Beantwoord

rood lampje brand wereldbol op zyxel t50 bij installatie

  • 10 January 2020
  • 31 reacties
  • 43728 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Zoals bovenstaand plaatje laat zien. Het lampje van de wereldbol brand rood op mijn modem ik heb verscheidene dingen geprobeerd maar mag niet baten. Het heeft ook niet lang gewerkt. Vanmiddag is de installateur geweest om alles werkend te krijgen. Dit ivm overstap van KPN naar T-Mobile..

ik heb het volgende al geprobeerd:

  • modem en mediaconverter van het stroom en kabels eruit enz.
  • modem via inlog op het ip adres een factory reset gegeven.
  • de pinnetjes van de mediaconverter omgezet van 3 en 4 naar 1 en 6.

als ik bij de ip adres inlog op de modem krijg ik de melding dat alles werkt behalve mijn ethernet Wan. Hier krijg ik geen ip adres van te zien en vrijwel alles staat op N/A. Op de WiFi kan ik dus wel inloggen op de modem maar niet op het internet zelf.

mijn partner heeft vanavond een tijdje (voor 2200 uur) geprobeerd contact te leggen met de klantenservice maar deze schenen in afwezigheid.

ik ga morgen na 7 uur zelf ook weer contact proberen te leggen maar houd m’n hart vast. Hebben jullie alvast tips voor mij? Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Piotr 10 January 2020, 14:10

Bekijk origineel

31 reacties

Hetzelfde probleem ben toch benieuwd of de monteur dit maandag direct kan oplossen.

Onderstaande mail verstuurd naar de klantenservice helaas nog geen reactie maar wel tig zelf bekostigde mb's verder.

Beste T-mobile,

 

Sinds woensdagmiddag 12 mei zitten wij zonder internet.

 

Dit begint al goed nog geen 4 weken klant en we hebben al een storing te pakken.

We hebben zo snel mogelijk contact opgenomen met de klantenservice, er zou een melding van gemaakt worden en we zouden hiervan op de hoogte gebracht worden van wat de status is.

Als dit niet van afstand opgelost zou kunnen worden dan zou er zsm een monteur gestuurd worden.

In de avond nog maar een keer gebeld omdat we nog geen terugkoppeling ontvangen hadden.

Toen kregen we te horen dat het probleem naar de backoffice gestuurd is en dat dit binnen 2 dagen opgelost zou moeten zijn. Dit probleem kan (nog steeds) vanaf afstand opgelost worden dus waarschijnlijk zal er geen monteur nodig zijn.

Even schrikken maar goed heel veel meer dan wachten kunnen we niet doen.

Donderdag (gelukkig) hemelvaartsdag en een vrije dag dus het internet hebben we weinig tot niet nodig gehad.

Vrijdag maar weer een keer gebeld omdat we helaas weer terugkoppeling gehad hebben. Elke keer bellen zou weinig zin hebben voor de avond zouden we echt meer info hebben.

En dat klopt! om 1300 uur zijn we gebeld met de mededeling dat dit probleem toch niet vanaf afstand opgelost kan worden dus er moet een monteur ingepland gestuurd worden.

De eerste mogelijkheid is maandag middag om 1600 uur.

En dan moeten we maar hopen dat het probleem dan opgelost is.

Inmiddels zitten we dan al 6 dagen zonder internet.

 

Dit is totaal onacceptabel vooral in deze tijd! Een kleine opsomming van de gevolgen hiervan kinderen die geen online les kunnen volgen behalve dat is het ook niet mogelijk om het huiswerk te maken en in te leveren (dit gaat allemaal online)

2 vrije dagen inleveren omdat ik nu niet thuis kan werken.

Online cursussen die niet bij gewoond kunnen waardoor we dus een achterstand oplopen .

Filmavond met het gezin dit niet door kan gaan.

Data van onze mobiele abbonemten waar we ver doorheen zijn doordat we soms toch echt een en ander op het internet moeten doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Tot mijn verbazing ben ik deze foutmelding op het forum van t-mobile ook tegengekomen reactie hierop is dat 9 van de 10 dezelfde klachten opgelost wordt met een monteur!

Ik snap dat er een protocol is die er aangehouden moet worden maar als jullie een zelfde incident tegenkomen kunnen jullie hier dan niet sneller met een passende oplossing op reageren?

 

Een compensatie van 24 euro, beste T-mobile dit is totaal niet realistisch.

Reputatie 7

Hoi @Famvosboz ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring en gevoel! Ik kijk graag met je mee naar de situatie en daarbij de documentatie aan onze kant. Normaliter doe ik dit via jouw profiel, maar dit lijkt in dit geval niet het geval te zijn. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ben ik meteen helemaal op de hoogte en kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Ik hoor het graag! 

Bij mij brand het wereldbol tekentje ook rood. Ik heb al een maand geen internet thuis. Er is al 3 keer iemand van guidion geweest en zij kunnen het probleem niet oplossen. Ik heb al heel vaak gebeld en steeds word er tegen me gezegt dat er een ticket naar kpn is gestuurd zodat zij het moeten op pakken en iemand moeten sturen. Kpn zelf geeft aan nooit een ticket van jullie ontvangen te hebben. En jullie geven weer aan dat KpN de ticket niet accepteerd. Medewerkers van T mobile die ik aan de lijn krijg zeggen allemaal steeds wat anders. Eerst was het we hebben een ticket gestuurd naar KPN en derna krijg ik te horen dat iemand van t mobile de zaak heeft afgesloten met als resultaat OPGELOST. Derna bel ik weer en is er mij gezegt dat er een nieuwe ticket is aangemaakt naar KPN en dat ik de volgende dag na dat KPN de ticket heeft geaccepteerd ik t mobile moet bellen zodat zij me kunnen doorverbinden met kpn om een afspraak telefonisch te maken. De volgende dag heb ik gebeld en word er tegen mij gezegt dat ze niet zomaar mij kunnen doorverbinden met kpn. Vervolgends bel ik kpn zelf en zij vertellen mij dat ze nooit een ticket hebben ontvangen van t mobile. Vervolgends bel ik t mobile weer en zij vertellen mij dat kpn de ticket niet heeft geaccepteerd. En dit een maand lang en tot de dag van vandaag is het nog steeds niet opgelost. Ik als t mobile klant ben diep telleurgesteld op de manier hoe ze met mij als klant omgaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @N.a.g.a., welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad veel herhaal verkeer terugkomen in je dossier. Op dit moment ligt je case bij onze techneuten omdat KPN NetwerkNL het ticket afgemeld heeft. Onze techneuten gaan nu voor je aan de slag om te kijken wat er precies mis is. Dit is de laatste update van gisteren. Ik ga er vanuit dat het snel wordt opgelost nu! Als hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. 

Hey @N.a.g.a., welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad veel herhaal verkeer terugkomen in je dossier. Op dit moment ligt je case bij onze techneuten omdat KPN NetwerkNL het ticket afgemeld heeft. Onze techneuten gaan nu voor je aan de slag om te kijken wat er precies mis is. Dit is de laatste update van gisteren. Ik ga er vanuit dat het snel wordt opgelost nu! Als hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. 

Beste tommie. We zijn inmiddels al bijna 2 weken verder (maand zonder diensten) en ben nog steeds niet geholpen. Ben niet eens gemaild erover. Weet ook niet wat ik doen moet. Dan kan je wel nogmaals tegen me zeggen dat jullie techneuten er mee bezig zijn, maar dat hoor ik al een maand van je collegas zonder succes. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @N.a.g.a., als het goed is heeft KPN NetwerkNL op 02-08 werkzaamheden uitgevoerd in de wijkcentrale. Het is nu aan onze techneuten om dit verder op te pakken. Hopelijk komt er snel een schot in de roos nu!  

Reageer