Planning laat te wensen over blijkbaar


Reputatie 2

Ik ben nu toch wel een beetje de kluts kwijt.

Eerst komen ze bij ons in de straat glasvezel aanleggen. Dat ging overigens heel snel en ik heb dan ook in no-time een groen draadje voor mijn voortuin naar boven kijken. 😊

Dan komt er iemand aan de deur met een aanbod. Ik zeg dat ik er nog even wil overleggen met mijn partner. Maar de volgende dan start ik zelf de aanvraag voor internet en TV (1Gb) inclusief overstap van Ziggo naar T-mobile.

Natuurlijk moet het glas eerst nog via de kruipruimte naar de meterkast worden gebracht. Daar word ik keurig voor gebeld en ik maak een afspraak voor maandag 14 maart. Ruim één week er voor ontvang ik een doos met alle installatiespullen en dat terwijl het glas nog niet eens is afgemonteerd. Op vrijdag 11 maart staan er twee mannen voor mijn deur die overigens nauwelijk Nederlands spreken, Dat ze het glas komen afmonteren. Maar die afspraak staat toch pas voor maandag. Ik moet ze dan ook weg sturen en bel T-mobile die inderdaad bevestigd dat de afspraak voor maandag staat. Het is nu maandag 14 maart en voor mijn duer staat een monteur om het modem te installeren in de meterkast. Maar de monteurs voor het afmonteren van het glas zijn nog niet geweest, dus die moete ik ook weer wegsturen. 

Ergens loopt de planning tussen Guidion en T-mobiel niet helemaal lekker blijkbaar. 

Hoe het verder gaat vandaag? Geen idee. de monteur van het modem zegt dta hij het zal regelen, dus ik wacht maar even af.


This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rdvreugd 

Blijkbaar had je voor vandaag een afspraak gemaakt met een Guidion monteur. Die komt het modem aansluiten en niet het glasvezel afmonteren

Heeft de monteur van vandaag wel eea geregeld zodat de aannemer weer langskomt om het glasvezel te monteren?

Reputatie 2

@Waqqas Ik heb helemaal geen afspraak gemaakt op eigen initiatief. De installatiepartner van T mobile heeft ons gebeld voor een afspraak om het glas af te monteren. Die afspraak staat op vandaag en dat het heb ik vrijdag nog geverifieerd toen ze ineens voor onze deur stonden. Ik heb daar ook bevestigd gekregen dat ze inderdaad vandaag (maandag dus) de kabel naar binnen komen schieten. Dus is het bijzonder dat de monteur voor het modem langskomt.

Hij heeft overigens aangegeven de mensen te bellen en te kijken of het mogelijk is vandaag beide zaken te regelen. Afwachten dus nog even.

Reputatie 2

Stand van zaken:

Nu is het 17:30 en er is niemand meer geweest. Via T mobile telefonisch bij Guidion terecht gekomen (lange wachttijd) maar die weten van niets. Ze heeft me doorverbonden naar van Gelder maar die doet de installatie hier niet. Dat blijkt ODF te zijn en jawel hoor ik sta voor maandag gepland voor afmontage in de meterkast?!!! Natuurlijk komt daar vandaag niets meer van. ODF gaat het nu uitzoeken en belt me terug is mij verzekerd. Dat heeft me dus een hele dag gekost zonder dat het iets heeft opgeleverd en er moet een nieuwe afspraak komen. Moet ik weer iets gaan regelen want ik moet ook gewoon werken.:rolling_eyes:

Reputatie 7

Hoi @rdvreugd,

Thanks voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg over de situatie. Dit is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben, waarvoor mijn welgemeende excuus. Ik hoop je via deze weg meer duidelijkheid te geven over de gang van zaken en welke stappen er moeten gebeuren om de verbinding te realiseren. Momenteel zou je op de hoogte moeten worden gehouden door mijn collega's van de Glasvezel afdeling. Is dat het geval? 

Om de verbinding in orde te maken zijn er nog werkzaamheden nodig. De patching in de wijkcentrale dient daarbij in orde te worden gemaakt door de monteur. Deze afspraak, die eerst op 13 maart stond gepland, is daarbij verplaatst naar 18 maart, aankomende vrijdag. In het dossier zie ik terug dat er hierover contact is opgenomen, maar uit jouw verhaal haal ik dat dit niet het geval is.

Ik hoop je hiermee van meer informatie te hebben voorzien en weet dat wij je ook zo graag en zo snel mogelijk zien worden opgeleverd. Heb je in de tussentijd een vraag, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Reputatie 2

@Boris 

Komen ze nu aanstaande vrijdag 18 maart? Wat gaan ze dan precies doen? Je hebt het over patchen in de wijkcentrale, maar de kabel moet mijn huis nog in en afmontage in de meterkast moet dus ook nog plaatsvinden. Ik heb een toezegging van ODF dat ze mij via mail of telefoon op de hoogte houden, maar (nog) niets vernomen. Ik tast dan ook in het spreekwoordelijke duister. Ik neem dit overigens T-mobile niet kwalijk dat wil ik wel even gezegd hebben. Ik zie dit meer als opstartproblemen bij het verglazen van de wijk

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rdvreugd, de afspraak staat voor aanstaande vrijdag. De patch zal dan worden geplaatst in de centrale en daarna is er eindelijk ruimte om de afmontage op het FTU (glasvezelaansluitpunt) in orde te maken. Mocht het zo zijn dat de uitvoerder op de 18e langskomt bij jou thuis, dan zal er een losse afspraak worden ingepland zodat je op die dag weet hoe laat de monteur arriveert.

Het is begrijpelijk dat dit voor verwarring zorgt en ondanks het feit dat je TM niets kwalijk neemt, is het wel onze verantwoordelijkheid om de communicatie van en naar onze partners te verbeteren dus ik neem dit zeker mee in een feedbackronde.

Reputatie 2

Daar zijn we weer met een korte update. Het is nu vrijdag middag en bijna vijf uur. Gisteren heb ik nog even contact gehad met ODF. Ze konden in ieder geval mijn belhistorie en ticket terug vinden. De alleraardigste dame vond het heel vervelend dat ik nog steeds niets had gehoord. Ik ben boven op de stapel gelegd verzekerde ze mij en ik zou nu echt worden terug gebeld. Blijkbaar is een afspraak nakomen erg moeilijk want ik heb nu voor de derde keer gehoord dat ik wordt gebeld voor een afspraak maar ook vandaag is het volkomen stil gebleven. 

Reputatie 7

Hi @rdvreugd, ik ben direct weer met je mee gaan kijken! Het is uiteraard niet de bedoeling dat er een belverzoek wordt ingeschoten en deze vervolgens niet wordt nagekomen, dus daar baal ik ontzettend van. Zoals @Jason ook al heeft aangegeven, zie ik ook terug dat patch voor gisteren gepland stond. Echter zie ik hier nog geen vernieuwde update over terug. Ik heb dan ook een nieuwe notitie toegevoegd achter de schermen met het verzoek of er zo snel mogelijk een nieuwe update gedeeld kan worden. Jij dient namelijk te weten waar je aan toe bent en daar wil ik je graag bij helpen! 

Reputatie 2

@Lisa @Boris @Jason 

Ik ga vrolijk verder met mijn status updates 😉

Het is nu dinsdagmiddag en wederom bijna vijf uur. We zijn weer twee werkdagen verder en ik kan kort zijn anders val ik denk ik in herhaling. Tot op heden geen enkele respons. Het is en blijft ijzig stil. Kijk zolang allles niet naar behoren is aangesloten en werkt zeg ik natuurlijk mijn huidige provider niet op dus ik heb de tijd ook al kost elke maand mij wel meer als bij T-Mobile. Ik neem aan dat de acht maanden toch pas in gaan als er een dienst wordt geleverd, dus ik wacht gewoon af en blijf hier de voortgang posten. Als ik donderdag nog steeds niet heb gehoord gaan we ODF maar weer eens bellen 😑

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rdvreugd, fijn dat je hier bovenop zit! Uit navraag van @Lisa blijkt dat de aannemer tegen een probleem is gestuit met de aanleg van het netwerk in jouw omgeving. Het is nog niet bekend hoe snel de aannemer het kan oplossen. Wij zitten hier bovenop en ik hoop je snel meer duidelijkheid te kunnen geven.

Wat betreft de korting: geen zorgen, deze gaat pas in zodra de glasvezellijn werkend is opgeleverd. Wij gaan jou absoluut niet korten op de korting omdat de aanleg uitloopt. Wij doen er alles aan om je snel te kunnen laten genieten van glasvezel internet!

Reputatie 2

We zijn nu weer een week verder. Tot op heden heb ik zowel van T-mobile als van ODF geen enkel bericht mogen ontvangen. Mijn terras bij de voordeur ligt nog steeds open om de kabel naar binnen te kunnen schieten. Gisteren zagen we wel een bus van ODF in de wijk rondrijden maar dat is het dan wel. Maar ja misschien moet ik de reclame boodschap wel letterlijk nemen en is de aansluiting pas voor de  ‘Next Generation’ !!

Reputatie 7

Hi @rdvreugd ,

Excuus dat er nog geen nieuwe update is geweest. De laatste status update die ik kan uitlezen is van 28 maart en geeft aan dat de obstructies die in de vorige update zijn medegedeeld, nog steeds van toepassing zijn. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Reputatie 2

Even een korte update. Als dingen weer lopen hoor je dat tenslotte ook te melden nietwaar 😉

Enkele dagen geleden kwam er zomaar ineens een mailtje binnen van T-Mobile in samenwerking met de installatie partner ODF. Vrijdag 15 april komen ze de kabel naar binnenschieten. Of ik de afspraak nog wel even wilde bevestigen. Nou je snapt natuurlijk wel dat ik dat als de wiedeweerga heb bevestigd. Kom ik vandaag de 14e, een dag voor de afspraak dus, thuis zie ik dat de kabel in al onder mijn terras is doorgeschoten en parmantig voor mijn voordeur zijn kopje naar boven steekt.

Zou dat voorwerk zijn en komen ze morgen echt naar binnen schieten of is de planning van de buitendienst anders dan de afspraak met mij. We wachten af en zien het morgen wel. Er is in ieder geval weer activiteit. 

Reputatie 2

Even een korte update. Als dingen weer lopen hoor je dat tenslotte ook te melden nietwaar 😉

Enkele dagen geleden kwam er zomaar ineens een mailtje binnen van T-Mobile in samenwerking met de installatie partner ODF. Vrijdag 15 april komen ze de kabel naar binnenschieten. Of ik de afspraak nog wel even wilde bevestigen. Nou je snapt natuurlijk wel dat ik dat als de wiedeweerga heb bevestigd. Kom ik vandaag de 14e, een dag voor de afspraak dus, thuis zie ik dat de kabel in al onder mijn terras is doorgeschoten en parmantig voor mijn voordeur zijn kopje naar boven steekt.

Zou dat voorwerk zijn en komen ze morgen echt naar binnen schieten of is de planning van de buitendienst anders dan de afspraak met mij. We wachten af en zien het morgen wel. Er is in ieder geval weer activiteit. 

Verdere voortgang, vandaag 15 april 2022, stip om 08:00 stonden er mensen van ODF voor de deur en een klein uurtje later was de kabel binnen en afgemonteerd in de meterkast. Kortom alles loopt weer en nu is het wachten op de monteur van T-mobile voor het aansluiten van het modem. Uiteindelijk komt het dan toch nog goed. 😃

Reputatie 1

En dit is nu precies de kromheid van T-Mobile. Bij meneer wordt het na een paar posts opgelost en wij al 1.5 jaar lang wachten. Ga bijna denken dat meneer voor t mobile werkt om het imago maar op te krikken op het forum....

Reputatie 2

En dit is nu precies de kromheid van T-Mobile. Bij meneer wordt het na een paar posts opgelost en wij al 1.5 jaar lang wachten. Ga bijna denken dat meneer voor t mobile werkt om het imago maar op te krikken op het forum....

Nou ik werk bij RWS al meer dan 40 jaar en ben al ruim 20 jaar klant bij de kabelexploitant. Het is dat ze nu in de wijk waar ik woon glasvezel leggen en ze met een heel leuk bod komen anders was ik nooit overgestapt. Dus nee hoor ik heb er wel zowel hier als via de telefoon achteraan gezeten en ben gewoon altijd beleefd en begripvol gebleven. Verder weet ik het ook niet 🤔

Reputatie 7
Badge +8

@rdvreugd Super om te horen! Ik zie in het systeem dat de Guidion monteur nog aangestuurd moet worden. Dit komt omdat de patch installatie nog niet helemaal voltooid is. Zodra dit af is, kan je een afspraak met een Guidion monteur maken voor installatie en ben je ready to go!😁

Reputatie 2

@rdvreugd Super om te horen! Ik zie in het systeem dat de Guidion monteur nog aangestuurd moet worden. Dit komt omdat de patch installatie nog niet helemaal voltooid is. Zodra dit af is, kan je een afspraak met een Guidion monteur maken voor installatie en ben je ready to go!😁

Laatste stand:

Guidion kwam zelf in de mail voor een afspraak. Die is gemaakt voor gisteren. De monteur had wat vertraging opgelopen maar daar werd ik via sms keurig van op de hoogte gehouden. Eind van de middag heeft de monteur alsnog de installatie afgemaakt. Alles werkt nu naar behoren. Ik heb mijn mesh systeem (TP-Link) omgezet in AP mode en in het hele huis nu prima WiFi. Ook de TV box op de ene TV en de app op mijn smart TV werken prima. 

Ik heb alleen nog twee dingen met TV via browser en mail. Maar daar zal ik een nieuwe topic voor starten. Verder werkt alles als een zonnetje. 👌😊

En nogmaals ik werk dus niet voor T-Mobile of ODF. Maar het is wel zo netjes om ook de zaken te vermelden als ze wel weer goed gaan. 😁

Reputatie 7

Hi @rdvreugd, ik word helemaal blij van deze update! Super dat alles inmiddels perfect werkt en dat je dit meteen laat weten. Ik zie graag jouw topic tegemoet, zodat we jou daar verder bij kunnen helpen. Dankjewel! 😁🎈