Beantwoord

Per Wanneer gaan de actievoorwaarden in bij verlengen 4 maanden voor einde contract?

  • 5 July 2017
  • 3 reacties
  • 429 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,
ff een korte situatieschets:
Ik ben nieuwe klant bij T-Mobile met een alles in 1 pakket. Omdat mijn oude provider bij opzegging een beter aanbod deed begon ik te twijfelen en wilde ik toch bij Tele2 blijven (goedkoper). Ik zit nog in mijn bedenk periode van 14dagen en belde daarom met T-Mobile thuis om mijn bestelling te annuleren.
De medewerker wist mij te vertellen dat ik met een alles in 1 abonnement 6 maanden 20€ korting kreeg, Telefoon gedeelte na deze periode kan stopzetten en vervolgens 2 maanden na de actieperiode al kan verlengen.
Hierbij zou de contractdatum worden aangepast waardoor het nieuwe contract (met de aanbieding van dat moment) kostenloos en meteen zou ingaan.
Dat klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn. Dit is dan ook nergens op de website terug te lezen.
Nadat ik werd doorverbonden met de klantenservice voor een aanpassing in mijn abonnement stelde ik daar dezelfde vraag en zei de persoon: Ja, na 8 maanden kunt u verlengen. Nee, uw nieuwe abonnement gaat niet meteen in maar pas na afloop van de contractdatum.
Dit noem ik behoorlijk tegenstrijdig en onduidelijk.
Kan iemand mij vertellen wat nu de waarheid is?
icon

Beste antwoord door Sander 6 July 2017, 17:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Oh Romke88, ik geloof dat we elkaar niet goed begrepen hebben. Je contractduur is wèl 12 maanden. De prijs blijft de volle 12 maanden gelden, ook al verleng je al na 8 maanden. De verlengsacties gaan pas in bij maand 13.

Er is dus één medewerker geweest die iets te enthousiast was. Ik zou het erg jammer vinden als je hierdoor ons mooie aanbod niet aanneemt. Uiteraard is het jouw keus natuurlijk, maar ik draai het gevoel dat je nu hebt graag om! Is er iets wat ik kan doen om je vertrouwen terug te winnen? 🙂
Hallo Sander,
Bedankt voor je reactie. Wat ik erg jammer vind is dat ik bij de reguliere klantenservice het tegenstrijdige antwoord ontving kwam ik terug bij de afdeling opzeggingen. Hier werd opnieuw bevestigd dat zij gelijk hebben en enkel deze afdeling de handeling kan uitvoeren. Echter kan ik hier niets over zwart op wit terug lezen. Hierdoor bekruipt mij het gevoel dat ik straks toch eerst 12 maanden mijn contract moet uitzitten voordat ik een nieuwe aanbieding kan laten ingaan.
Wat zou het toch handig zijn als de verschillende afdelingen informatie delen en dit ook indien de klant erom vraagt per email verstuurd kan worden. Ik begrijp heel goed dat T-Mobile dit niet op de voorpagina van de krant wil hebben omdat dan eigenlijk de contractduur geen 12 maanden maar 8 maanden is (aan de andere kant, zou dit ook geweldige marketing zijn waardoor de afzet alleen maar groter zou worden).
Maar vanwege de tegenstrijdige informatie en weinig vertrouwen besluit ik toch bij Tele2 te blijven die mij na dit verhaal een nog scherpere aanbieding hebben gedaan.
Reputatie 7
Hoi Romke88,

Welkom Thuis en bedankt dat je aan ons dacht. Die info is inderdaad tegenstrijdig. Goed dat je hier dus even navraag doet! Ik ga het voor eens en altijd uit de wereld helpen! ;)

  • € 20,- korting per maand voor de eerste zes maanden. Klopt!
  • Telefonie stopzetten na die eerste zes maanden alles-in-één korting om kosten te drukken. Klopt!
  • Vier maanden voor einde contract verlengen. Klopt!
  • Nieuwe actievoorwaarden gaan direct in bij verlengen. Neen! Dat klopt niet. Die gaan pas in vanaf de dag dat je oude jaarcontract is afgelopen.

Goed dat je het even naliep! Ik ga ervan uit dat het een eerlijk foutje was tijdens dat eerste telefoontje. Hoe dan excuus voor de verwachtingen. Maak ik nog een kans om je alsnog te behouden/binnen te halen als nieuwe klant! 😉

Reageer