Beantwoord

provisioning error - gpon knippert groen

  • 5 December 2022
  • 79 reacties
  • 1367 Bekeken


Toon eerste reactie

79 reacties

@Sli_2022 

Als je No. 4 hebt uit de tabel PON Off en LOS knippert dan heb je inderdaad geen glassignaal meer.

Dit kan een breuk tussen thuis en de pop (wijkcentrale) zijn.

Of een verkeerde patch of misschien ligt je patch stekker er wel uit in het pop station.

Ik vermoed dat laatste en moet een monteur naar het pop station om dit te controleren.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.

 

Reputatie 1

Gisteren nieuwe kabels ontvangen van Tmobile, dus dat is wel erg tof. Echter ook na het vervangen van de gele glaskabel die vanuit de FTU de ONT in gaat, nog steeds een knipperend rood LOS led. Het viel me overigens ook op dat wanneer helemaal geen glaskabel in de ONT zit, het lampje overigens ook knipperd. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat de Guidion monteur dit gaat herstellen op 28 december, maar we zijn dan wel weer een week verder.

Reputatie 1

T-Mobile helpdesk inmiddels gesproken en die geven aan dat er een Guidion monteur de gehele boel moet komen omruilen, dit wil zeggen nieuwe kabels, ont en modem. Opzich ben ik goed geholpen door Jessica, zelfs toen de verbinding verbrak belde ze me terug dus kudos daarvoor! Echter ik snap nog steeds niet wat er nu gebeurt is of ontdekt is dat de oplossing nu gezocht wordt in het vervangen van de apparatuur @Lisa  is de stoorzender nu gevonden en opgelost? Of speelt dat ook nog? 

De nasmaak aan het plannen van een afspraak met Guidion is dat we weer een week moeten wachten of te wel 28 december hebben ze pas tijd. Terwijl als alles wordt opgestuurd dan kunnen we dat zelf omruilen. @evita @Lisa kunnen jullie aub nagaaf of dat ook een optie is.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel erg bedankt voor de aanvulling! Super fijn om te lezen dat je het een mooi gebaar vindt. Weet ook dat je hier zoveel vragen mag stellen als je wilt, want daar zijn we voor. Ik kan me namelijk helemaal voorstellen dat je van de hoed en de rand wil weten. Ik kan je garanderen dat we er bovenop zitten achter de schermen. Jouw update heb ik direct aan het onderzoek toegevoegd, zodat dit meegenomen kan worden door mijn collega's. Merci voor je hulp @peter-keetfm! 💪

Reputatie 1

Thnx @peter-keetfm ik ga morgen maar weer eens met TMobile bellen.

@Sli_2022

Je hebt geen glasvezel verbinding meer of heel slecht als pon lampje uit is.

Zie deze tabel voor de betekenis van de lampjes.

 

 

Reputatie 1

Ik kom zojuist thuis en zie geen knipperd pon led meer, maar een rood knipperd LOS led. De led brand 1 seconde en staat vervolgens 1 seconde uit. Iemand een idee wat dit dan betekend?

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kom graag terug op jouw vragen! Het netwerk is gewoon stabiel dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, alleen bij GPON deel je jouw verbinding technisch gezien op 1 splitter in de wijkcentrale. Als iemand dus een eigen ONT of nog niet gepatchte aansluiting heeft, dan worden alle andere aansluitingen op dezelfde splitter en switch eruit gegooid totdat de boosdoener gevonden en gepatcht is. 

Vandaag ben ik ook weer meteen gaan kijken of ik je van een update kan voorzien en ik zie dat mijn collega Evita jou verder op de hoogte gaat houden. Fijn om te zien dat zij jou al zo goed heeft verder geholpen en de aanschafkosten van een MiFi modem heeft vergoed. Ze belt jou direct als er meer nieuws is, dus ik hoop dat je heel snel wat verneemt. 

Hartstikke attent dat jij zo meedenkt @kladschilder. Ik heb deze suggestie ook als notitie aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat dit kan worden meegenomen. 

 

Dank @Lisa,

Evita heeft me inderdaad goed geholpen en ik vind het een super mooi gebaar van T-Mobile voor de vergoeding. Evita heeft aangegeven dat ze me gaat bellen, dus daar wachten we inderdaad op, maar ik kan het gevoel niet van me afschudden dat er op de achtergrond de case ergens in een sprint wordt gepland en dat het zo januari 2023 wordt voordat er naar wordt gekeken. Daarnaast wil ik meer van de materie weten om beter te snappen hoe het kan zijn dat 1 persoon in de wijk de rest plat legt, vandaar mijn vragen :) 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik kom graag terug op jouw vragen! Het netwerk is gewoon stabiel dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, alleen bij GPON deel je jouw verbinding technisch gezien op 1 splitter in de wijkcentrale. Als iemand dus een eigen ONT of nog niet gepatchte aansluiting heeft, dan worden alle andere aansluitingen op dezelfde splitter en switch eruit gegooid totdat de boosdoener gevonden en gepatcht is. 

Vandaag ben ik ook weer meteen gaan kijken of ik je van een update kan voorzien en ik zie dat mijn collega Evita jou verder op de hoogte gaat houden. Fijn om te zien dat zij jou al zo goed heeft verder geholpen en de aanschafkosten van een MiFi modem heeft vergoed. Ze belt jou direct als er meer nieuws is, dus ik hoop dat je heel snel wat verneemt. 

Hartstikke attent dat jij zo meedenkt @kladschilder. Ik heb deze suggestie ook als notitie aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat dit kan worden meegenomen. 

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

oh interessant, kan je me iets meer vertellen over de aanmeldcode? is dat iets wat T-Mobile kan checken?

als ze dat willen wel code staat volgens mij op de glasvezel converter aan de muur.

Reputatie 1

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

oh interessant, kan je me iets meer vertellen over de aanmeldcode? is dat iets wat T-Mobile kan checken?

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

Reputatie 1

vandaag maar eens in het ont kastje gekeken middels de web interface en toen zag ik de volgende waarde:

voor zover ik kan zien is er geen authenticatie ingevuld, maar vraag me af wat een abnormale optical power waarde is.

ps: kan iemand de tag “beantwoord” van het het topic halen

Reputatie 1

Is er misschien een update? Afgelopen weekend er ff over nagedacht, maar hoe stabiel is het T-Mobile glas netwerk als ieder het netwerk kan verstoren? Ik ben vrij afhankelijk van een goede/stabiele internet verbinding, als dit niet mogelijk is dan hoor ik dat natuurlijk graag. Daarnaast zou ik graag willen weten hoe een ander mijn verbinding kan verstoren, heeft iemand hier wat info over (links/blogs, wat dan ook)

 

 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel graag gedaan! Het klopt inderdaad dat dit issue zich af en toe voordoet bij klanten, dus we proberen er alles aan te doen om dit te voorkomen. Voor jou ook een heel mooi weekend! 🎄

Reputatie 1

Dag @Lisa,

 

Hartelijk dank voor de update! Als ik het verhaal zo hoor, dan klinkt het of dit vaker kan voorkomen, of vergis ik me nu? In ieder geval een goed weekend.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik wil graag meteen de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Mijn collega wilde met liefde de netwerkbeheerder aansturen alleen hij zag dat de netwerkbeheerder dit issue niet op kan lossen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij problemen ervaart met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden en een volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar houd er rekening mee dat het oplossen van deze problematiek in sommige gevallen meer dan een week kan duren. Ik had je graag van een ander antwoord voorzien, maar ik wil graag zo transparant mogelijk zijn. Weet dat er hard aan gewerkt wordt om dit euvel te verhelpen. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel goed dat je mij dit meteen hebt laten weten! Ik heb gelijk aan de mouw van mijn collega van de technische dienst getrokken om dit verder te verhelpen. Ik kan me jouw gevoel voorstellen, dus ik wil ervoor zorgen dat we zo snel mogelijk tot de oplossing komen. Zodra ik een reactie heb ontvangen van mijn collega, dan laat ik het aan je weten. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jouw case prioriteit krijgt. Ik houd je op de hoogte. Ontzettend bedankt voor jouw geduld tot nu toe! ❤

Reputatie 1

helaas nog steeds een knipperd lampje.. iemand de tijd en zin om er naar te kijken?

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist vertrokken en helaas nog steeds geen verbinding en nog steeds een knipperd groen pon lampje. Ik ben zo vrij geweest om weer de  T-mobile helpdesk te bellen en de situatie uitgelegd, echter die “arme” jongen kan niet meer doen dan een case aanmaken voor de Technische dienst. Hij gaf echter aan dat het nog eens 5 werkdagen kan duren voordat er iemand naar kan kijken. @Lisa ik zou het erg op prijs stellen als jij of een andere moderator kan helpen, want zoals ik al op dag 1 had gevraagd. En niet om in herhaling te vallen maar dit probleem lijkt erg veel op het probleem wat in het onderstaande draadje staat beschreven

 

Reputatie 1

Dag Lisa,

Heel erg attent en enorm bedankt echter hebben we in huis al 3 unlimited abbo’s, dus qua data verbruik zitten we denk ik wel goed, wat wel erg vervelend is, is dat ik het issue al aangekaart had, maar daar werd niet echt naar geluisterd. Nu zijn er inmiddels 4 man langs geweest die hetzelfde vertellen als ik op dag 1. Enfin de Guidion monteur zou vandaag tussen 1600-1800 langs komen, maar we hebben nog niemand gezien, dus ik wacht het even af. Indien de Guidion monteur vandaag niet op komt dagen, dan ontvang ik graag een nieuwe ONT kastje middels de post ipv weer te wachten op een monteur.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, hartstikke bedankt voor deze terugkoppeling! Ik had heel erg gehoopt dat de start van jouw abonnement vlekkeloos zou verlopen. Excuses voor deze situatie, dat had ik graag anders gezien. Ik wil je laten weten dat ik intern al eens heb aangestipt of we het proces kunnen aanpassen, alleen dat gaat jammer genoeg niet over één nacht ijs. Maar dit is zeker iets waar ik mij hard voor maak. Fijn dat de netwerkbeheerder ook al bij jou langs is geweest. Ik heb gecheckt bij één van mijn collega's hoe ik jou het beste verder kan helpen, maar het is het slimste om toch de vervolgafspraak met Guidion af wachten. Houd je ons hier op de hoogte? Ik ga er meteen voor je achteraan als Guidion jou niet online krijgt. Omdat ik wil dat je zo min mogelijk hinder ondervindt, heb ik je zojuist een Unlimited Data voucher gestuurd in een privébericht! 🍀

Reputatie 1

ODF is inmiddels langs geweest, centrale en lijn naar de woning is okay, nu weer een nieuwe afspraak maken met Guidion om een ander ONT kastje aan te sluiten, echter ik verw8 niet dat, dat gaat helpen. Wel weer zuur dit hoor.

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist langs geweest en die geeft aan dat hij niets kan doen aangezien het lampje knippert. Inmiddels is een storing aangemaakt bij ODF, maar vind dit zo jammer. Ik had nog aangegeven dat er een issue was, maar daar is dus niets mee gedaan.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sli_2022 

Er is iig wel een glasvezel signaal dus dat zou goed moeten komen met de Guidion die de registratie nog eens kan checken 😉

Reageer