Beantwoord

RJ11 kabel voor glasvezel?

  • 14 February 2023
  • 2 reacties
  • 135 Bekeken

Ik heb momenteel een DSL verbinding via T-Mobile waarvoor ik een RJ11 kabel heb verbonden met het ISRA punt in de meterkast en heb doorgetrokken naar de woonkamer zodat ik daar het modem kan plaatsen. Het is wel een kabel met twisted pair voor hoge snelheden, dus geen standaard platte telefoonkabel. Over een lengte van 15 meter heb ik geen/nauwelijks snelheidsverlies en krijg ik via het modem ongeveer de volledige 100Mbit van mijn abonnement binnen.

Op dit moment zijn ze bezig met het aansluiten van glasvezel en ik het al een link van Guidion ontvangen om een afspraak voor de installatie te maken.

Nu is mijn vraag of ik de RJ11 kabel kan laten liggen en het glasvezelsignaal hier ook overheen kan. Kan Guidion die dan loshalen van het ISRA punt en op het glasvezelkastje aansluiten? Ik wil namelijk wel het modem in de woonkamer laten staan. Of is er een nieuwe kabel nodig, en installeert Guidion deze of moet ik dat zelf doen?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 15 February 2023, 00:48

Bekijk origineel

2 reacties

@Gooner

Het lijkt mij beter de kabel te vervangen door cat5e of hoger en 100% koper.

Je kunt vanuit het glasvezel kastje rustig met een netwerkkabel verder en de router elders plaatsen.

Dit zijn echter rj45 connectoren niet rj11.

Je zou kunnen kijken op de kabel wat er op staat. Vanaf Cat5e is deze bruikbaar.

Dan is het een kwestie van rj45 stekkers aan knijpen.

En aansluiten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gooner 

Mocht je de kabel door de monteur laten vervangen of aanpassen dan kunnen daar misschien kosten aan verbonden zijn.

Op deze pagina lees je alle informatie over de installatie door een monteur :

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatie-door-monteur

Reageer