Beantwoord

Router achter mijn modem (ZYXEL VMG8825-T5O)

  • 12 August 2019
  • 19 reacties
  • 3238 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort een T-Mobile thuis abonnement, met de standaard T-Mobile modem
nu heb ik een extra router om de internet snelheid te verhogen dit is de (Linksys WRT 32X)
ik krijg deze alleen niet met elkaar verbonden zowel met kabel als draadloos.
krijg de fout melding (Dns- Prob-No-Internet)
heb al even gegoogeld maar kan geen oplossing vinden.
is er iemand die hier wat vanaf weet ?
icon

Beste antwoord door tmoesel 13 August 2019, 11:11

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum?

Hoe heb je hem aangesloten via de kabel? Van LAN op de Zyxel op de WAN in de Linksys?

Groet,
ja ik heb hem via kabel aangesloten en ook dan geeft die aan dat ik Dns probleem heb.
heb alle mogelijkheden met kabel al geprobeerd.

groet,
Reputatie 5
Het kan zijn dat er IP conflicten zijn. Ben je een beetje technisch? Je kunt proberen om in te loggen in de Linksys, IP adres te wijzigen en zorgen dat WAN op DHCP staat.
Als het niet lukt, kun je ook een screenshot hier posten.
ik ben klein beetje technisch, zou wel moeten lukken naar wat moet ik het ip adres veranderen ?
de WAN staat al op DHCP
Reputatie 5
Waar staat het IP nu op? 192.168.1.1?
Even ter controle, als je je apparatuur aansluit op de Zyxel, dan zijn er geen problemen?
het ip adres is nu inderdaad 192.168.1.1
en als ik alles op de Zyxel aansluit is er inderdaad geen probleem. kabel en internet werken goed.
Reputatie 6
ja ik heb hem via kabel aangesloten en ook dan geeft die aan dat ik Dns probleem heb.
heb alle mogelijkheden met kabel al geprobeerd.

groet,

Tussen welke poorten van de apparaten zit die kabel?
Je moet de gele poort van de Linksys met 1 van de 4 poorten van de Zyxel verbinden.

Maar belangrijker, zet de Linksys in WiFi AccessPoint modus. Het lijkt dat je sneller/beter WiFi wilt, sneller internet ansicht krijg je er niet door.

Als je de Linksys in router modus laat ( standaard uit de doos) dan moet je z'n basis adres op iets anders zetten, n.l. 192.168.X.y, waarbij X niet 1 mag zijn, maar b.v. 2
ja de kabel zit goed.
hoe zet ik mijn router als wifi access point want dat wil ik.
Reputatie 5
DHCP uit op de Linksys en aansluiten op de LAN ipv WAN poort. Zo heb ik het vroeger gegaan.

Tenzij @tmoesel een ander idee heeft.
Reputatie 6
hoe zet ik mijn router als wifi access point want dat wil ik.
Dat zal wel in de handleiding staan.

Als je een URL ervan post, dan kan een ander je ook e.v.t. nog makkelijker helpen.
@Pilovali
dit heb ik gedaan maar geeft nog steeds dns probleem


@tmoesel

deze handleiding heb ik gevolgd met installeren van de linksys.
nu weet ik niet zeker op ik hem dan als accespoint gemaakt heb.
het installeren werkte in elk geval niet.

https://www.linksys.com/nl/support-product?pid=01t34000004FeJ0AAK
Reputatie 5
Kun je wel pingen naar bijvoorbeeld 1.1.1.1 of 8.8.8.8 als je verbonden bent met de Linksys?
Reputatie 6
De tekst in sommige screenshots in de handleiding is dusdanig klein dat het niet leesbaar is.

Maar het blijkt dat AP mode niet mogelijk is, zie
https://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/Is-it-possible-to-setup-WRT32X-as-access-point/td-p/1272995

Dus maar in router mode, maar dan zul je dus eerst het basisadress van de Linksys op iest anders moeten zetten dan dat van de Zyxel.

Ik heb dezelfde vraag,maar wil het doen met een additionele AVM Fritzbox router.
Maakt dat uit? Of komen daar nog andere dingen bij kijken?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @MH57,

Leuk dat je zo aan het knutselen bent! Ik vermoed dat je een hoop hebt aan de volgende links:

(DSL) Zyxel vervangen door Fritzbox 7581

Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van T-Mobile configureren (betreft een handleiding van AVM)

Hey @MH57,

Leuk dat je zo aan het knutselen bent! Ik vermoed dat je een hoop hebt aan de volgende links:

(DSL) Zyxel vervangen door Fritzbox 7581

Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van T-Mobile configureren (betreft een handleiding van AVM)


Lees daar wel ook :
“Als het goed is er in de Fritzbox een config voor T Mobile geïnstalleerd.  Deze config instaleren en alles werkt. interactieve tv en internet.  Telefoon is niet mogelijk.​​​”  Dat laatste is een probleem, want mijn kantoornummer draait via T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MH57 

Vaste telefonie van T-Mobile werkt alleen via het eigen modem.

Je kan de Fritzbox gewoon aansluiten op een LAN poort van het T-Mobile modem en je telefoon op het T-Mobile modem aansluiten.

 

Dank je, ga ik uitproberen @Waqqas. En dan kan ik dus mijn bestaande WiFi-netwerk uitbouwen met een accespoint dat dezelfde ID heeft als mijn T-Mobile modem nu? De laptop kiest dan zelf welk punt de sterkste ontvangst verbinding opbouwt?

Reputatie 7
Badge +15

@MH57

Ik weet niet of je de Fritzbox kan configureren als accespoint, dat zul je even moeten bekijken maar beide routers werken niet met elkaar in Easymesh dus je zult nog wel handmatig moeten verbinden met de Fritzbox of T-Mobile modem.

Je kan ook WiFi plus van T-Mobile gebruiken icm de Zyxel, kost €2,50 per maand maar hiermee heb je wel een Easymesh netwerk dus apparaten zullen automatisch verbinden met het sterkste punt.

Reageer