Rare situatie nieuwe aansluiting (en tmobile antwoord)

  • 27 January 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,
Word een lange tekst, zie het maar als klantfeedback (Mijn verzoek ligt bij de technische dienst). 

Twee weken geleden ben ik verhuisd. Erg fijn dat tmobile glas aanbied op het nieuwe adres. Bij het doorgeven van de verhuizing werd mij verteld dat ik helaas een nieuw contract moest krijgen omdat het nieuwe beleid was dat bij een nieuw adres een nieuw contract hoort. (glas 1000/1000)) 
Prima, dat kan.

Vervolgens Met de klantenservice  afgesproken dat ik mijn oude hardware meenam (op het converter kastje na) en dat een monteur zou langskomen om de boel aan te sluiten.
Tmobile zou nieuwe hardware naar het nieuwe adres sturen.. hier was alleen een huwei kastje opgestuurd…

Ik heb direct T-mobile gebeld en aangegeven dat ik de nieuwe modem wil omdat ik VR content maak / Stream (8k spul). dan is het 802.11AX (Wifi6) echt inmiddels wel een vereiste Voor mij is 802.11/AC VS AX dag en nacht..  deze moet aan mijn Netgear setup te koppelen (Wifi6 MESH) 

De man die ik heb gesproken ging de modem laten toezenden  zodat ik de oude retour kon doen.
Ondertussen is de monteur langsgeweest en heeft netjes het glas aangesloten en is weggegaan.
We zijn weer bijna een week verder  en nog steeds geen Zyxel modem die me beloofd was (waar Tmobile aangeeft deze sinds vorig jaar aan nieuwe contracten te leveren). 

Dus ik bel vandaag op en krijg het volgende te horen: 

De dame aan de telefoon vertelde mij :
Je hebt geen nieuw contract want je bent al een klant bij ons dus dat geldt niet voor u 
Wij leveren geen nieuwe modems aan bestaande klanten die al een huawei modem hebben persoon die dat heeft beloofd, had dat niet mogen beloven” 


Maarja, Ik ben een klant en je begrijpt, belofte maakt schuld… dus dan vraag ik me af:
Waarom heb ik dan een nieuw contract nodig!? want ik heb een nieuw contract, die hebben jullie mij afgedwongen bij deze verhuizing. 

Kunnen jullie wat helderheid verschaffen?
Moet mijn partner een nieuw contract afsluiten om met de tijd mee te gaan??
Waarom is een nieuwe modem opsturen en de oude retour krijgen zo'n probleem?
Moet ik mijn eigen modem aanschaffen?


Kijk, Tmobile lost het uiteindelijk altijd op maar als klant moet ik telkens echt er achteraan. Anders had ik zonder enige terugkoppeling nog een week zitten wachten.
en met mijn werkzaamheden is een grote doorvoer van data een must. en eigenlijk neemt de vraag alleen maar toe en ik wist dat met verhuizen een nieuwe modem zou komen (stond al een jaar op de site) 

Ik ben een beetje geërgerd door de beloftes die niet nagekomen worden. en dat ik (zie historie als je kan) voor de zoveelste keer achter tmobile aan moet. Bij mijn vorige verhuizing (heb inmiddels een huis gekocht)   was er ook al een issue en werd mij wel uiteindelijk netjes 600euro door tmobile terug geaccrediteerd maar zorgde wel voor een BKR registratie. Je kunt je voorstellen wat voor impact dat op mij had.
Nu zijn er ook weer beloftes gedaan..

En alhoewel het goed kan komen (Verzoek ligt bij de technische dienst) ik heb er weinig vertrouwen in. 

Groetjes, Bas. 

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hey @Beatfluence, van harte gefeliciteerd met de aankoop van je huis!  Om antwoord te geven op je vragen:

  • Nee, je partner hoeft geen nieuw contract aan te gaan om met de tijd mee te gaan.
  • De T-54 wordt enkel geleverd aan klanten met een nieuwe glasvezelaansluiting. Met een verhuizing, verhuizen wij met je mee. Dus ook je apparatuur.
  • Je hoeft ook zeker niet je eigen modem aan te schaffen.

Omdat het door een collega is beloofd (wat niet beloofd had mogen worden), stuur ik er alsnog één op uit coulance. Dit is wel echt een uitzondering. Ik hoop je hier alsnog mee te verblijden. Als je verder nog vragen hebt, kun je altijd terecht op de Community! Ik wens je nog een fijne dag toe.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Beatfluence, van harte gefeliciteerd met de aankoop van je huis!  Om antwoord te geven op je vragen:

  • Nee, je partner hoeft geen nieuw contract aan te gaan om met de tijd mee te gaan.
  • De T-54 wordt enkel geleverd aan klanten met een nieuwe glasvezelaansluiting. Met een verhuizing, verhuizen wij met je mee. Dus ook je apparatuur.
  • Je hoeft ook zeker niet je eigen modem aan te schaffen.

Omdat het door een collega is beloofd (wat niet beloofd had mogen worden), stuur ik er alsnog één op uit coulance. Dit is wel echt een uitzondering. Ik hoop je hier alsnog mee te verblijden. Als je verder nog vragen hebt, kun je altijd terecht op de Community! Ik wens je nog een fijne dag toe.

Reputatie 2

Beste  Tommy 

Daar ben ik heel erg blij mee!  Mijn thuisnetwerk en ik danken u zeer :) meeste mensen zal het protocol niet veel uitmaken, (wifi is wifi?) maar ik was er echt al even naartoe aan het werken  tot aan mijn qled tv aan toe (ook wifi6) :] de teleurstelling was even groot van de week.  Bedankt voor de snelle reactie en uiteraard voor de oplossing. 

 

Huishoudelijke vraag: komt de nieuwe modem met een retourdoos zodat ik de oude modem weer naar jullie toe kan zenden? Of is daar een standaardprocedure voor die ik ergens op de site kan optrommelen? 

 

Groetjes Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Beatfluence, dat is fijn om te horen!😊 Geen zorgen, in dit topic lees je precies hoe het retourneren in zijn werking gaat:  

Ik wens je nog een fijne dag!

Reageer