Beantwoord

provisioning error - gpon knippert groen

  • 5 December 2022
  • 79 reacties
  • 1367 Bekeken

Reputatie 1

Dag Allen,

Afgelopen week is bij ons (in Woerden) de glasvezel naar binnen geschoten en afgelopen vrijdag is de patch omgezet door ODF in de wijkcentrale, echter bij het aansluiten van de FTU (Huwai) blijft de gpon groen knipperen. Na het lezen van diverse topics in dit forum blijkt dat T-mobile de FTU nog moet registeren. Ik heb vanmorgen dan ook met de T-Mobile SD gebeld en die geven aan dat er een storing is in het systeem die de nieuwe FTU’s “registreert”, echter de oplossing is nog niet bekend.

Graag wil ik dan via dit forum vragen of dat verspoedigd kan worden en andere community members vragen of die ook dezelfde issue hebben?

 

Groet,

Sli
ps: De Guidion monteur is gepland, echter daar ik zelf werkzaam ben in de IT, verw8 ik het zelf te kunnen :) Daarnaast heb ik liever dat iemand anders gebruik maakt van de afspraak, aangezien Guidion het aardig druk heeft

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 December 2022, 22:57

Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kan je meer duidelijkheid geven! Mijn collega heeft laten weten dat de afspraak vandaag plaatsvindt om 17:00 uur. De afspraak vindt niet plaats bij jou thuis, maar in de wijkcentrale. Je hoeft de deurbel dus niet in de gaten te houden. Ik hoop heel erg dat je iets na vijven een positief verschil in jouw verbinding opmerkt. 

Dag @Lisa,

 

We gaan het monitoren :) enig idee hoe lang ze bezig zijn?

 

Reputatie 7

Helemaal super @Sli_2022! Die informatie heb ik jammer genoeg niet doorgekregen. Mijn collega kon enkel vertellen dat wat ik daarstraks met je heb gedeeld. Ik hoop dat ze niet lang nodig hebben. 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kan je meer duidelijkheid geven! Mijn collega heeft laten weten dat de afspraak vandaag plaatsvindt om 17:00 uur. De afspraak vindt niet plaats bij jou thuis, maar in de wijkcentrale. Je hoeft de deurbel dus niet in de gaten te houden. Ik hoop heel erg dat je iets na vijven een positief verschil in jouw verbinding opmerkt. 

Dag @Lisa,

 

We gaan het monitoren 🙂 enig idee hoe lang ze bezig zijn?

 

Dag @Lisa,

 

De glasvezel monteur heeft de werkzaamheden inmiddels uitgevoerd, maar helaas nog steeds GEEN verbinding. Het LOS lampje knippert nog steeds (rood) en de glasvezel monteur geeft aan dat hij niemand te pakken krijgt van T-Mobile backoffice en daarom morgen vroeg maar terug komt. Dit is op zijn zacht gezegd zeer teleurstellend. 

Reputatie 1

Dag @Lisa 

 

Inmiddels is de ODF monteur weer langs geweest en heeft met de T-Mobile backoffice gebeld om de registratie van de ONT na te lopen. De registratie gaat nog steeds fout en ik begreep dat de registratie niet volledig doorloopt, of te wel we zijn weer terug bij dag 1! Er is een Incident aangemaakt voor een afdeling die de database dient na te lopen. De desbetreffende afdeling heeft druk en geen directe ingang, etc, etc dus het kan zomaar weer een week of … duren *zucht*

Reputatie 1

wel signaal dus maar registratie verloopt nog steeds fout. De ODF monteurs hebben zojuist ook de FTU vervangen en alles wederom doorgemeten. Het is nu echt aan T-Mobile om alles na te gaan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sli_2022, ik baal ervan dat dit nog niet voor je is opgelost, ik had heel erg gehoopt dat de monteurs van ODF dit voor je op konden lossen! 

Wij zijn wederom heel hard voor je aan de slag om tot een oplossing te komen, alleen is het lastige dat zowel de situatie binnenshuis is gecheckt door Guidion als ook buitenshuis door ODF. Daardoor vind ik het lastig om te zeggen wat de vervolgstap zal zijn.

Eén ding weet ik wel zeker: we laten het hier niet bij zitten en ik ga druk zetten op een oplossing, hier moet snel verandering voor je in komen!

Reputatie 1

Hoi @Sli_2022, ik baal ervan dat dit nog niet voor je is opgelost, ik had heel erg gehoopt dat de monteurs van ODF dit voor je op konden lossen! 

Wij zijn wederom heel hard voor je aan de slag om tot een oplossing te komen, alleen is het lastige dat zowel de situatie binnenshuis is gecheckt door Guidion als ook buitenshuis door ODF. Daardoor vind ik het lastig om te zeggen wat de vervolgstap zal zijn.

Eén ding weet ik wel zeker: we laten het hier niet bij zitten en ik ga druk zetten op een oplossing, hier moet snel verandering voor je in komen!

Dag @Cal 

Ik begreep dat er een incident is aangemaakt voor de afdeling die de registratie van de ONT na dient te lopen in de database, zoals hier boven beschreven. Misschien dat je die afdeling aan kan schieten?

Ik kreeg zojuist ook een mail dat er vandaag contact was geweest met mij (wat niet klopt) maar dat de volgende referentie nummers zijn aangemaakt (Kenmerk: 2370/KVW16861, 61425923) misschien kan je daar ook wat mee?

Reputatie 1

we zijn gelukkig een stapje verder, maar we zijn nog niet uit de tunnel. Inmiddels branden alle lampjes op de ONT zoals ze moeten branden (groen) :) echter bij de modem geeft nog steeds aan geen internet. De led indicatie tbv het internet (wereldbol) brand constant rood en volgens de GUI is er ook geen verbinding. Dient hier de bekende mac release aan te pas te komen?

 

 

Reputatie 1

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Reputatie 6
Badge

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

Reputatie 1

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

Dag LousL,

 

Dat is dus ook wat ik denk, Guidion gaat niet helpen en T-Mobile schuilt zich weer achter Guidion, want dan zijn ze ff een tweetal weken af van dit probleem! Zowel de modem als de ONT zijn ge-reset, meerdere keren herstart, maar dit helpt helaas niet. 

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

Dag LousL,

 

Dat is dus ook wat ik denk, Guidion gaat niet helpen en T-Mobile schuilt zich weer achter Guidion, want dan zijn ze ff een tweetal weken af van dit probleem! Zowel de modem als de ONT zijn ge-reset, meerdere keren herstart, maar dit helpt helaas niet. 

 

Ik ben verbijsterd. Hier ook een probleem met de verbinding, heb er weinig vertrouwen in. PON knippert, LOS niks.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik ben meteen weer met je mee gaan kijken! Ik zie dat mijn collega jou vlak voor het weekend verder heeft geholpen. Gelukkig kan ik je dan ook laten weten dat de technische escalatie is doorgezet naar de IT-afdeling van onze technische dienst. Mijn collega heeft aangegeven dat het snel opgepakt gaat worden, maar dat we geen exacte datum hiervan met jou kunnen delen. De afspraak met Guidion wordt in ieder geval geannuleerd. We zijn er dus volop mee bezig om dit permanent te fixen.

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik heb jou vandaag verder geholpen in het onderstaande topic:

We gaan jou hierbij helpen! 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik ben meteen weer met je mee gaan kijken! Ik zie dat mijn collega jou vlak voor het weekend verder heeft geholpen. Gelukkig kan ik je dan ook laten weten dat de technische escalatie is doorgezet naar de IT-afdeling van onze technische dienst. Mijn collega heeft aangegeven dat het snel opgepakt gaat worden, maar dat we geen exacte datum hiervan met jou kunnen delen. De afspraak met Guidion wordt in ieder geval geannuleerd. We zijn er dus volop mee bezig om dit permanent te fixen.

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik heb jou vandaag verder geholpen in het onderstaande topic:

We gaan jou hierbij helpen! 

Dag @Lisa,

Niet om bot te doen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Ik dacht namelijk dat jullie hadden toegezegd om de case nauwlettend in de gaten te houden, ik weet niet of dat klopt maar mijn interpretatie van “nauwlettend in de gaten houden” is denk ik anders dan die van jullie! Ik moet zo wat elke dag bellen om  er voor te zorgen dat er wat gebeurt! @Remy_Zonder_Glasvezel ik hoop echt dat het bij jou anders loopt, maar zoals je hier kan zien en andere topics duren dit soort problemen vaak maanden en niet een paar uur/dagen!

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, weet dat ik mij jouw gevoel kan voorstellen! Ik kan je in ieder geval garanderen dat het verder is doorgezet. Zo heeft mijn collega dit ook schriftelijk naar jou bevestigd. Ik heb mijn collega ook nog een extra reminder gestuurd of ze het gelijk bij jou aangeeft als ze een terugkoppeling heeft ontvangen of dat ze checkt dat de technische escalatie hier bij jou op terugkomt, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft te gaan. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik heb goed nieuws! Ik lees dat het probleem is opgelost en dat er iets niet goed stond ingesteld. Er is nu een aanpassing verricht en ik verneem heel graag van jou of je daardoor probleemvrij bent. Fingers crossed! 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik heb goed nieuws! Ik lees dat het probleem is opgelost en dat er iets niet goed stond ingesteld. Er is nu een aanpassing verricht en ik verneem heel graag van jou of je daardoor probleemvrij bent. Fingers crossed! 

Dag @Lisa,

Ik heb inderdaad nu een ip op mijn modem. Kan jij misschien uitleggen wat er dan niet verkeerd stond en hoe het kan gebeuren dat het zo lang heeft geduurd om dit te zien, daarnaast is het natuurlijk interessant om te weten wat T-Mobile gaat doen om er voor te zorgen dat het “oepsje” niet meer zal gebeuren.

kladschilder

komt er toch op neer dat van het begin af aan geen goede registratie van jouw instalatie heeft plaatsgevonden.

Reputatie 1

kladschilder

komt er toch op neer dat van het begin af aan geen goede registratie van jouw instalatie heeft plaatsgevonden.

onder andere :) ONT, en modem waarschijnlijk idd

kladschilder

komt er toch op neer dat van het begin af aan geen goede registratie van jouw instalatie heeft plaatsgevonden.

onder andere 🙂 ONT, en modem waarschijnlijk idd

Ik ben benieuwd. Vandaag Future Connections gebeld. Bij T-mobile wist men eigenlijk van niks en Future C vertelde me dat er problemen zijn bij het wijkpunt. Dit zou dan door KPN opgelost moeten worden (geen licht melding). 
 

Het is allemaal vreemd; KPN gaf na installatie aan dat er communicatie was tussen mijn huis en het wijkkastje, de monteur van Future C gaf aan dat ik wel kon lezen, maar niet schrijven/versturen. Eenrichtingsverkeer zeg maar. En nu geeft men aan geen tweerichtingsverkeer. 
 

Zal me er bij moeten neerleggen waarschijnlijk, gelukkig heb ik nog mijn KPN VDSL internet liggen. Het is vooral erg teleurstellend. 

Reputatie 1

En het is weer zover, wederom een knippert groen PON lampje en dus geen internet. 

Allemachtig wat een oefening in frustratie dit zeg. Ik ben benieuwd of ze nu meteen gaan kijken naar het gene wat er tot gisteren ‘niet goed stond ingesteld’, of dat je het hele proces weer van het begin af aan moet doorlopen… veel sterkte er mee. Moet zeggen dat ik bewondering heb voor je geduld, alhoewel de bodem van de emmer nu toch wel zo langzamerhand in zicht zal zijn...

Reputatie 1

inmiddels helpdesk weer gebeld, die geven aan dat er waarschijnlijk een storing is en vervolgens de standaard text, oftewel ik verw8 niet binnenkort online te zijn! @Lisa ik zie geen algemene storing melding op de site, mag ik jou weer vragen om er in te duiken? een andere moderator mag dat natuurljk ook doen :)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sli_2022, ik ben meteen gaan kijken voor je. Zie inderdaad dat er iets mis is. Geen zorgen, we zijn op dit moment druk bezig met het oplossen! 

Reputatie 1

Dag @tommie heb je dan misschien een update? of @Lisa 

Reageer