Beantwoord

provisioning error - gpon knippert groen

  • 5 December 2022
  • 79 reacties
  • 1367 Bekeken

Reputatie 1

Dag Allen,

Afgelopen week is bij ons (in Woerden) de glasvezel naar binnen geschoten en afgelopen vrijdag is de patch omgezet door ODF in de wijkcentrale, echter bij het aansluiten van de FTU (Huwai) blijft de gpon groen knipperen. Na het lezen van diverse topics in dit forum blijkt dat T-mobile de FTU nog moet registeren. Ik heb vanmorgen dan ook met de T-Mobile SD gebeld en die geven aan dat er een storing is in het systeem die de nieuwe FTU’s “registreert”, echter de oplossing is nog niet bekend.

Graag wil ik dan via dit forum vragen of dat verspoedigd kan worden en andere community members vragen of die ook dezelfde issue hebben?

 

Groet,

Sli
ps: De Guidion monteur is gepland, echter daar ik zelf werkzaam ben in de IT, verw8 ik het zelf te kunnen :) Daarnaast heb ik liever dat iemand anders gebruik maakt van de afspraak, aangezien Guidion het aardig druk heeft

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 December 2022, 22:57

Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 1

dit lijkt wel heel erg op het issue zoals hieronder

indien iemand een moderator hier ook bij kan helpen, graag.

 

Interessant, iemand met ervaring én korte lijntjes naar t-mobile afdelingen die voor een normale sterveling onbereikbaar zijn. Ik hoop dan ook dat je het gezellig gaat vinden op het forum hier en wat langer gaat blijven 😉 En dat je je problemen snel opgelost mag zien natuurlijk!

Reputatie 7
Badge +14

Een glasvezel aansluiting moet altijd door een Guidion monteur worden uitgevoerd.  Dat is voor de garantie,  maar ook om de juiste administratie uit te voeren zodat de lijn ook 'gestart' wordt. De vraag voor een doe het zelf pakket is al vaak gesteld, maar laat het maar gewoon uitvoeren dan heb je het snelste resultaat.

Reputatie 1

Een glasvezel aansluiting moet altijd door een Guidion monteur worden uitgevoerd.  Dat is voor de garantie,  maar ook om de juiste administratie uit te voeren zodat de lijn ook 'gestart' wordt. De vraag voor een doe het zelf pakket is al vaak gesteld, maar laat het maar gewoon uitvoeren dan heb je het snelste resultaat.

Oi Eric, 

Thnx, de afspraak staat ook gepland, echter bij een knipperend gpon led, de bevestiging van de T-mobile Servicedesk en de forum post die ik hier lees omtrent de aansluit issues, heb ik de angst dat we zometeen zonder internet zitten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sli_2022 

Er is iig wel een glasvezel signaal dus dat zou goed moeten komen met de Guidion die de registratie nog eens kan checken 😉

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist langs geweest en die geeft aan dat hij niets kan doen aangezien het lampje knippert. Inmiddels is een storing aangemaakt bij ODF, maar vind dit zo jammer. Ik had nog aangegeven dat er een issue was, maar daar is dus niets mee gedaan.

Reputatie 1

ODF is inmiddels langs geweest, centrale en lijn naar de woning is okay, nu weer een nieuwe afspraak maken met Guidion om een ander ONT kastje aan te sluiten, echter ik verw8 niet dat, dat gaat helpen. Wel weer zuur dit hoor.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, hartstikke bedankt voor deze terugkoppeling! Ik had heel erg gehoopt dat de start van jouw abonnement vlekkeloos zou verlopen. Excuses voor deze situatie, dat had ik graag anders gezien. Ik wil je laten weten dat ik intern al eens heb aangestipt of we het proces kunnen aanpassen, alleen dat gaat jammer genoeg niet over één nacht ijs. Maar dit is zeker iets waar ik mij hard voor maak. Fijn dat de netwerkbeheerder ook al bij jou langs is geweest. Ik heb gecheckt bij één van mijn collega's hoe ik jou het beste verder kan helpen, maar het is het slimste om toch de vervolgafspraak met Guidion af wachten. Houd je ons hier op de hoogte? Ik ga er meteen voor je achteraan als Guidion jou niet online krijgt. Omdat ik wil dat je zo min mogelijk hinder ondervindt, heb ik je zojuist een Unlimited Data voucher gestuurd in een privébericht! 🍀

Reputatie 1

Dag Lisa,

Heel erg attent en enorm bedankt echter hebben we in huis al 3 unlimited abbo’s, dus qua data verbruik zitten we denk ik wel goed, wat wel erg vervelend is, is dat ik het issue al aangekaart had, maar daar werd niet echt naar geluisterd. Nu zijn er inmiddels 4 man langs geweest die hetzelfde vertellen als ik op dag 1. Enfin de Guidion monteur zou vandaag tussen 1600-1800 langs komen, maar we hebben nog niemand gezien, dus ik wacht het even af. Indien de Guidion monteur vandaag niet op komt dagen, dan ontvang ik graag een nieuwe ONT kastje middels de post ipv weer te wachten op een monteur.

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist vertrokken en helaas nog steeds geen verbinding en nog steeds een knipperd groen pon lampje. Ik ben zo vrij geweest om weer de  T-mobile helpdesk te bellen en de situatie uitgelegd, echter die “arme” jongen kan niet meer doen dan een case aanmaken voor de Technische dienst. Hij gaf echter aan dat het nog eens 5 werkdagen kan duren voordat er iemand naar kan kijken. @Lisa ik zou het erg op prijs stellen als jij of een andere moderator kan helpen, want zoals ik al op dag 1 had gevraagd. En niet om in herhaling te vallen maar dit probleem lijkt erg veel op het probleem wat in het onderstaande draadje staat beschreven

 

Reputatie 1

helaas nog steeds een knipperd lampje.. iemand de tijd en zin om er naar te kijken?

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel goed dat je mij dit meteen hebt laten weten! Ik heb gelijk aan de mouw van mijn collega van de technische dienst getrokken om dit verder te verhelpen. Ik kan me jouw gevoel voorstellen, dus ik wil ervoor zorgen dat we zo snel mogelijk tot de oplossing komen. Zodra ik een reactie heb ontvangen van mijn collega, dan laat ik het aan je weten. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jouw case prioriteit krijgt. Ik houd je op de hoogte. Ontzettend bedankt voor jouw geduld tot nu toe! ❤

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik wil graag meteen de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Mijn collega wilde met liefde de netwerkbeheerder aansturen alleen hij zag dat de netwerkbeheerder dit issue niet op kan lossen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij problemen ervaart met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden en een volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar houd er rekening mee dat het oplossen van deze problematiek in sommige gevallen meer dan een week kan duren. Ik had je graag van een ander antwoord voorzien, maar ik wil graag zo transparant mogelijk zijn. Weet dat er hard aan gewerkt wordt om dit euvel te verhelpen. 

Reputatie 1

Dag @Lisa,

 

Hartelijk dank voor de update! Als ik het verhaal zo hoor, dan klinkt het of dit vaker kan voorkomen, of vergis ik me nu? In ieder geval een goed weekend.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel graag gedaan! Het klopt inderdaad dat dit issue zich af en toe voordoet bij klanten, dus we proberen er alles aan te doen om dit te voorkomen. Voor jou ook een heel mooi weekend! 🎄

Reputatie 1

Is er misschien een update? Afgelopen weekend er ff over nagedacht, maar hoe stabiel is het T-Mobile glas netwerk als ieder het netwerk kan verstoren? Ik ben vrij afhankelijk van een goede/stabiele internet verbinding, als dit niet mogelijk is dan hoor ik dat natuurlijk graag. Daarnaast zou ik graag willen weten hoe een ander mijn verbinding kan verstoren, heeft iemand hier wat info over (links/blogs, wat dan ook)

 

 

Reputatie 1

vandaag maar eens in het ont kastje gekeken middels de web interface en toen zag ik de volgende waarde:

voor zover ik kan zien is er geen authenticatie ingevuld, maar vraag me af wat een abnormale optical power waarde is.

ps: kan iemand de tag “beantwoord” van het het topic halen

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

Reputatie 1

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

oh interessant, kan je me iets meer vertellen over de aanmeldcode? is dat iets wat T-Mobile kan checken?

kladschilder

ik heb hetzelfde gehad waardoor ik 10 dagen zonder internet heb gezeten.

bij mij had de gudion monteur een foutieve aanmeldcode opgegeven.

na tien dagen bellen en protesteren(op t mobile hoef je niet te rekenen)heeft de monteur van kpn na veel zoeken de goede code opgegeven, had na2 minuten weer internet.

oh interessant, kan je me iets meer vertellen over de aanmeldcode? is dat iets wat T-Mobile kan checken?

als ze dat willen wel code staat volgens mij op de glasvezel converter aan de muur.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik kom graag terug op jouw vragen! Het netwerk is gewoon stabiel dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, alleen bij GPON deel je jouw verbinding technisch gezien op 1 splitter in de wijkcentrale. Als iemand dus een eigen ONT of nog niet gepatchte aansluiting heeft, dan worden alle andere aansluitingen op dezelfde splitter en switch eruit gegooid totdat de boosdoener gevonden en gepatcht is. 

Vandaag ben ik ook weer meteen gaan kijken of ik je van een update kan voorzien en ik zie dat mijn collega Evita jou verder op de hoogte gaat houden. Fijn om te zien dat zij jou al zo goed heeft verder geholpen en de aanschafkosten van een MiFi modem heeft vergoed. Ze belt jou direct als er meer nieuws is, dus ik hoop dat je heel snel wat verneemt. 

Hartstikke attent dat jij zo meedenkt @kladschilder. Ik heb deze suggestie ook als notitie aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat dit kan worden meegenomen. 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kom graag terug op jouw vragen! Het netwerk is gewoon stabiel dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, alleen bij GPON deel je jouw verbinding technisch gezien op 1 splitter in de wijkcentrale. Als iemand dus een eigen ONT of nog niet gepatchte aansluiting heeft, dan worden alle andere aansluitingen op dezelfde splitter en switch eruit gegooid totdat de boosdoener gevonden en gepatcht is. 

Vandaag ben ik ook weer meteen gaan kijken of ik je van een update kan voorzien en ik zie dat mijn collega Evita jou verder op de hoogte gaat houden. Fijn om te zien dat zij jou al zo goed heeft verder geholpen en de aanschafkosten van een MiFi modem heeft vergoed. Ze belt jou direct als er meer nieuws is, dus ik hoop dat je heel snel wat verneemt. 

Hartstikke attent dat jij zo meedenkt @kladschilder. Ik heb deze suggestie ook als notitie aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat dit kan worden meegenomen. 

 

Dank @Lisa,

Evita heeft me inderdaad goed geholpen en ik vind het een super mooi gebaar van T-Mobile voor de vergoeding. Evita heeft aangegeven dat ze me gaat bellen, dus daar wachten we inderdaad op, maar ik kan het gevoel niet van me afschudden dat er op de achtergrond de case ergens in een sprint wordt gepland en dat het zo januari 2023 wordt voordat er naar wordt gekeken. Daarnaast wil ik meer van de materie weten om beter te snappen hoe het kan zijn dat 1 persoon in de wijk de rest plat legt, vandaar mijn vragen :) 

Reputatie 1

Ik kom zojuist thuis en zie geen knipperd pon led meer, maar een rood knipperd LOS led. De led brand 1 seconde en staat vervolgens 1 seconde uit. Iemand een idee wat dit dan betekend?

@Sli_2022

Je hebt geen glasvezel verbinding meer of heel slecht als pon lampje uit is.

Zie deze tabel voor de betekenis van de lampjes.

 

 

Reputatie 1

Thnx @peter-keetfm ik ga morgen maar weer eens met TMobile bellen.

Reageer