Rood wereldlampje - Glasvezel - KPN naar T-mobile overstap

  • 3 January 2023
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

Beste T-mobile

Vanwege de aantrekkelijke kosten overgestapt van KPN naar T-mobile. 

 

Voor dinsdag 27 december
Met overstap service overgestapt. T-Mobile regelt alles volgens telefonisch verkoper

Om 23:50 gaat het internet al eraf. Fout doorgegeven aan KPN.

 

Woensdag 28 december

Monteur van Gidion komt langs. Installeert apparatuur en krijgt het rode wereldbolletje. Geen internet. Vervangt in gesprek met T-mobile technische dienst opnieuw de mediaconverter van Huwau. Mocht niet baten. Monteur gaf mij tussen neus en lippen al aan dat hij wist dat dit probleem hiermee niet opgelost werd, maar voerde het toch uit in opdracht van T-mobile. In de tussentijd vindt ik allemaal vergelijkbare situaties op internet waarbij de monteur het moet oplossen. Dit meld ik direct aan de monteur, hij zegt dat we eerst een dag wachten.

 

In de avond contact met T-mobile, KPN moet de verbinding in de wijkcentrale nog omzetten. Ik bel KPN en vraag waarom dit niet gelijk geregeld is. KPN kijkt het na, maar zegt wel dat ze het waarschijnlijk al hebben gedaan.

 

Gidion monteur heeft een OSM melding gemaakt. 
 

Donderdag 29 december

Geen internet. Niet gebeld door T-mobile. Gebeld naar T-mobile, lukt helaas vandaag niet. Krijg wel een unlimited internet voucher op mijn telefoon maar dat is bij ons thuis niet werkbaar. Internet gefixt en komt morgen in orde.

 

Vrijdag 30 december
Geen internet. Gebeld naar T-mobile. Gaat niet meer lukken vandaag. Morgen waarschijnlijk ook niet i.v.m. oudejaarsdag. Wordt maandag.

 

Maandag 2 januari

Geen internet

 

Dinsdag 3 januari

Geen internet. Met KPN gebeld. KPN zoekt het uit en zegt 28 december de wijkcentrale al omgezet te hebben. Oftewel probleem heeft altijd bij T-mobile gelegen. 

 

Ik bel T-mobile. Leg het verhaal volledig uit, voor de zoveelste keer. We gaan de standaard procedures door (modem uit en aan enzovoort). Uiteraard wist ik dat dit niet ging helpen. Melding is doorgezet naar de techniche dienst.

Waarom nu pas? is een week terug toch al gebeurd? (na al dat contact)

 

Woensdag 4 januari
Ik ga hopelijk om 14:00 teruggebeld worden met de klantenservice en technische dienst en '’hopelijk heeft de technische dienst het tegen die tijd opgelost'’

 


 

Wat gaat hier mis? en hoe kunnen we ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk internet heb?

Dit alles kost onwijs veel tijd, en ik vraag mij af waarom ik nou precies overgestapt ben. 

 

Enige twee voordelen tot nu toe. Monteur van Gidion was op tijd en de medewerkers aan de telefoon zijn aardig en nemen de tijd. 

 

Graag antwoord en terugkoppeling.

 

Alvast bedankt.

 

Gr,

Dave

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Coevering, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat het misloopt, het liefst had ik gezien dat het meteen goed ging met de installatie! Ik ben meteen in je dossier gedoken zodat dit snel opgelost kan worden en ik was blij verrast om te zien dat je inmiddels een afspraak hebt staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL voor later vandaag. 

Dat is een goed teken en ik heb er volledig vertrouwen in dat zij dit voor je op kunnen lossen, je bent snel helemaal online! 😃 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Coevering, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat het misloopt, het liefst had ik gezien dat het meteen goed ging met de installatie! Ik ben meteen in je dossier gedoken zodat dit snel opgelost kan worden en ik was blij verrast om te zien dat je inmiddels een afspraak hebt staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL voor later vandaag. 

Dat is een goed teken en ik heb er volledig vertrouwen in dat zij dit voor je op kunnen lossen, je bent snel helemaal online! 😃 

Hoi @Coevering,

Zo benieuwd of het probleem vandaag opgelost is. Zit namelijk met exact hetzelfde. 

 

Groetjes Yvonne 

Beste,

 

Vandaag kwam er een monteur langs van de netwerkbeheerder uit deze regio. Dat is KPN. De KPN monteur wist direct waar het aan lag. Hij is naar de wijkcentrale gegaan en heeft ‘een patch kabeltje’ verwisseld, en toen deed het internet het direct. Monteur zegt dat het vaker voorkomt als KPN klanten uit een KPN netwerk overstappen naar een andere provider. 

Hetgeen dat KPN op maandag 3 januari meldt; dat alles vanuit de kant van KPN geregeld is, en dat T-mobile nu echt aan zet is, was dus niet juist. Petra van de klantenservice heeft vervolgens alles goed opgepakt met een dagelijks terugbelverzoek. 

Al met al, vandaag opgelost. Maar wat een werk en tijd kost het mijzelf. Wellicht kan er lering uitgetrokken worden. 

Succes.

Groet,

Dave

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Coevering, super fijn dat de KPN NetwerkNL monteur het voor je heeft opgelost! In principe hoort dit vlekkeloos te verlopen, maar zoals je zelf terecht aangeeft gaat het toch soms mis op de originele datum van de overzetting. In ieder geval ben ik erg blij dat je nu van ons Internet kan genieten en wij gaan er alles aan doen om die super snel en stabiel te houden! 😃

 

Hi @SeM., top dat je hier een berichtje voor post en dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik denk ook graag met jou mee! Ik zag dat je hier al een eigen topic voor hebt geschreven, namelijk: Geen internet direct na installatie. Graag wil ik je verzoeken om, conform de huisregels van de Community, één vraag tot één topic te beperken zodat een oplossing coherent en adequaat is. Ik reageer snel in jouw topic, dit gaan we oplossen en rechtzetten! 💪

Reageer