeft deze zaak geëscaleerd omdat hij de kabel ook nergens kan vinden. Nu moet ik wachten op iemand die in mijn voortuin gaat graven op zoek naar een kabel.

Ik waardeer het gebaar van onbeperkt internet. Maar aangezien in niet normaal mijn online dingen kon doen via jullie 4G netwerk (hotspot is het eerste wat ik geprobeerd heb) heb ik ZIGGO opdracht gegeven mijn internet weer aan te sluiten. Dit kon minimaal voor een maand en gaat me 54 Euro kosten. Waar kan ik dit declareren bij jullie? Ik neem aan trouwens dat jullie mij geen thuis internet gaan rekenen totdat het ook daadwerkelijk werkt in mijn huis?

Nimrod
Reputatie 7
Hoi @Nimmie,

wat vervelend allemaal, helaas gebeurt het vaker dat mensen het aansluitpunt dicht smeren omdat ze het toch niet gebruiken... hoop niet dat hier hoge kosten achter vandaan komen. jou aansluiting is ooit aangelegd en heeft gewerkt anders kon je het niet aanvragen. normaal gesproken moet je voor een nieuwe aansluiting altijd betalen zoals in nieuwbouw ook gewoon gedaan moet worden.

Elke dag dat je geen gebruik heb kunnen maken hoef je ook niet te betalen. de kosten die je maakt bij ziggo zijn vanzelfsprekend voor eigen rekening.
Ik hoop dat je dit heel erg fout hebt @Hidden.nld, want dan is tmobile niet alleen een thuis internet klant kwijt over een jaar maar ook een 10+ jaren mobiele klant. Laten we zien wat zij zelf hierover te zeggen hebben...
Reputatie 7
Na wat zoeken kwam ik het volgende nog tegen.
Een KPN aansluiting wordt alleen na aanvraag van een telecommunicatiedienst (televisie, internet en/of vaste telefoon) van de bewoner(s) aangelegd(1).

Dit betekent het volgende voor de aanvraag op het door u aangevraagde adres(sen):
• De voorzieningen in de openbare weg voor de aansluiting op het door u opgegeven adres zullen worden gemaakt, indien deze nog niet aanwezig zijn. Daarentegen wordt op eigen terrein/oprit vooralsnog geen kabel gelegd indien er nog geen telecommunicatiedienst is besteld.
• Ook de aansluiting in het pand wordt pas gemaakt als er een telecommunicatiedienst is besteld door de bewoner / gebruiker van het pand bij een provider naar keuze die de telecommunicatiediensten levert via het netwerk van KPN. Dit kan vanaf 5 werkdagen na ontvangst van dit mailbericht.
• Als in uw wijk van glasvezel ligt of wordt aangelegd, worden er geen voorzieningen gemaakt voor het kopernetwerk van KPN en worden de panden niet meer aangesloten op het kopernetwerk.
Toelichting:
Wanneer de bewoner/gebruiker een nieuwe aansluiting wil ontvangen, dient de bewoner/gebruiker eerst een dienst aan te vragen bij een willekeurige provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. KPN zal dan constateren dat er nog geen kabel aanwezig is en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten. In het geval dat de bewoner/gebruiker gaat verhuizen en gebruik wil blijven maken van het netwerk van KPN, dient de bewoner/gebruiker de verhuizing (zo spoedig mogelijk) door te geven aan de eigen provider. Ook in die situatie zal KPN constateren dat er nog geen kabel aanwezig is, en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten.

Voor vragen kunt u contact opnemen met: aansluitbox@vwtelecom.com

(1) Aanleg van uw aansluiting is in principe kosteloos. Indien de kosten van de aanleg van uw aansluiting buiten de hiertoe vastgestelde kaders vallen, nemen we vooraf contact met u op. In die gevallen zullen de aanlegkosten, na uw akkoord, aan u worden doorberekend.


de kaders zijn nog wat onduidelijk maar volgens mij is het 25 meter. bij 35 meter kom je al aanskuitkosten van 2100 euro tegen.
Reputatie 7
Hey @Nimmie,

Ik geef je graag meer duidelijkheid. Laat ik allereerst één zorg wegnemen, je begint pas te betalen voor je T-Mobile Thuis abonnement wanneer die actief is. Wanneer je T-Mobile Thuis abonnement is ingegaan en je hebt er geen gebruik van kunnen maken dan gaan we de abonnementskosten voor je vergoeden voor de periode dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken. Geen zorgen!

Betreft het aansluitpunt. Wanneer je bij ons een abonnement aanvraagt dan dient er een aansluitpunt (Isra) aanwezig te zijn. Is er wel een aansluitpunt, maar niet werkend? Dan kunnen we de netwerkbeheerder aansturen om dit kosteloos voor je op te lossen. Wanneer het aansluitpunt weggewerkt of niet aanwezig is, dan zijn de kosten voor de rekening voor de klant. In het laatste geval gaat het vaak om hoge kosten en daar willen we niemand mee opzadelen. Vaak kunnen we dan een abonnement kosteloos ontbinden na overleg. Heb je inmiddels een nieuwe afspraak kunnen maken met de netwerkbeheerder?
Hey @Piotr ,

De monteur van KPN is langs geweest en morgen ochtend komt iemand anders om in onze voortuin te graven. Ik heb van de KPN monteur begrepen dat het bedrijf dat morgen komt een budget krijgt van KPN en als dat de werkzaamheden daar binnen moeten passen aangezien de kabel er wel moet liggen volgens de metingen. Morgen weten we meer over de kosten en het succes.

Groet,

Nimrod
Reputatie 7
Badge +5
Hi @Nimmie, hoe is het gisteren gegaan? 🙂
Hi @Cheyenne,

Er is hier de hele dag gegraven en gedaan de monteur kon geen kabel in onze voortuin vinden dus heeft hij van de straat een nieuwe aangelegd naar ons huis. De juiste lampjes branden op de modem... het is bijna niet te geloven!

Groet,

Nimrod
Reputatie 4
@Nimmie

Dat is geweldig! Eindelijk lekker internet bij T-Mobile, ook thuis! Werkt alles helemaal naar behoren nu?

Reageer