Beantwoord

Proces aansluiten Dutch Fiber



Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 6
Badge

Hoi @louisL,

Thanks voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat er onduidelijkheden zijn; dit is dan ook absoluut een situatie die we graag met ons meenemen om het proces te verbeteren. Dank ook daarvoor! 

Voordat de monteur van Guidion de installatie kan afronden, dient eerst ook jouw adres verbonden te zijn middels een FTU oftewel een aansluitpunt. Is deze wel bij jou geplaatst? Anders is er alleen nog de afspraak met Guidion nodig. Mocht het nog niet het geval zijn, ga ik graag contact op laten nemen met de aannemer, zodat we duidelijkheid hebben wat er nu nog moet gebeuren.

Glasvezel is binnengebracht en de FTU is geplaatst. Dat is juist de reden dat ik zit te wachten op de Guidion afspraak.

Reputatie 7

Hoi @louisL,

Thanks voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat er onduidelijkheden zijn; dit is dan ook absoluut een situatie die we graag met ons meenemen om het proces te verbeteren. Dank ook daarvoor! 

Voordat de monteur van Guidion de installatie kan afronden, dient eerst ook jouw adres verbonden te zijn middels een FTU oftewel een aansluitpunt. Is deze wel bij jou geplaatst? Anders is er alleen nog de afspraak met Guidion nodig. Mocht het nog niet het geval zijn, ga ik graag contact op laten nemen met de aannemer, zodat we duidelijkheid hebben wat er nu nog moet gebeuren.

Reputatie 6
Badge

Dat is juist onderdeel van de verwarring: ik kreeg de router al een dag VOORDAT de glasvezel werd binnengebracht…. En nee, ook de spam folder (of deleted items)  staat GEEN mail NA de mail met de uitleg van het proces (29 juni):

“Als laatste komt onze installatiepartner Guidion langs voor de installatie. Je ontvangt een e-mail om hiervoor een afspraak te maken. Een week voor de installatie ontvang je het installatiepakket via de post met een Track & Trace code.”

De status in “mijn T-mobile thuis” staat nog steeds op “in behandeling”.

Communicatie en organisatie vanuit T-mobile (en ODF) laat veel te wensen over met alle verschillende data die genoemd worden, rare afwijkingen van het proces. Als er vertraging is: prima maar communiceer dat dan (af geef iets meer informatie in de “mijn thuis” omgeving.

En uit dezelfde mail: “Je kunt het beste je contract bij je huidige provider opzeggen zodra de aannemer het aansluitpunt in je huis heeft gerealiseerd. Houd er rekening mee dat de meeste providers een maand opzegtermijn aanhouden.”

Mooi, maar ik kan niet het risico lopen om zonder internet te komen te zitten . Informatie vanuit T-mobile blijkt nogal onbetrouwbaar.  Dus graag krijg ik van T-mobile een indicatie wanneer ik een Guidion afspraak kan maken en hoe lang dat gaat duren in de vakantie tijd.

Ok, ik heb een LTE backup maar T-mobile geeft pas unlimited vouchers uit na de aansluiting…..

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@louisL nog even een aanvulling : wat geeft de status in je T-Mobile thuis account nu aan en heb je ook gekeken in de ongewenste map? Als je het apparatuur al binnen hebt dan zou je ook een email gekregen moeten hebben om een installatie afspraak te maken.

Je zou ook kunnen bellen met Guidion om te vragen of ze misschien een opdracht hebben gekregen voor de installatie afspraak indien de mail misschien niet is verzonden. Het telefoonnummer is 020-3232767

Reputatie 6
Badge

Hallo @louisL 

Zodra de aannemer aan T-Mobile doorgeeft dat de aansluiting gereed is voor gebruik dan zul je een email van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de ONT en router.

Misschien zijn er nog wat werkzaamheden die nog gedaan moeten worden in bijvoorbeeld de wijkcentrale.


@Waqqas  je geeft een mooie hypothese (die ik zelf ook wel had bedacht) maar ik stelde de vraag WANNEER ik een vervolg kan verwachten. Ik hoopte van T-mobile een antwoord te krijgen waar ik wat mee kan. Met hypotheses van mede forum gebruikers kan ik niet zo veel.

Beste T-mobile medewerkers, waarom heb ik wel de “router” binnen maar nog geen guidion afspraak? Wanneer kan ik die ongeveer verwachten zodat ik daar in mijn planning rekening kan houden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @louisL 

Zodra de aannemer aan T-Mobile doorgeeft dat de aansluiting gereed is voor gebruik dan zul je een email van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de ONT en router.

Misschien zijn er nog wat werkzaamheden die nog gedaan moeten worden in bijvoorbeeld de wijkcentrale.

Reageer