Beantwoord

overstapservice problemen

  • 5 December 2022
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Hallo,

Ik heb gebruik gemaakt van de T mobile overstapservice om van XS4all glasvezel naar T mobile glasvezel over te stappen. Opzegging werd door KPN geaccepteerd, het leek allemaal goed te gaan. 

4 November jl. kwam een monteur van Guidion langs om het te installeren. Modem geïnstalleerd, maar er kwam geen signaal binnen. Bleek dat het signaal in de centrale nog niet overgezet was van KPN naar T mobile.
De monteur is dat toen zelf gaan doen, waarna ik dus geen internet van KPN meer had, maar ik had vervolgens ook nog geen internet van T-mobile.
De monteur is vervolgens vertrokken zonder een werkende internetverbinding achter te laten.

Vervolgens begon het zeer regelmatig bellen naar T mobile om dit op te lossen. 16 november werd ik gebeld door KPN of ze een monteur konden langs sturen om de storing te verhelpen.
17 november kwam de KPN monteur langs. Die is 1 minuut binnen geweest, en reed vervolgens naar de centrale, en na 10 minuten werkt het internet, hoera.
Ik kreeg daarna direct een mailtje van t-mobile dat de verbinding was opgeleverd, en een mailtje van XS4all dat de opzegging gereed was.

Nu staat in de laatste factuur van KPN dat ik tot de 17e november moet betalen voor internet, terwijl ik al sinds 4 november zonder internet zat. KPN al gebeld hierover, en die zeggen dat T mobile dit moet betalen, want ze blijven leveren totdat T mobile een seintje geeft dat ze gaan leveren. Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik hiervoor moet gaan betalen? Daar is toch een overstapservice voor, om dit soort toestanden te voorkomen?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 6 December 2022, 09:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Frank00, fijn dat je hiervoor een topic aanmaakt, dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Sorry dat het signaal niet meteen op de correcte manier is geactiveerd. Zoals je correct aangeeft was het de bedoeling dat KPN NetwerkNL het signaal naar ons zou overzetten op 4 november. Omdat zij dit niet juist hebben gedaan hebben wij nog geen seintje aan hen gegeven om jouw signaal op te zeggen. Immers, als het hun niet gelukt was om het signaal over te zetten zou jouw oude signaal nog actief moeten zijn. Dat dit ook niet het geval is geweest betekent dat de KPN NetwerkNL monteur je hoogstwaarschijnlijk naar een verkeerde verbinding heeft omgezet waardoor je van zowel ons als KPN geen signaal meer ontving.

Hoewel we hierdoor in grijs gebied zijn beland ben ik bereid om je te helpen met de kosten doordat de KPN NetwerkNL monteur die de verbinding verkeerd heeft omgezet origineel vanuit ons was aangestuurd om je verbinding, uiteraard correct, over te zetten. Ik zal daarom een vergoeding voor je aanmaken voor een halve maand van je abonnementskosten zonder inhouding van de korting voor de eerste zes maanden van het abonnement. Hierover ontvang je snel van mij een email ter bevestiging.

In ieder geval ben ik erg blij dat je nu van ons Internet kan genieten en wij gaan er alles aan doen om die verbinding zo snel én stabiel mogelijk voor je te houden!

Hallo Cal,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben tevreden met deze oplossing. Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan hoor @Frank00, ik wens je nog heel veel plezier toe met ons Internet! 😊

Reageer