Problemen installatie en activatie

  • 30 August 2021
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Even het volgende.

op 11-08-2021  vraag ik tmobile mobiel bellen aan en tevens meteen internet en tv thuis.

Vanwege mijn bedenktijd bij mijn vorige provider kon ik geen gebruik maken van overstap service.

op 20-08 zeg ik in mijn bedenktijd de glas 50/50 op bij KPN deze laat men uit coulance doorlopen tot de 24e omdat dan Guideon de nieuwe verbinding zou realiseren.

Ik heb gevraagd aan zowel KPN als T-Mobile of dit geen problemen zou geven.

Nee hoor was het antwoord de 24e rond 08.00 uur zal uw verbinding bij KPN wegvallen en in de middag zou Guideon de Tmobile aansluiting maken.

De 24e een smsje dat de monteur ziek was en het wel even zou duren.

Na veel aandringen kwamen ze alsnog de 25e maar toen met 2 man ik zelf was niet thuis maar mijn vriendin wel er werd veel in het buitenlands gesproken door de 2 heren in het bijzijn van mijn vriendin wat ik niet netjes vind en daarnaast was de conclussie dat er iets mis was met de glas lijn er kwam geen licht binnen zeiden ze ook hadden ze niks aangesloten verder en zou KPN eerst moeten komen.

Volgens Tmobile zou de KPN de boel werkend opleveren.

De 26e een KPN monteur die verteld er verkeerde kabels uit de patchkast waren getrokken enz enz maar er nu wel glas binnen kwam

Maar dat nu de mediaconverter stuk zou zijn en dus nog geen werkende verbinding.

Vandaag 30-08 na veel aandringen was namelijk eerst gespland voor 8 SEPTEMBER waar ik niet mee akkoord ging dus eindelijk een werkende internet lijn converter was niet stuk de boel was verkeerd aangesloten iets met een dipswitch? van 2 naar 3? en utp kabel niet juist? geen idee verder nu wel inet geen tv want ik had nog superwifi punten van KPN maar deze werken volgende de Guideon meneer niet met TMobile ik heb een Zyzell modem gekregen en daar kan die superwifi niet mee overweg de STB wordt dan geblokkeerd wordt er gezegd en ik heb nog altijd geen tv

Advies was om een setje te kopen bij Tmobile en dan de lan aansluiting te gebruiken om de STB weer aan te sluiten. 

Dit maar gedaan maar ik kan er niet  bij waarom de punten van KPN ook niet werken mesh is toch mesh?  

Kortom ben na 6 monteurs en nog geen tv er wel een beetje klaar mee.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jos Hommes,

Goed dat je dit aan het licht brengt en sorry, ik vind het erg jammer om te horen hoe krakkemikkig de oplevering is verlopen. Ik zal ook een klacht indienen bij Guidion over het feit dat zij in een vreemde taal met elkaar communiceren, zoals je zelf al aangeeft is dit niet professioneel.

Wat betreft de Wifi-punten ligt dat iets genuanceerder: of de mesh netwerken van verschillende apparaten goed werken met elkaar ligt er erg aan hoe zij ingesteld én ontworpen zijn. In principe is het wel verstandig om één merk routers of Wifi-punten aan te houden voor een Mesh netwerk.

Of ons Zyxel modem goed functioneert met KPN Super Wifi durf ik niet te zeggen, maar ik ga hier wegens het bovenstaande niet vanuit. Wél kan je het Wifi op ons modem uitzetten en enkel de KPN Super Wifi-punten gebruiken. Hiervoor dient wel minstens één KPN Super Wifi-punt bekabeld aangesloten te zijn op het Zyxel modem.

Mocht je enkel de Super Wifi-punten gebruiken, dan zou het wellicht nog zo kunnen zijn dat je hiermee wel onze TV Box aan de praat krijgt, alleen is dit wederom afhankelijk van de inrichting van de Super Wifi-punten. Omdat ik hier nog niet eerder iemand over heb gehoord, weet ik niet of de Super Wifi punten hiervoor geschikt zijn.

In principe kan dit wel met onze Wifi-punten, alleen raden wij je dit niet aan omdat een Wifi verbinding altijd veel instabieler zal zijn dan een bekabelde verbinding. Desalniettemin hoeft dit niet altijd tot problemen te leiden, alleen is het bij TV problemen wel essentieel om de TV Box direct aan te sluiten op het modem.

Wegens de hobbelige oplevering wil ik graag de volledige installatiekosten ter waarde van € 37,50 voor je vergoeden. Ik zie dat je het hier al eerder over hebt gehad met een telefonische collega van mij. Mocht je hiermee akkoord gaan, dat zorg ik graag dat het in orde wordt gemaakt.

In ieder geval ben ik blij dat je nu van internet bent voorzien!

Ik kan melden dat de superwifi perfect werkt met de STB 

Heb alleen de superwifi even opnieuw gestart en daarna de STB gestart geen enkel probleem 

Graag hoor ik wat de compensatie is want de installatie zou sws gratis zijn 

Reputatie 7

Hi @Jos Hommes, dankjewel voor deze enthousiaste terugkoppeling! Super dat dit perfect voor jou werkt en goed om te weten dat de TV Box goed functioneert met KPN Super Wifi. Heel goed dat jij zelf al de compensatie aanstipt. Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw profiel om te zien wat ik voor jou kan betekenen. Ik heb goed nieuws! Eén van mijn collega's heeft deze week een compensatie voor jou ingediend, waarbij wij een deel van de installatiekosten hebben vergoed. Deze compensatie kan jij ook eenvoudig terugzien in jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Laat het gerust weten als jij ergens nog vragen over hebt, want dan help ik je graag verder. Ik ben in ieder geval super blij dat jij nu tevreden bent! 🎉

Reageer