Beantwoord

Overstapservice niet doorgevoerd

  • 6 November 2019
  • 3 reacties
  • 460 Bekeken

Eind September heb ik bij jullie T-mobile thuis aangevraagd, mét de overstapservice. Ik heb toen netjes de gegevens ingevuld van mijn provider, Ziggo, en heb daar van jullie ook bevestiging van gekregen. Alles was ontvangen, en Ziggo had ook geaccordeerd. Nu heb ik zo’n twee, drie weken T-mobile thuis, wat goed werkt. Maar nu belde ik Ziggo, omdat ik nog geen doos had gekregen om de apparaten terug te sturen, en bleek dat ik daar nog gewoon aangesloten stond! En inderdaad, op mijn rekening is er ook nog een betaling gedaan op 21-10-19 aan Ziggo, nu juist de dag dat ik officieel overgestapt zou moeten zijn! Dus ik bel jullie klantenservice eens op. Zij vertelden me: nee alles zou helemaal in orde moeten zijn, Ziggo heeft toegezegd, dus bel Ziggo maar weer, het ligt bij hen. Maar, werd me verteld, zeg Ziggo zelf maar even op, voor de zekerheid, zodat je niet nog een rekening krijgt. Dus ik wéér aan de telefoon met Ziggo. Uitgelegd. Zij weten van niets. Er is niets opgezegd door T-mobile. Dus naar jullie advies zelf maar opgezegd. Mijn opzegdatum is dus nu 5 december. Maar dat betekent dat ik dus twee notas voor mijn kiezen krijg die ik niet hoor te betalen. Want jullie beloven met jullie overstapservice dat er géén dubbele kosten zijn.

 

Het is dus helemaal niet goed gegaan, maar bij wie? Iedereen is onschuldig lijkt het, en ik ben de dupe. Aangezien ik bij jullie de service heb aangevraagd, en jullie hebben beloofd dat het geregeld was, ga ik bij jullie te rade. Zal ik jullie een factuur sturen van de dubbele kosten die ik, ten onrechte, heb moeten maken?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 November 2019, 12:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kmvandertoorn

 

Wow, wat een verhaal! Ik vind het oprecht superjammer dat het niet goed verlopen is met jouw Overstapservice! Het vreemde aan dit proces is dat er op 23 september vanuit Ziggo een officiële goedkeuring is gekomen die de overstap compleet maakte. Je hebt al genoeg meegemaakt, dus ik ga zeker niet weer met de vinger wijzen, maar het lijkt dan om een systeemfout te gaan. Sorry dat we het uiteindelijk niet direct voor je hebben kunnen oplossen. Mag ik je verzoeken om de twee nota’s van Ziggo naar ons te e-mailen? Dit kan naar: klantenservice@t-mobilethuis.nl onder vermelding van jouw klantnummer. Deze kun je terugvinden op My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl en op elke brief/e-mail die we versturen. Zodra we dit binnen hebben, gaat onze Klantenservice voor jou aan de slag. Nogmaals, een welgemeend excuses. Het is niet de bedoeling dat er tijdens een overstap iets misgaat. Zeker niet wanneer deze door beide providers is goedgekeurd.

Zelfde probleem met de overstap van Trined naar Odido. Afgelopen week al 4x gebeld met Odido waarom ik mijn nieuwe bestaande internet tv abonnement maar niet kan koppelen aan mijn Odido account. Niemand wist het juiste antwoord..

Tot ik dus vandaag een nieuwe nota krijg van Trined. De overstap is niet volledig afgerond. Volgens klantenservice Odido is mijn glasvezelinternet nog niet geactiveerd terwijl een monteur hier alles is komen aansluiten en getest heeft en van Trined blijf ik facturen krijgen omdat er geen seintje is ontvangen dat de overstap gereed is. Ik ga er vanuit dat Odido de  extra kosten bij Trined gaat betalen.

Reputatie 6
Badge +2

@Roynancyrossen Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit! 

Het lijkt er op dat de monteur de installatie niet bij ons heeft afgemeld. Hierdoor is de facturatie bij ons nooit gestart en is er geen bericht uitgestuurd naar Trined om het abonnement op te zeggen. Gelukkig betekent dit dat je geen dubbele kosten hebt. 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst met de vraag of zij dit voor jou willen rechtzetten. Wanneer het abonnement actief is, zal de facturatie bij ons startten en zal er een bericht worden gestuurd naar Trined, zodat zij jouw huidige abonnement voor je kunnen beëindigen. 

Reageer