Beantwoord

provisioning error - gpon knippert groen

  • 5 December 2022
  • 79 reacties
  • 1367 Bekeken

Reputatie 1

Dag Allen,

Afgelopen week is bij ons (in Woerden) de glasvezel naar binnen geschoten en afgelopen vrijdag is de patch omgezet door ODF in de wijkcentrale, echter bij het aansluiten van de FTU (Huwai) blijft de gpon groen knipperen. Na het lezen van diverse topics in dit forum blijkt dat T-mobile de FTU nog moet registeren. Ik heb vanmorgen dan ook met de T-Mobile SD gebeld en die geven aan dat er een storing is in het systeem die de nieuwe FTU’s “registreert”, echter de oplossing is nog niet bekend.

Graag wil ik dan via dit forum vragen of dat verspoedigd kan worden en andere community members vragen of die ook dezelfde issue hebben?

 

Groet,

Sli
ps: De Guidion monteur is gepland, echter daar ik zelf werkzaam ben in de IT, verw8 ik het zelf te kunnen :) Daarnaast heb ik liever dat iemand anders gebruik maakt van de afspraak, aangezien Guidion het aardig druk heeft

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 December 2022, 22:57

Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel erg bedankt voor de aanvulling! Super fijn om te lezen dat je het een mooi gebaar vindt. Weet ook dat je hier zoveel vragen mag stellen als je wilt, want daar zijn we voor. Ik kan me namelijk helemaal voorstellen dat je van de hoed en de rand wil weten. Ik kan je garanderen dat we er bovenop zitten achter de schermen. Jouw update heb ik direct aan het onderzoek toegevoegd, zodat dit meegenomen kan worden door mijn collega's. Merci voor je hulp @peter-keetfm! 💪

Reputatie 1

T-Mobile helpdesk inmiddels gesproken en die geven aan dat er een Guidion monteur de gehele boel moet komen omruilen, dit wil zeggen nieuwe kabels, ont en modem. Opzich ben ik goed geholpen door Jessica, zelfs toen de verbinding verbrak belde ze me terug dus kudos daarvoor! Echter ik snap nog steeds niet wat er nu gebeurt is of ontdekt is dat de oplossing nu gezocht wordt in het vervangen van de apparatuur @Lisa  is de stoorzender nu gevonden en opgelost? Of speelt dat ook nog? 

De nasmaak aan het plannen van een afspraak met Guidion is dat we weer een week moeten wachten of te wel 28 december hebben ze pas tijd. Terwijl als alles wordt opgestuurd dan kunnen we dat zelf omruilen. @evita @Lisa kunnen jullie aub nagaaf of dat ook een optie is.

Reputatie 1

Gisteren nieuwe kabels ontvangen van Tmobile, dus dat is wel erg tof. Echter ook na het vervangen van de gele glaskabel die vanuit de FTU de ONT in gaat, nog steeds een knipperend rood LOS led. Het viel me overigens ook op dat wanneer helemaal geen glaskabel in de ONT zit, het lampje overigens ook knipperd. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat de Guidion monteur dit gaat herstellen op 28 december, maar we zijn dan wel weer een week verder.

@Sli_2022 

Als je No. 4 hebt uit de tabel PON Off en LOS knippert dan heb je inderdaad geen glassignaal meer.

Dit kan een breuk tussen thuis en de pop (wijkcentrale) zijn.

Of een verkeerde patch of misschien ligt je patch stekker er wel uit in het pop station.

Ik vermoed dat laatste en moet een monteur naar het pop station om dit te controleren.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.

 

Reputatie 1

@Sli_2022

Als je No. 4 hebt uit de tabel PON Off en LOS knippert dan heb je inderdaad geen glassignaal meer.

Dit kan een breuk tussen thuis en de pop (wijkcentrale) zijn.

Of een verkeerde patch of misschien ligt je patch stekker er wel uit in het pop station.

Ik vermoed dat laatste en moet een monteur naar het pop station om dit te controleren.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.

 

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, vandaar mijn verbazing dat er wederom een Guidion monteur (voor de 3e x) langs moet komen en ik in de tussentijd moet wachten tot ze weer aan T-Mobile door gaan geven dat het issue niet in huis is. Iets met riet en kluitje enzo. Begrijp me niet verkeerd de damens/heren die ik spreek van T-Mobile zijn super attent in het verzachten van de pijn, maar het blijft zuur!

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel fijn dat je ons zo goed op de hoogte blijft houden - dankjewel daarvoor! Ik heb al jouw vragen doorgespeeld naar de technische dienst, omdat ik je graag van een zo volledig mogelijk antwoord wil voorzien. Zojuist heb ik alvast één verzoek doorgekregen van mijn collega. Hij heeft gevraagd of jij het volledige serienummer van de ONT kunt doorgeven die aangesloten is (begint met 485)? Kun je dit doorgeven via een privébericht? Dan kan ik dit zo nog delen met mijn collega en kan hij hopelijk vandaag nog meer hierover vertellen. 

Reputatie 1

Dag @Lisa,

Ik heb zojuist het serienummer middels een prive bericht doorgegeven, en ik wacht met spanning op een antwoord :)

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, je bent een topper - bedankt voor de moeite! Ik heb het direct doorgespeeld naar mijn collega en wacht in smart zijn terugkoppeling af, zodat ik die met je kan delen. 

@Lisa 

Laten we hopen dan het werkt.

Als ik zo kijk in de handleiding van de ont.

Is hier geen glasvezel signaal.

Aangezien de status van de lampjes.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik deel graag de update die mijn collega net met mij heeft gedeeld! De registratie die staat goed, geeft mijn collega aan. Wel kreeg hij de melding dat de ONT niet bereikbaar is. Het verzoek of je de ONT wilt resetten. Er zit een reset gaatje en hiervoor kun je een paperclip of tandenstoker gebruiken. Guidon zal toch moeten langskomen om de ONT te controleren als deze geen verbinding maakt. Waar een andere collega eerst aangaf dat het om een storingszender ging, concludeert deze collega dat dit niet het geval is. Excuses voor deze verwarring. 

Mocht Guidion het dan niet kunnen oplossen, dan zal Open Dutch Fiber langskomen. Als je de reset kunt uitvoeren en hier kunt laten weten of je hierna een verschil hebt opgemerkt, dan weet ik of ik een andere afdeling voor jou kan chasen. Ik wil je hier namelijk graag bij helpen! 💪

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik deel graag de update die mijn collega net met mij heeft gedeeld! De registratie die staat goed, geeft mijn collega aan. Wel kreeg hij de melding dat de ONT niet bereikbaar is. Het verzoek of je de ONT wilt resetten. Er zit een reset gaatje en hiervoor kun je een paperclip of tandenstoker gebruiken. Guidon zal toch moeten langskomen om de ONT te controleren als deze geen verbinding maakt. Waar een andere collega eerst aangaf dat het om een storingszender ging, concludeert deze collega dat dit niet het geval is. Excuses voor deze verwarring. 

Mocht Guidion het dan niet kunnen oplossen, dan zal Open Dutch Fiber langskomen. Als je de reset kunt uitvoeren en hier kunt laten weten of je hierna een verschil hebt opgemerkt, dan weet ik of ik een andere afdeling voor jou kan chasen. Ik wil je hier namelijk graag bij helpen! 💪

oi @Lisa 

Dank de ONT is gereset. Ik hoor graag van je. Hierbij dan ook nog een “verse” plaatje van de huidige status (ik kan deze niet prive sturen, dus s/n gemaskeerd)

 

@Sli_2022

Wat staat er bij Optical informatie.

Daar hoort dit ongeveer te staan.

Zie mijn foto als voorbeeld.

 

Reputatie 1

@Sli_2022

Wat staat er bij Optical informatie.

Daar hoort dit ongeveer te staan.

Zie mijn foto als voorbeeld.

 

Helaas komt er bij mij geen signaal binnen, maar bij “Current Value” zie ik het volgende staan:
 

 

Geen verbinding dus.

Nu moet er een monteur komen.

En waarschijnlijk zit het probleem in het pop station.

Zoals ik in mijn eerder post al aan gaf.

 

Reputatie 1

Geen verbinding dus.

Nu moet er een monteur komen.

En waarschijnlijk zit het probleem in het pop station.

Zoals ik in mijn eerder post al aan gaf.

 

Daar ben ik ook bang voor, echter de ODF monteurs hebben het al 2x nagelopen, dus na het bezoek van Guidion moet ODF waarschijnlijk weer in actie komen

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist vertrokken en wederom hetzelfde antwoord/resultaat! Guidion monteur heeft de kabels en het ONT kastje vervangen met hetzelfde resultaat. Er komt namelijk geen signaal binnen. duh.. De monteur heeft met T-Mobile gebeld maar die kunnen ook niet helpen, inmiddels heb ik zelf maar weer ODF gebeld en die geven weer aan dat alles 3x is nagelopen en gemeten, maar dat de kans groot is dat het hier om een administrative fout gaat, maar ze willen 

 

Ondanks dat de damens van de webcare zeer attent zijn vind ik het nu wel zwaar vervelend en erg onprofessioneel!  

 

Hierbij dan ook het verzoek om de korte termijn gedachte van: “it works on my machine” of te wel “het ligt niet aan ons” los te laten en verder te kijken dan je eigen straatje.

 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, heel erg bedankt voor het uitvoeren van de reset! Allereerst excuses voor de late reactie. Ik zie dat jouw laatste berichten tussen wal en schip zijn beland, dus ik houd vanaf nu goed in de gaten dat je zo snel mogelijk van een antwoord wordt voorzien. Ik ben dit gelijk gaan chasen voor je vandaag en heb hiervoor bij meerdere collega’s aan de bel getrokken. Alle informatie die je hier aanstipt, heb ik doorgespeeld. Ik laat het je meteen weten als ik hier een reactie op binnenkrijg en neem er pas genoegen mee als de definitieve oplossing met mij wordt gedeeld. Ik houd dit vanaf nu dan ook voor je in de gaten totdat dit is opgelost, want dit duurt nu al enige tijd. Je hoort zo snel mogelijk van me! ❤

Reputatie 1

Vandaag is er een monteur van ODF langs geweest om weer alles na te lopen, dit is dan uitgevoerd echter nog steeds geen werkende verbinding maar de issues zijn als volgt in te delen

  1. knipperend (groen) pon lampje had te maken met het geregistreerde serienummer van de ONT. Het serienummer was niet correct geregistreerd bij T-Mobile (ondanks dat dit 100x al nagelopen is.) Waarschijnlijk worden enkel de laatste 4 cijfers gecontroleerd, maar de fout zat dus in het gedeelte ervoor (volgens de T-Mobile persoon aan de telefoon)
  2. het knipperend LOS lampje heeft te maken met dat iemand mijn kabel in de wijkcentrale eruit had gehaald

Er is helaas een bijkomende issue ontstaan bij het nalopen van de vezels en patches. Tijdens deze controle is er een hoofdvoeding geknikt (in de wijkcentrale). Dit betekent dat alle vezels in die desbetreffende kabel opnieuw gelast moeten worden en aangezien dit enkel in de nachtelijke uren uitgevoerd kan worden (en enkel als de aanvraag goed wordt gekeurd), wordt dit (pas) ma/dinsdag avond uitgevoerd. De aanvraag heeft de monteur inmiddels ingediend en is het wachten tot dat wordt uitegevoerd.

 

@Lisa ik kreeg gisteren een mail binnen dat er binnenkort de abonnement kosten worden afgeschreven. Ik mag hopen dat dit pas gebeurt als er een werkende verbinding wordt opgeleverd? Daarnaast zouden de kosten voor de MIFI router verrekend worden met de abonnementskosten (zoals met je collega besproken) aangezien ik zelf al een MIFI router heb aangeschaft.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, helemaal helder - fijn dat je dit zo snel naar mij kon doorzetten! Deze informatie heb ik net als aanvulling weer naar mijn collega's doorgezet. Jeetje, wat balen om te lezen dat er een bijkomend issue is ontstaan. Super dat de aanvraag in ieder geval is ingediend, al had ik gehoopt dat dit sneller plaats kon vinden dan begin volgende week. Ik kan je garanderen dat de kosten die er in rekening worden gebracht allemaal vergoed worden tot het moment dat je daadwerkelijk online bent. Dit gaan we helemaal rechtzetten. Ik zie namelijk dat het systeem denkt dat gisteren de start van het abonnement was en dit kan ik niet aanpassen, maar dit ga ik sowieso voor je vergoeden achteraf. De kosten van de Mifi router die zijn al netjes gecrediteerd door Evita. Ik ben nu nog in afwachting van een reactie van mijn collega's, maar hier kom ik morgen gelijk weer bij je op terug. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft bevestigd dat Open Dutch Fiber op 2 of 3 januari het laatste stuk van het issue gaat herstellen. Klopt het dat je haar vandaag telefonisch hebt gesproken over de situatie? Ze heeft precies aan mij bevestigd wat jij gisteren al aangaf. Er is na Guidion een storingsmonteur aangestuurd om de aansluiting in de wijkcentrale opnieuw te patchen vanwege een poortmove die er was uitgevoerd. De storingsmonteur heeft toen de poortmove uitgevoerd. De verbinding is toen hersteld en daardoor denkt het systeem dat het abonnement sinds gisteren actief is gegaan, maar vezels in de lade in de wijkcentrale zijn hierna beschadigd bij het sluiten van de lade. Deze lade moet opnieuw gemaakt worden en dit is inderdaad ingepland op maandag of dinsdag. Ik kijk heel erg uit naar jouw terugkoppeling begin volgende week en dan hoop ik te lezen dat jouw verbinding up and running is. 

Voor nu alvast de beste wensen! ✨

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft bevestigd dat Open Dutch Fiber op 2 of 3 januari het laatste stuk van het issue gaat herstellen. Klopt het dat je haar vandaag telefonisch hebt gesproken over de situatie? Ze heeft precies aan mij bevestigd wat jij gisteren al aangaf. Er is na Guidion een storingsmonteur aangestuurd om de aansluiting in de wijkcentrale opnieuw te patchen vanwege een poortmove die er was uitgevoerd. De storingsmonteur heeft toen de poortmove uitgevoerd. De verbinding is toen hersteld en daardoor denkt het systeem dat het abonnement sinds gisteren actief is gegaan, maar vezels in de lade in de wijkcentrale zijn hierna beschadigd bij het sluiten van de lade. Deze lade moet opnieuw gemaakt worden en dit is inderdaad ingepland op maandag of dinsdag. Ik kijk heel erg uit naar jouw terugkoppeling begin volgende week en dan hoop ik te lezen dat jouw verbinding up and running is. 

Voor nu alvast de beste wensen! ✨

Dag @Lisa 

Dat is inderdaad wat ik ook had aangegeven, echter er is tijdens het testen ook geen werkende verbinding tot stand gebracht, het pon ledje bleef knipperen of te wel we waren weer terug bij af, maar zoals hierboven beschreven had dat waarschijnlijk te maken met de registratie wat niet correct was bij T-mobile.  We wachten het af en ook namens mij de beste wensen!

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik hoop dat ze vandaag bij jou langskomen in plaats van morgen! Achter de schermen checkte ik of ik de afspraak terugzie, maar die zie ik zelf (nog) niet. Heb jij al duidelijkheid gekregen of de afspraak vandaag plaastvindt of morgen? Het zou in ieder geval een heel fijn begin van het nieuwe jaar zijn dat je weer van een perfecte verbinding kunt genieten na het bezoek. 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik hoop dat ze vandaag bij jou langskomen in plaats van morgen! Achter de schermen checkte ik of ik de afspraak terugzie, maar die zie ik zelf (nog) niet. Heb jij al duidelijkheid gekregen of de afspraak vandaag plaastvindt of morgen? Het zou in ieder geval een heel fijn begin van het nieuwe jaar zijn dat je weer van een perfecte verbinding kunt genieten na het bezoek. 

Dag @Lisa,

Ik heb helaas nog niet de exacte datum door gekregen. Weet jij toevallig wie de aanvraag voor de werkzaamheden dient goed te keuren? Misschien kunnen we daaruit de exacte datum herleiden.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, thanks voor deze mega snelle reactie! Ik wil je graag laten weten dat ik dit vanochtend heb nagevraagd aan de collega die mij voor het weekend op de hoogte bracht. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het prettig is om te weten wanneer de werkzaamheden plaatsvinden en zelf ben ik hier ook benieuwd naar. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik kan je meer duidelijkheid geven! Mijn collega heeft laten weten dat de afspraak vandaag plaatsvindt om 17:00 uur. De afspraak vindt niet plaats bij jou thuis, maar in de wijkcentrale. Je hoeft de deurbel dus niet in de gaten te houden. Ik hoop heel erg dat je iets na vijven een positief verschil in jouw verbinding opmerkt. 

Reageer