Beantwoord

Problemen na levering nieuwe kastje

  • 7 October 2022
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Beste T-mobile,

 

We hebben inmiddels een week het nieuwe apparaat aangesloten.

 

We hebben echter nog twee problemen:

1. Met het nieuwe apparaat kunnen we nig steeds niet opnemen. Dat zou enkele dagen duren, maar kan dus nu nog steeds niet.

2. Op het oude apparaat lukt het me niet om de opnames te kijken. Volgens degene die mij gebeld had, zou ik de de tv box met een usb-kabel moeten aansluiten aan de computer en dan zouden we de opnames op de computer moeten kunnen kijken. Ik heb een kabel gekocht en aangesloten, maar op de computer krijg ik geen contact met de schijf. Hebben jullie hiervoor een handleiding?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door TMTV 7 October 2022, 12:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tttttttttttttt,

Welkom op de Community!

Om met de nieuwe tv-box te kunnen opnemen, moet je overgezet worden naar het nieuwe tv-platform. Daarvoor moet TM een seintje krijgen dat de nieuwe box is aangesloten. Dat heb je bij dezen gedaan. Een moderator kan de omzetting vaak snel regelen, dus wacht hun reactie even af.

Wat betreft je tweede punt ben ik bang dat degene die je gebeld heeft verkeerde informatie heeft gegeven. De USB-poort op de oude tv-box staat uit. Het is sowieso niet mogelijk om opnames op een andere manier te kijken dan op de box zelf. Zo lang je niet bent overgezet, kun je ze nog kijken. Daarna wellicht niet meer, dus als je er nog iets van wilt zien, kun je daar het beste niet te lang mee wachten.

Ik hoop dat je wat meer duidelijkheid hebt en dat een moderator je snel verder kan helpen!

Reputatie 7

Hi @Tttttttttttttt, dank voor je bericht en welkom op de Community! Ik zie dat @TMTV je al enige tips heeft gegeven, wat superhandig is. Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om de opnames, die je hebt opgenomen met de harddiskrecorder, op deze manier te bekijken. Door de omzetting naar de nieuwe TV Box is deze TV Box niet meer mogelijk te gebruiken. Hierover dien je geïnformeerd voor de omzetting. 

Graag maak ik de overzetting naar het nieuwe platform in orde. Belangrijk om te weten, is dat deze overzetting zo'n twee weken in beslag neemt. Wil je daarna Cloud Opnemen toevoegen, kan je dit gemakkelijk doen via My T-Mobile Thuis. Je wordt bijtijds ingelicht wanneer de omzetting precies zal plaatsnemen. Kan ik dit voor je regelen? Ik hoor het graag van je. 

Beste @TMTV en @Boris,

 

Dank jullie wel voor deze antwoorden! 

Dit geeft mij meer duidelijkheid. Het oude kastje is een beetje onbetrouwbaar geworden en het is vrijwel onmogelijk geworden om de opnames nog terug te vinden/kijken via het menu. Soms werkt het wel, maar meestal nog onvoorspelbaar. Vandaar het nieuwe kastje. De informatie die jullie geven had ik tot nu toe niet zo helder gehad en degene die mij eerst gebeld had, had mij inderdaad verteld dat het met een USB --> USB  kabel op de computer aangesloten moest kunnen worden. Maar misschien hebben we elkaar ook wel niet goed begrepen, want er zat duidelijk een generatieverschil bij ons.  Hij begon zijn gesprek ook met de zin: "Ik ging jou terugbellen over die kassie, weet je" :)

 

Afgelopen vrijdag heb ik nog zelf gebeld met de klantenservice en degene aan de telefoon heeft toen wel een formulier ingevuld voor de omzetting, dus ik verwacht dat dit al in gang is gezet. Ik begreep in dat gesprek ook pas dat de opnamefunctie met het nieuwe kastje mij 5 euro per maand extra gaat kosten, omdat het er niet meer standaard inzit.  Die was ook wel jammer (zeker omdat ik al 8 jaar trouwe klant ben).

 

Dat moet ik dan inderdaad zelf in My T-Mobile Thuis regelen door Cloud Opnemen toe te voegen.

 

@Boris, ik weet dus nu niet goed of het al goedkomt of dat jij dit voor mij kan regelen?  En hoe jij dan weet voor wie je dat moet regelen?

 

Zijn er verder nog tips om de opnames te kijken of de gemiste series van afgelopen weken (die we normaal opnemen) te kijken?  Kunnen jullie iets herstellen van het oude kastje naar de nieuwe?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

@Tttttttttttttt Opnames overzetten van de oude naar de nieuwe tv-box kan niet, dus die opnames ben je na de omzetting kwijt. Als je in de gelegenheid bent en de tv-box meewerkt kun je ze tot dat moment nog snel bekijken. Als dat niet (op tijd) lukt, kun je deze programma's wellicht op een andere manier terugkijken, bijvoorbeeld via NPO Start, RTL XL, of KIJK, afhankelijk van de zenders.

Ik weet niet tegen welke voorwaarden je destijds klant bent geworden, maar het lijkt me dat je niet meer gaat betalen. Je betaalt nu waarschijnlijk 5 euro extra omdat je een tv-box met opnamefunctie hebt. Straks betaal je in plaats daarvan 5 euro voor cloudopnemen. Die betaal je maar één keer, dus ook als je meerdere tv-boxen hebt.

@TMTV 

 

Bedankt  voor de reactie.

Dat klopt inderdaad, ik betaal nu 5 euro voor de interactieve tv-box met een korting van 2,50. Dus als Cloud Opnemen daarvoor in de plaats komt zou dat mooi zijn. 👍

Ik wacht nu nog op de omzetting, dus we wachten nog even af.

Reputatie 7

Hi @Tttttttttttttt, zojuist heb ik de migratie voor jou aangevraagd! 🎈 Boris gaf in zijn eerdere bericht ook al aan dat je binnen twee weken van het nieuwe platform zult genieten. Voorheen kreeg je € 5,00 korting per maand op de TV Box met harddiskrecorder en betaalde je in totaal € 5,00 per maand aan de TV Box, naast de tv-abonnementskosten. Nu betaal je door die € 2,50 korting per maand in totaal € 2,50 voor de TV Box. Hier komt de € 5,00 per maand voor Cloud Opnemen nog wel bovenop. Dit zal niet in plaats van de TV Box zijn. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt? Ik help je namelijk graag. 

Reageer