Portforwarding Zyxel VMG8825-T50 werkt niet

  • 31 May 2022
  • 7 reacties
  • 909 Bekeken

  

Hallo,

 

Ik heb nu al uren lang geworsteld om poort 9600 TCP/UDP en poort 8081 TCP te openen met de Zyxel VMG8825-T50. Ik heb dit vroeger met een andere modem moeiteloos kunnen doen, ik heb online veel gezocht en op de t-mobile community gekeken en niets heeft geholpen. Het ziet er momenteel zo uit bij mij.

Ik heb ook geprobeerd met DMZ, firewall regels voor zowel inbound als outbound aangemaakt etc. Ik heb ook fabrieksinstellingen toegepast. De server ip-adress heb ik als mijn IPv4 adres gezet en meerdere malen gecontroleerd, natuurlijk heb ik ook zelf glasvezel internet.

 

Zo zien mijn firewall settings eruit

 

Ook de server die ik probeer te hosten via deze ports werkt niet.

 

Als iemand mij verder kan helpen, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Daniel


This topic has been closed for comments

7 reacties

Ik was vergeten deze foto erbij te zetten.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @daniel2717 

Hier vind je een uitgebreide stappenplan voor het portforwarden in de Zyxel. Vergeet het server IP adres niet statisch te maken dmv statische DHCP bijvoorbeeld.

Is de pc/laptop waarop de server staat bekabeld aangesloten op de Zyxel?

Weet je zeker dat de server het wel gewoon moet doen dus niet dat hij down is?

Hallo @Waqqas 

 

Het stappenplan heb ik al meerdere malen doorlopen. De pc is bekabeld direct aan de modem aangesloten. Ik heb deze software geinstalleerd om te kijken of het iets anders aangeeft.

Als mijn port volgens deze software open is, maar de ping het niet doet wat betekent het precies? De online port forward checkers die geven allemaal aan dat de port gesloten is.

Oh wacht eens, de poort doet het nu ook op de online port checkers. Jouw tip voor het zetten van een statische DHCP heeft volgens mij geholpen.

Ik wil je erg bedanken voor jouw hulp. Ik was hier namelijk uren lang mee bezig en ik heb alle stappen gevolgd, blijkbaar was de statische DHCP het enige wat ik nog niet had gedaan.

 

 

Met vriendelijke groet,

Daniel

Nu geeft hij weer aan dat de port gesloten is. Ik vind dit echt vreemd.

 

Reputatie 7
Badge +15

Volgens de tekst die onder staat zou het moeten werken, ook al even de modem herstart?

Volgens de tekst die onder staat zou het moeten werken, ook al even de modem herstart?

Ik zal het nu even doen. Ik heb gisteren wel fabrieksinstellingen geprobeerd.