Beantwoord

Pair bonding bij T-Mobile


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 35 reacties
Hallo,
Wij stappen over van KPN naar T-mobile thuis, maar nu heb ik even een vraagje.
Een jaar geleden is onze aansluiting veranderd, iets met 2 lijnen bij elkaar knopen ofzo.
Pairing of bounding noemen ze dat geloof ik.
Maar werkt onze T-mobile hardware hier wel mee???

Groeten Theo
icon

Beste antwoord door Brian 12 March 2018, 18:53

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 1
Net weer de telefoon en internet eruit!!
Ik denk dat ik de bijl is uit de schuur ga halen, de modem en tv ontvanger op een mooi plekkie neer ga leggen, en de heleboel [scheldwoord verwijderd door moderator. Zie huisregels] sla, ik ben helemaal klaar met T-Mobile.
Er word helemaal niks ondernomen om ons uit de shit te helpen.
Wat een graf bedrijf zeg!!
Reputatie 7
Hallo Theo,

Er was zojuist een landelijke storing. deze is inmiddels alweer opgelost.

Je kan het lezen in het algemene topic over deze storing.
Reputatie 1
En wij zitten al vanaf maart te kloten hier, doe daar is wat aan, onderneem is wat.
3 weken geleden zou de TD binnen 5 dagen contact opnemen via e-mail, hoor je nooit meer wat van.
Dan krijg je opeens via de post een nieuwe tv ontvanger, de hele boel veer verbouwd, helpt niks.
Je word gewoon aan je lot over gelaten.
En ik zit ziek thuis van al dat gezeik.
En dan te bedenken dat we er nog minstens tot maart 2019 aan vast zitten.
Net een speedtest gedaan 0,52 mbps download en 1,23 upload.
Waarom ging het bij KPN wel goed, en bij jullie over het zelfde draadje niet goed.
Is de apparatuur niet goed, of ligt het ergens anders aan.
Normaal hebben we een download snelheid van rond de 12, ook niet goed als er 20 belooft word.

En bellen doe ik even niet meer, want ik denk dat er dan een T-Mobile medewerker ook gelijk naar huis kan.
Ik zou dan ook graag willen weten hoe ik een e-mail kan sturen aan de directie van T-Mobile, misschien dat die is wat mensen aan het werk kunnen zetten, en het oplossen.
Reputatie 7
Hoi @Theo S

Je kan jouw verhaal aan mij kwijt! Ik sta voor je klaar om alles eens goed na te lopen. Wil je mij een privébericht sturen (klik op mijn naam) met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Vertel ook wat er speelt, welke snelheid je op Wifi haalt en wat de TV aangeeft. Zie je een foutmelding of heb je blokbeeld? Vertel ook hoe de TV Box is verbonden met het modem, via een rechtstreekse kabel of zit hier apparatuur tussen? Dan ga ik op zoek wat er de hand kan zijn!
Reputatie 1
PPfffft.
Reputatie 1
Beste Sander,
Ik kom er even niet uit met dat prive bericht.
Als je bovenstaande berichten gelezen hebt, zou je kunnen zien dat het beeld van de tv gewoon op zwart gaat voor een sec of 2 a 3, dus geen code's of blokbeeld, gewoon zwart.
Ik was van de week wat aan het downloaden, toen heb ik de tv maar uitgezet om een beetje snelheid erin te kunnen krijgen.
Ik heb verder even geen fut om er werk van te maken, want ik zit ziek thuis, tegen een burnout aan.
Maar waarom heeft jullie td nou niet even wat laten horen, wat afgesproken was in het laatste telefoon gesprek wat ik een paar weken geleden heb gehad.
Wij voelen ons ondertussen danig in de steek gelaten door T-M.
En er zit niks tussen de tvbox en het modem, alleen een kabel uiteraard.
Snelheid op wifi is op de tablet 11,6 down en 1,41 upload.
Op de pc (aan een draad) 11,5 down en 1,36 upload.
Reputatie 6
@Theo S Ik lees dat je bij KPN pairbonding had, wat grofweg zou betekenen, dat als je nu 11 Mbps op 1 aderpaar hebt, je bij KPN in totaal 22Mbps had. Ruim 20Mbps is doorgaans voor 1 persoon voldoende om HD TV te kijken en ook nog ondertussen met internet bezig te zijn, b.v. wat te downloaden of een youtube filmpje te bekijken.

Omdat T-Mobile geen pairbonding levert, moet nu alles in die 11Mbps geperst worden wat onder nogal wat omstandigheden spaak loopt. Dus voor een alles-in-1 is minder dan 20Mbps niet werkbaar zoals je merkt, voor alleen internet is het wel te doen, maar dan is het ook niet echt snel natuurlijk. KPN had als netbeheerder (en provider) dus niet voor niks bij jouw beide aders in gebruik.
Als het tweede aderpaar er niet zou zijn, zou je bij KPN in aanmerking komen voor 4G ondersteuning (minder dan 12Mbps was een tijdje geleden de grens).

Misschien is er nog wat anders aan de hand, maar dit is wat ik denk afgaande op het relaas. Nu betaal je voor 20Mbps, maar krijgt maar 12, dus simpel gezegd levert T-Mobile niet wat geleverd zou moeten worden. Een abo nog lager dan 20Mbps heeft T-Mobile niet en daar ze van KPN netbeheer maar 1 aderpaar krijgen, is dit in principe op voorhand al duidelijk. Ik hoop dat je zonder al te veel kleerscheuren terug kan naar KPN of iets anders kan regelen, b.v. geen TV meer of TV via Digitenne o.i.d., maar dat zal weer duurder zijn in totaal dan een alles-in-1 van KPN.
TV van T-Mobile was (is?) veel gevoeliger voor netwerksnelheidsschommelingen dan b.v. internet TV van NPO of Netflix, vandaar ook de vraag hoe de link tussen DSLmodem en tvbox is. Maar dat is niet echt relevant in jouw geval. Misschien dat TV kijken op een laptop hier geen last van heeft, maar dat komt volgens planning pas in augustus en lost ook niet het bandbreedte probleem op.
Reputatie 7
Hi Theo, ik voorzie je graag van meer informatie!

De nieuwe TV Box heb je ontvangen naar aanleiding van je eerdere melding. Onze technische dienst neemt vaak niet telefonisch contact op maar ze hebben je op 1 juni wel een e-mail gestuurd!
Ik zie dat mijn collega je daarna naast het verwisselen van de TV Box ook geadviseerd heeft om de HDMI-kabel te vervangen. Heeft dit het probleem opgelost?

Wat je snelheid betreft, er komt gelukkig wél gewoon 20 Mbps binnen en de verbinding is stabiel dus dit ziet er goed uit! In je eerdere bericht geef je aan dat je een veel lagere snelheid haalt, is dit via een netwerkkabel of via Wifi? Het is normaal dat je een lagere snelheid haalt via Wifi maar met deze tips kan je zorgen voor een zo optimaal mogelijk bereik!

Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 1
Dan ben ik benieuwd waar deze e-mail naar toe gestuurd is, ik heb op 1-6-2018 geen mail ontvangen van t-mobile hoor.
Alleen 1 dat hier een nieuw bericht was geplaatst door Sterre, meer niet.
Maar ik begin zo langzamerhand een beetje het idee te krijgen aan het lijntje te worden gehouden.
Dat van die hdmi kabel is ook zoiets, dat heb ik nu al 3x moeten doen.
Als je naar Senseo mailt dat je koffie app niet goed is, hebben ze daar ook de standaard opmerking: hebbie hem al ontkalkt, alsof je een of andere debiel bent.
Ik zie niet gebeuren dat wij er uit gaan komen hier, en dan moet het dus maar via Kassa of een ander consumenten programma, die dit dan maar eens op directie niveau moeten uitzoeken.
Steeds krijg je een ander die het wel weet hier, maar niemand die het oplost.
Als die td gelijk stappen had ondernomen was dit allang opgelost, en hadden wij nu de beloofde 20 kbps gehad, het is leuk dat dat tot aan huis is, maar verder dan de modem komt dat schijnbaar niet, dus moet er iets niet goed zijn
Ik heb nu 2x de kabel tussen modem en tv ontv vervangen en 3x de hdmi kabel, ik weet het niet meer hoor.
Reputatie 1
Als ik hier lees, word mij een hoop duidelijk!!
https://www.ervaringen.nl/t-mobile
Of hier:
https://www.overstapervaringen.nl/mobiel/t-mobile/
Reputatie 7
Hoi Theo,

Ik wil er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen met het oplossen van dit probleem. Soms is het even zoeken naar de juiste oplossing, omdat er verschillende oorzaken uitgesloten moeten worden, vandaar dat we je vragen meerdere handelingen uit te voeren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je gezondheid hierdoor verslechtert en je je er niet lekker door voelt. Dat is absoluut niet wat mijn collega's en ik wensen. Ik wil daarom rustig met jou op zoek gaan naar de oplossing, zodat we samen nog een leuke tijd hebben zonder stress. Word het je te veel of wil je meer uitleg, meld het me gerust!

Je geeft aan dat je een speedtest hebt gedaan en dat de resultaten niet goed waren. Zou je mij hiervan screenshots willen sturen? Aan de hand hiervan kan ik onderzoeken wat er misgaat met de binnenkomende snelheid. Kun je er daarom voor zorgen dat jouw apparaat via een netwerkkabel is verbonden aan het modem? Je kunt de screenshots in dit topic plaatsen. Onderin het vak waar je jouw bericht typt, zie je een icoon van een fotocamera. Klik je daarop, kun je een afbeelding uploaden. Met deze afbeelding kan ik ook de technische dienst bewijs leveren dat er iets gedaan moet worden met jouw modem of internetlijn. De juiste afbeeldingen zijn daarom erg belangrijk.

Bedankt alvast voor het sturen. Laat je me het weten als ik je hierbij nog kan helpen?
Reputatie 1
Tv aangesloten via KPN digitenne, geen zwarte schermen meer, dus aan wie zou het nou liggen hé.
Reputatie 7
Hi Theo, we lossen de problemen die je ervaart graag met je verbinding graag voor je op, geef ons daarom zeker even de gevraagde informatie door, dan gaan we voor je aan de slag! Digitenne is niet vergelijkbaar met wat wij zelf aanbieden (Digitenne gaat niet via je internetverbinding bijvoorbeeld maar via een zendmast van KPN, vandaar de vaak mindere beeldkwaliteit) dus dit staat los van je internetaansluiting.

Reageer