Beantwoord

provisioning error - gpon knippert groen

  • 5 December 2022
  • 79 reacties
  • 1367 Bekeken


Toon eerste reactie

79 reacties

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft bevestigd dat Open Dutch Fiber op 2 of 3 januari het laatste stuk van het issue gaat herstellen. Klopt het dat je haar vandaag telefonisch hebt gesproken over de situatie? Ze heeft precies aan mij bevestigd wat jij gisteren al aangaf. Er is na Guidion een storingsmonteur aangestuurd om de aansluiting in de wijkcentrale opnieuw te patchen vanwege een poortmove die er was uitgevoerd. De storingsmonteur heeft toen de poortmove uitgevoerd. De verbinding is toen hersteld en daardoor denkt het systeem dat het abonnement sinds gisteren actief is gegaan, maar vezels in de lade in de wijkcentrale zijn hierna beschadigd bij het sluiten van de lade. Deze lade moet opnieuw gemaakt worden en dit is inderdaad ingepland op maandag of dinsdag. Ik kijk heel erg uit naar jouw terugkoppeling begin volgende week en dan hoop ik te lezen dat jouw verbinding up and running is. 

Voor nu alvast de beste wensen! ✨

Dag @Lisa 

Dat is inderdaad wat ik ook had aangegeven, echter er is tijdens het testen ook geen werkende verbinding tot stand gebracht, het pon ledje bleef knipperen of te wel we waren weer terug bij af, maar zoals hierboven beschreven had dat waarschijnlijk te maken met de registratie wat niet correct was bij T-mobile.  We wachten het af en ook namens mij de beste wensen!

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel fijn dat je ons zo goed op de hoogte blijft houden - dankjewel daarvoor! Ik heb al jouw vragen doorgespeeld naar de technische dienst, omdat ik je graag van een zo volledig mogelijk antwoord wil voorzien. Zojuist heb ik alvast één verzoek doorgekregen van mijn collega. Hij heeft gevraagd of jij het volledige serienummer van de ONT kunt doorgeven die aangesloten is (begint met 485)? Kun je dit doorgeven via een privébericht? Dan kan ik dit zo nog delen met mijn collega en kan hij hopelijk vandaag nog meer hierover vertellen. 

Reputatie 1

Dag @Lisa,

Ik heb zojuist het serienummer middels een prive bericht doorgegeven, en ik wacht met spanning op een antwoord :)

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, je bent een topper - bedankt voor de moeite! Ik heb het direct doorgespeeld naar mijn collega en wacht in smart zijn terugkoppeling af, zodat ik die met je kan delen. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik deel graag de update die mijn collega net met mij heeft gedeeld! De registratie die staat goed, geeft mijn collega aan. Wel kreeg hij de melding dat de ONT niet bereikbaar is. Het verzoek of je de ONT wilt resetten. Er zit een reset gaatje en hiervoor kun je een paperclip of tandenstoker gebruiken. Guidon zal toch moeten langskomen om de ONT te controleren als deze geen verbinding maakt. Waar een andere collega eerst aangaf dat het om een storingszender ging, concludeert deze collega dat dit niet het geval is. Excuses voor deze verwarring. 

Mocht Guidion het dan niet kunnen oplossen, dan zal Open Dutch Fiber langskomen. Als je de reset kunt uitvoeren en hier kunt laten weten of je hierna een verschil hebt opgemerkt, dan weet ik of ik een andere afdeling voor jou kan chasen. Ik wil je hier namelijk graag bij helpen! 💪

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik deel graag de update die mijn collega net met mij heeft gedeeld! De registratie die staat goed, geeft mijn collega aan. Wel kreeg hij de melding dat de ONT niet bereikbaar is. Het verzoek of je de ONT wilt resetten. Er zit een reset gaatje en hiervoor kun je een paperclip of tandenstoker gebruiken. Guidon zal toch moeten langskomen om de ONT te controleren als deze geen verbinding maakt. Waar een andere collega eerst aangaf dat het om een storingszender ging, concludeert deze collega dat dit niet het geval is. Excuses voor deze verwarring. 

Mocht Guidion het dan niet kunnen oplossen, dan zal Open Dutch Fiber langskomen. Als je de reset kunt uitvoeren en hier kunt laten weten of je hierna een verschil hebt opgemerkt, dan weet ik of ik een andere afdeling voor jou kan chasen. Ik wil je hier namelijk graag bij helpen! 💪

oi @Lisa 

Dank de ONT is gereset. Ik hoor graag van je. Hierbij dan ook nog een “verse” plaatje van de huidige status (ik kan deze niet prive sturen, dus s/n gemaskeerd)

 

@Sli_2022

Wat staat er bij Optical informatie.

Daar hoort dit ongeveer te staan.

Zie mijn foto als voorbeeld.

 

Reputatie 1

helaas nog steeds een knipperd lampje.. iemand de tijd en zin om er naar te kijken?

Reputatie 1

@Sli_2022

Wat staat er bij Optical informatie.

Daar hoort dit ongeveer te staan.

Zie mijn foto als voorbeeld.

 

Helaas komt er bij mij geen signaal binnen, maar bij “Current Value” zie ik het volgende staan:
 

 

Reputatie 1

Geen verbinding dus.

Nu moet er een monteur komen.

En waarschijnlijk zit het probleem in het pop station.

Zoals ik in mijn eerder post al aan gaf.

 

Daar ben ik ook bang voor, echter de ODF monteurs hebben het al 2x nagelopen, dus na het bezoek van Guidion moet ODF waarschijnlijk weer in actie komen

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik hoop dat ze vandaag bij jou langskomen in plaats van morgen! Achter de schermen checkte ik of ik de afspraak terugzie, maar die zie ik zelf (nog) niet. Heb jij al duidelijkheid gekregen of de afspraak vandaag plaastvindt of morgen? Het zou in ieder geval een heel fijn begin van het nieuwe jaar zijn dat je weer van een perfecte verbinding kunt genieten na het bezoek. 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik hoop dat ze vandaag bij jou langskomen in plaats van morgen! Achter de schermen checkte ik of ik de afspraak terugzie, maar die zie ik zelf (nog) niet. Heb jij al duidelijkheid gekregen of de afspraak vandaag plaastvindt of morgen? Het zou in ieder geval een heel fijn begin van het nieuwe jaar zijn dat je weer van een perfecte verbinding kunt genieten na het bezoek. 

Dag @Lisa,

Ik heb helaas nog niet de exacte datum door gekregen. Weet jij toevallig wie de aanvraag voor de werkzaamheden dient goed te keuren? Misschien kunnen we daaruit de exacte datum herleiden.

Reputatie 1

vandaag maar eens in het ont kastje gekeken middels de web interface en toen zag ik de volgende waarde:

voor zover ik kan zien is er geen authenticatie ingevuld, maar vraag me af wat een abnormale optical power waarde is.

ps: kan iemand de tag “beantwoord” van het het topic halen

Reputatie 1

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

Dag LousL,

 

Dat is dus ook wat ik denk, Guidion gaat niet helpen en T-Mobile schuilt zich weer achter Guidion, want dan zijn ze ff een tweetal weken af van dit probleem! Zowel de modem als de ONT zijn ge-reset, meerdere keren herstart, maar dit helpt helaas niet. 

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

Reputatie 1

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

oh interessant, kan je me iets meer vertellen over de aanmeldcode? is dat iets wat T-Mobile kan checken?

Reputatie 1

dit lijkt wel heel erg op het issue zoals hieronder

indien iemand een moderator hier ook bij kan helpen, graag.

 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, thanks voor deze mega snelle reactie! Ik wil je graag laten weten dat ik dit vanochtend heb nagevraagd aan de collega die mij voor het weekend op de hoogte bracht. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het prettig is om te weten wanneer de werkzaamheden plaatsvinden en zelf ben ik hier ook benieuwd naar. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik ben meteen weer met je mee gaan kijken! Ik zie dat mijn collega jou vlak voor het weekend verder heeft geholpen. Gelukkig kan ik je dan ook laten weten dat de technische escalatie is doorgezet naar de IT-afdeling van onze technische dienst. Mijn collega heeft aangegeven dat het snel opgepakt gaat worden, maar dat we geen exacte datum hiervan met jou kunnen delen. De afspraak met Guidion wordt in ieder geval geannuleerd. We zijn er dus volop mee bezig om dit permanent te fixen.

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik heb jou vandaag verder geholpen in het onderstaande topic:

We gaan jou hierbij helpen! 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kom graag terug op jouw vragen! Het netwerk is gewoon stabiel dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, alleen bij GPON deel je jouw verbinding technisch gezien op 1 splitter in de wijkcentrale. Als iemand dus een eigen ONT of nog niet gepatchte aansluiting heeft, dan worden alle andere aansluitingen op dezelfde splitter en switch eruit gegooid totdat de boosdoener gevonden en gepatcht is. 

Vandaag ben ik ook weer meteen gaan kijken of ik je van een update kan voorzien en ik zie dat mijn collega Evita jou verder op de hoogte gaat houden. Fijn om te zien dat zij jou al zo goed heeft verder geholpen en de aanschafkosten van een MiFi modem heeft vergoed. Ze belt jou direct als er meer nieuws is, dus ik hoop dat je heel snel wat verneemt. 

Hartstikke attent dat jij zo meedenkt @kladschilder. Ik heb deze suggestie ook als notitie aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat dit kan worden meegenomen. 

 

Dank @Lisa,

Evita heeft me inderdaad goed geholpen en ik vind het een super mooi gebaar van T-Mobile voor de vergoeding. Evita heeft aangegeven dat ze me gaat bellen, dus daar wachten we inderdaad op, maar ik kan het gevoel niet van me afschudden dat er op de achtergrond de case ergens in een sprint wordt gepland en dat het zo januari 2023 wordt voordat er naar wordt gekeken. Daarnaast wil ik meer van de materie weten om beter te snappen hoe het kan zijn dat 1 persoon in de wijk de rest plat legt, vandaar mijn vragen :) 

Reputatie 1

Ik kom zojuist thuis en zie geen knipperd pon led meer, maar een rood knipperd LOS led. De led brand 1 seconde en staat vervolgens 1 seconde uit. Iemand een idee wat dit dan betekend?

@Sli_2022

Je hebt geen glasvezel verbinding meer of heel slecht als pon lampje uit is.

Zie deze tabel voor de betekenis van de lampjes.

 

 

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist langs geweest en die geeft aan dat hij niets kan doen aangezien het lampje knippert. Inmiddels is een storing aangemaakt bij ODF, maar vind dit zo jammer. Ik had nog aangegeven dat er een issue was, maar daar is dus niets mee gedaan.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel goed dat je mij dit meteen hebt laten weten! Ik heb gelijk aan de mouw van mijn collega van de technische dienst getrokken om dit verder te verhelpen. Ik kan me jouw gevoel voorstellen, dus ik wil ervoor zorgen dat we zo snel mogelijk tot de oplossing komen. Zodra ik een reactie heb ontvangen van mijn collega, dan laat ik het aan je weten. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jouw case prioriteit krijgt. Ik houd je op de hoogte. Ontzettend bedankt voor jouw geduld tot nu toe! ❤

Reputatie 1

ODF is inmiddels langs geweest, centrale en lijn naar de woning is okay, nu weer een nieuwe afspraak maken met Guidion om een ander ONT kastje aan te sluiten, echter ik verw8 niet dat, dat gaat helpen. Wel weer zuur dit hoor.

Reageer