Beantwoord

Postcodecheck: 'glasvezel niet mogelijk' terwijl ik al 10 jaar glasvezel gebruik


Ik ben als Eindhovenaar momenteel nog klant bij ON (OnsBrabantNet), maar deze is overgenomen door KPN en binnenkort wordt mijn aansluiting blijkbaar omgezet naar KPN met hun crappy ExperiaBox. Daar heb ik geen zin in (en in Ziggo al helemaal niet), dus ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een andere internet provider.

Ik heb sinds 2008 een heerlijk werkende 100/100 glasvezel verbinding, maar volgens de T-Mobile postcode check is er geen glasvezel mogelijk op mijn adres... ?
Terwijl de Reggefiber postcode check (op https://eindelijkglasvezel.nl/waar-glasvezel/) correct aangeeft dat ik wel al een glasvezel aansluiting heb.

Ik ben namelijk geïnteresseerd, jullie aanbod en prijzen zien er interessant uit, maar ik wil echt geen dsl aansluiting, maar een glasvezel aansluiting, zoals ik al jaren gebruik.
Is de T-Mobile postcode check abuis? Ik zie op het forum her en der terugkomen dat 'de T-Mobile postcode check leidend is', maar ik er niet 100% van overtuigd dat deze check de juiste informatie geeft in mijn geval.
icon

Beste antwoord door Brian 1 June 2018, 09:10

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi,

T-Mobile gebruikt evenals KPN en de andere DSL aanbieders Fourstack. Volgens mij staat glasvezel er alleen binnen als het ook van KPN is. Misschien zou je nog even moeten wachten tot de aansluiting wel is omgezet.

Wat zegt fourstack? https://thd-fpi-info.fourstack.nl

Groetjes uit Maastricht,
Hallo benedikt,

Dit is het resultaat bij fourstack:

-----------------------
Actuele Beschikbaarheid
-----------------------
Wat Koper
Beschikbaar Ja
Distributiepunt(en) MDF
iTV 1 HD

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 12 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -


Wat FttH
Beschikbaar Nee
Distributiepunt(en) -
iTV -

Technologie Internet Snelheid
Fiber -


-----------------
Geplande upgrades
-----------------

Wat Koper
Planning 18-05-2018
Distributiepunt(en) SDF
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -


Wat FttH
Planning -
Distributiepunt(en) -
iTV -

Technologie Internet Snelheid
Fiber -
Reputatie 7
Badge +1
probeer eens op de site van pricewise.nl als je daar de postcode ingeeft kan men ook meteen zien wat de werkelijke snelheid is op het woonadres, op basis afstand tot wijkcentrale zeker voor DSL is dat belangrijk.
de site geeft ook aan wat voor soort verbindingen er werkelijk actief zijn, er zijn nog meerdere sites zoals providercheck.nl of internetten.nl maar pricewise is een van de beste vaak beter dan van de providers zelf!
Reputatie 7
Hi Fibertron4000, goed om te horen dat je naar ons wil overstappen! Onze postcode check is zeker betrouwbaar, mogelijk leveren wij alleen niet bij jou in de buurt. Als je mij via een privébericht je postcode en huisnummer door wil sturen dan kijk ik het graag voor je na!
Reputatie 7
Hi Fibertron4000,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het direct ingevoerd in onze systemen. Er is inderdaad op dit moment geen aanvraag mogelijk op jouw adres. Als ik het echter via Reggefiber aanvraag lukt het wel! Je geeft aan dat er al een werkende FTU in jouw huis aanwezig is. Het lijkt mij dan ook niet meer dan een formaliteit. Eentje waar nog wel een kort formulier ingevuld moet worden. Ik wil je vragen dit haalbaarheidsonderzoek van Reggefiber in te vullen en de uitslag aan mij toe wil sturen via Facebook of Twitter. Dan gaan we die formaliteit snel aanpakken! 😉 Als provider kan ik dat onderzoek niet in gang zetten, dat dient vanuit de klant gedaan te worden. Ik hoor dus graag van je, want we willen je graag verwelkomen! Win-win!

Beste T-Mobile,

 

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben, alleen zit ik momenteel bij Tele2.  Klantenservice helpt me niet verder.  Ik heb wel glasvezel,  maar t-mobile krijgt achter de schermen een NLH melding. Andere providers krijgen deze melding op mijn adres niet

 

*Mod edit: vermeld graag géén privé adres in een openbaar topic. Dit wegens de veiligheid van je persoonlijke gegevens.*

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lxxv, fijn dat je hier een reactie voor plaatst, dit is zeker weten op te lossen! Het aparte is dat ik op jouw adres wél een bestelling kan plaatsen op je huisnummer zónder toevoeging, maar niet mét de toevoeging. Hierom komen er een aantal vragen bij mij naar boven:

  • Hoeveel adressen / toevoegingen zitten er op jouw huisnummer?
  • Hoe lang is jouw woning al aangesloten op glasvezel?
  • Is er ook al een glasvezelkast in jouw woning aangesloten of heb je alleen nog een glasvezellijn tot aan je erfgrens?

Ik denk graag met je mee, hoe dan ook kunnen wij je absoluut aansluiten! 😃

Dankjewel voor je snelle reactie!

 

- Alles is door KPN Netwerk geregeld van in de kast tot in de straat. Bij andere providers kan ik het daarom ook wel selecteren, alleen bij T-mobile niet. Straat was afgelopen maandag gedaan. De hele wijk gaat het koper eruit.

- Mijn buurvrouw heeft nummer 17, en ik ben 17A. Maar het zijn echt twee aparte woningen. That's it qua huisnummers en toevoegingen.

 

Heb je hier genoeg aan Cal?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Lxxv, super dankjewel, dat is zeer bruikbare informatie! Je geeft zelf aan dat de straat afgelopen maandag gedaan is door KPN NetwerkNL. Heel vaak geven ze bij ons de beschikbaarheid van glasvezel pas aan als er ook al een glasvezelkast bij je thuis is aangelegd én als de wijkcentrale operationeel is gemeld. Hierdoor kan er enige tijd overheen gaan tussen een gelijke beschikbaarheid op de website van KPN en de beschikbaarheid op onze website. In ieder geval zal dit sein van KPN NetwerkNL naar ons nog op zich laten wachten totdat ze in een later stadium van de aanleg zitten. Hierdoor zal dit ook zeker nog een aantal weken in beslag nemen.

Wél zal het sein ruim vóór de uitschakeling van het oude kopernetwerk doorgegeven worden waardoor je nog meer dan genoeg tijd hebt om naar ons glasvezelnetwerk over te stappen. Ook zal Tele2 je tegen die tijd proactief benaderen om naar glasvezel over te stappen.

Qua adresvoering moet dat verder geen probleem zijn, alleen is de database dus nog niet up-to-date.

Al in al zou ik je geen zorgen maken, de database zal ruim voor de uitschakeling een verse update krijgen en dan zal Tele2 je ook met een mooi aanbod benaderen. Dat gaan zij absoluut voor je regelen! 😃

Het gekke is dus dat ik wel al naar glasvezel van andere providers over kan stappen. Die wachten dus niet op een sein oid. Het liefst stap ik ook nu al over en niet pas als koper is uitgeschakeld. Hoe kan het nou dat het alleen bij T-mobile niet kan?

Reputatie 7
Badge +14

Het gekke is dus dat ik wel al naar glasvezel van andere providers over kan stappen. Die wachten dus niet op een sein oid. Het liefst stap ik ook nu al over en niet pas als koper is uitgeschakeld. Hoe kan het nou dat het alleen bij T-mobile niet kan?

“de andere providers” zijn waarschijnlijk KPN zelf en hun eigen merken? Dan maken ze die databse update dus eerst voor zichzelf mogelijk en dan pas voor de andere “huurders” op hun netwerk. Heb gewoon even geduld, dit komt echt goed en kun je seamless van Tele2 DSL naar T-Mobile glasvezel.

Reageer